16 Mayıs 2014

Cumalar Candır! Kara Cuma...


  • Bu hafta bir avuç kömür için 284 kişi bir ömür verdi.
  • 284 ailenin ocağını belki de hiçbir zaman üzerinden gelemeyecekleri bir matem sardı. Şimdi tüm yurtta 3 gün yas ilan edilse ne olur? 
  • 3 gün üzüldükten sonra herkes yaşamına devam eder. Yine fotoğraflar paylaşırlar mutlu mesut hayatlarından, ama o madende ölenlerin ailelerinin mutlu mesut günleri olmayacak ki...
  • O madende 284 kişi değil tüm Türkiye'nin insanlığı öldü. Bu sabah şehit sayısı 284'tü. 500'den fazla işçinin madene indiği söyleniyor. Ölü sayısıyla, kurtulanların sayısı ise 500'ün yanından bile geçmiyor. Kaç işçinin daha cenazesi çıkarılacak bilinmiyor? Kaç can daha yitirilecek? Kaç ailenin daha umudu kırılacak, sevdikleri ellerinden alınacak bilinmiyor?!! Sonra holding sahibi çıkıp orada yaşam odası vardı diyor. Öyleyse neden yaşamadılar?!!
  • Çizmelerimi çıkarayım mı diye soran işçiyi görünce yüreğim dağlandı. Beni değil Mahmut'u çıkarın, onun karısı hamile diyen işçi insanlığımız için bir parça umut vadetti. İçeride mühendisler var önce onları kurtarın diyen işçiyi görünce ise bizim insanlığı çoktan unuttuğumuz gerçeği tokat gibi çarptı yüzüme. Bir mühendisin canının bir işçiden daha değerli olduğunu düşündürdüysek hepimiz insanlıktan çoktan çıkmışızdır. En nihayetinde yaratılışta hepimiz eşit değil miydik? Öyleyse bu kuralları sonradan kim koydu? Kimin canının daha değerli olduğuna kim karar verdi? Kimse çıkıp da ben yaptım demeyecek elbet. Öyleyse başımız sağolsun bizim insanlığımız öldü...
  • Madende hayatını kaybeden ailelerimize Allah'tan sabır diliyorum. Hiçbir şeyi değiştirmez biliyorum ama bize de sabır ver Allah'ım bazen tüm bu olanlara gerçekten dayanamıyorum. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.