24 Eylül 2022

2022'de altıncı tur kitap alışverişleri...


BKK'nın eylül ayı için Şato'yu seçmesiyle bende gidip bir sipariş vereyim demiştim. Fakat indirimdi, diğer kitap kulübü için başka kitaptı derken bir bakmışım ki üç ya da dört kez -tam emin değilim- sipariş vermişim. En sonunda bu ay içinde aldıklarımın toplu bir yazısını bari yazayım dedim.

Ev'i aslında Kusursuz Kiracı'ya konu olan hikayeyi de barındırdığını duyduğumda almak istedim. Ne zamandır da Nermin Yıldırım okumak istiyordum bahanesi oldu, sonra da bu kitap BKK için seçildi, tam oldu. :)

Gece Yarısı Kütüphanesi'ni sevgili Şule'den görüp almıştım. Hasan Ali Toptaş da ne zamandır aklımda olanlardandı, ancak sıra geldi.


Barış Bıçakçı'yı Birceylan sürekli övdüğü için not almıştım. Melisa Kesmez'i de Ayın Aydınlık Yüzünde görüp not almıştım, ilk kitap olarak Nohut Oda'yı okuyacağım heyecanlıyım.

Diğer kitapları ya isminden ya kapağından seçtim. Ama özellikle Ve kitabının kapağı bir efsane, hele bir dokusu var ki anlatamam size. Instagramda paylaştığımda bir arkadaşım da sırf kapağı yüzünden aldım dedi, arkadaşlarımda aynı ben. :)


Bu aralar Yaşar Kemal'e sardım. Bu iki kitabı kocam da sever diye düşünüyorum hatta belki benden önce okur. Füruğ Ferruhzad ne zamandır aklımda olup da ancak indirimde bulabildiklerimdendi. Misafir Odası'nın kapağı çok güzeldi, konusu da ilgi çekici göründü.


Mahir Ünsal Eriş Sarıyaz'dan sonra tüm eserlerini merak ettiğim yazarlar kategorisine yükseldiğinden iki kitabı ile alışverişlerimde kendisine yer buldu.

Beş Sevim Apartmanı beş, altı ayrı yerde övüldüğünü görüp de not aldığım bir eser olduğundan almasam olmazdı. Marquez'e giriş olarak Kırmızı Pazartesi, safi merakımdan da Yekta Kopan'ın kitabı İki Şiirin Arasında da sepete girebildi.


Suat Derviş üzerine bir yazı okudum geçenlerde ama neden bende hiç kitabı yok derken Fosforlu Cevriye karşıma çıktı. İthaki'nin bu adını unuttuğum serisini tamamlamaya karar verdiğim için (nasıl bir kararsa bu evde sadece bir kitabı var) Sisler İçindeki Lut da benim oldu. 

Almanlar Neden Daha İyi Yapıyor'u indirime girse de alsam diye beklemekten yıldığımdan aldım gitti. Adem ile Havva'nın Güncesi kapaktan, İnsanlığımı Yitirirken de indirimden dolayı bizim evin sınırlarından içeri girebildi.


Bunlar da kütükler kategorisinden, Sakat Göz; Işıkyaratan beşlemesinin üçüncü kitabı ve indirimdeydi tabi ki. :) En çok kitabını okuduğum (1000kitap öyle diyor) yazar olma ünvanını hala elinde bulunduran Armentrout'da Kan ve Kül serisinin ikinci kitabı ile okunmayı bekleyenlere girmeye hak kazandı. Bu kadının büyüsü güçlü kadın karakterler yazması sanıyorum, yoksa bu kadar kitabını nasıl okudum hala bilmiyorum. 

Bende alışverişler böyleydi, şimdi önümde alamadığım on bin beş yüz milyon kitaptan indirimde olanları kovalama ve BKK için eksikleri tamamlama alışverişleri var.

Gazam mübarek olsun.
Sevgiler.

45 yorum:

  1. Saydım, tam 28 kitap almışsın :) Hasan Ali Toptaş'ın kitabını almana sevindim. Onun Kuşlar Yasına Gider kitabını okumuştum. Etkileyiciydi. Gözlerim dola boşala okumuştum. Filmini de çekecekler, bekliyoruz... Marquez, Jack London, Yaşar Kemal'in kitaplarını okudum ama aldıklarını değil. İyi yazarlar yani. Kütükler kategorisi ismi iyiymiş. Hem kitapların hammaddesi ağaçlar olduğuna göre doğru bir tanımlama olmuş :)) İyi okumalar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar Yasına Gider'i de alacaktım ama o indirimde değildi. Neyse kalemini seversem ne yazdıysa alırım zaten. :)
      Yani bir kitap 600 sayfadan fazlaysa kütük ismini hak etmiyor mu? Bence de güzel koymuşum ismi. :D Yalnız senin yorumundan sonra evde okunmayı bekleyen kitap sayısını saydım da dilim varmıyor. :D

      Sil
  2. Maşallah diyelim o kadar kitabı ne kadar sürede okuyacaksınız bilmiyorum:) Gabriel Marquez'in ve Hasan Ali Toptaş'ın diğer kitaplarından en az ikisini okudum. Aldıklarınızın hemen hepsi henüz okumadığım kitaplar. BKK Eylül dışında tabii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların hepsini ileriye dönük yatırım olarak görüyorum, bir yandan okuyup bir yandan alıyorum. Ne alsam kar fiyatlar uçuyor. :D

      Sil
  3. Bayağı almışsın Maşallah. :)) İkinci fotoğraftaki kitapların kapakları hoşmuş gerçekten. Yaşar Kemal alacağım ben de, ya da kütüphanede bulursam alayım. :) Sisler İçindeki Lut'u görmüştüm iki gün önce. Kapağı çok ilgi çekiciydi ama içeriği bilmeyince şimdilik almadım. Bakalım sevecek misin? Keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kapaklar beni can evimden vuruyor azizim, duramıyorum.
      Yaşar Kemal kütüphanede vardır diye düşünüyorum. Sisler İçindeki Lut'un konusunu bile anımsamıyorum desem. :D

      Sil
  4. Ya hu ben bu BKK'de sizinle nasıl baş edeceğim anlamadım ki? Günde kaç saat kitap okuyorsunuz? İş güç, çoluk çocuk derken ne ara vakit ayırıyorsunuz? Vallâhi bravo! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe toplu taşımayla gittiğim için gidip gelirken yolda okuyorum. Akşam çocuk uyuyunca okuyorum. Haftasonu baba-oğul saati için dışarı çıktıklarında okuyorum. Evde tv falan da olmayınca boş vaktimde okuyorum işte. :D

      Sil
    2. Ne diyeyim gerçekten tebrik ediyorum. Ben de niyetlendim okuyorum artık. Bir şekilde zaman ayırmak lâzım.

      Sil
    3. :) İlk başlarda zaman ayırmanız hatta yaratmanız gerekecek ama sonrasında zaten kendiliğinden ihtiyaç duymaya başlıyor insan kitap okumaya. Bu arada çok uzun süreler araç kullanan biriyseniz sesli ktiap uygulaması kullanabilirsiniz. Bende yollarda kullanıyordum eskiden.

      Sil
  5. Kusursuz Kiracı dizisinin ilk bölümünü izleyince şaşırmıştım, Türk televizyonundan ne kadar farklı bir iş diye, meğer uyarlamaymış :) Kitabı ben de merak ettim şimdi.

    Harika bir alışveriş olmuş bu, bakmalara doyamadım :) Keyifli okumalar. Biz de kitapları buradan takip ederiz artıık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bana da çok farklı gelmişti lakin ömrü kısa olacak gibi, reytingleri düşmeye başlamış.

      Teşekkür ederim. :D

      Sil
  6. Anlıyorum ki okurun geniş ve nitelikli bir okuma yelpazesi var çünkü iki kitap ve karakter var ki onlar için nitelikli bir göze ve meraka ihtiyaç var. Biri Furuğ Ferruhzad, diğeri Suat Derviş.:) O zaman henüz ikinci kitabı çıkan bir yazarın bir kitabını önermek geldi içimden, Furuğ'un yaşamının kısa bir kitapla romanlaştırılmış hali ki yazarla tanışmam ilk öykü kitabıyla ve tümüyle içgüdüseldi :) Makbule Aras Ayvazi'nin kaleminden belgesel- kurmaca özellikler de taşıyan Başa Dönemeyiz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geniş olduğuna bende eminim ama nitelikli kısmı sizin takdiriniz efenim. Furuğ da Suat Derviş de çok merak ettiklerim arasındaydı. Önerdiğiniz yazarın kitabının hemen sepete attım. Bkk'nin kitapları ile beraber alacağım. :) Böyle güzel bir öneri için de ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
    2. Başa Dönemeyiz..Ne güzel bir isim, ben de ekledim sepete. Teşekkürler.

      Sil
    3. Yazarın iki kitabını buldum bende ikisini de ekledim. :)

      Sil
  7. Adem ile Havva’nın Güncesi’ni merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf kapağından almıştım ama isim de bir merak uyandırmıyor değil hani. :)

      Sil
  8. ev kitabını ben de kusursuz kiracıya ilham olan bir kitapmış,barış bıçakcı yı da çok merak ediyorum.içlerinden bir kaçını okudum ama genel olarak okumaklarımdan yorumlarını bekliyoruz güzel çeşitli bir alışveriş olmuş ve evet gazamız mübarek olsun kitap almayım diyorum ama eksikler indirimler zamlar derken her ay bir iki alışveriş yapıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev kitabı hakkında pek çok yorum görmüştüm o nedenle bayadır radarımdaydı, Kusursuz Kiracı da bahanesi oldu. :D
      Barış Bıçakçı ile ilk tanışmam olacak bakalım heyecanlıyım.
      Valla bugün almadığım her kitap yarın zamlanıyor. Alamadıklarım için çok pişmanım. :)

      Sil
  9. Diziden dolayı EV kitabını çok merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok merak ediyordum ama BKK kitabı olduğu için Ağustos'a kadar okuyamıycam. :D

      Sil
  10. Yekta Kopan'ın kalemini çok severim, keyifle okurum kitaplarını:))) Ev kitabı diziye uyarlandı ama dizinin sadece ilk bölümünü seyrettim, çok sevemedim, gerçi kitabı da okumadığım için tam olarak yorum yapamayacağım:))) Kırmızı Pazartesi hiç sevemediğim bir kitap oldu benim için. Gece Yarısı Kütüphanesini aldım ama henüz okumadım:))) Çok güzel kitaplar almışsınız, keyifli okumalar dilerim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Ev'i bende çok merak ediyorum. Nermin Yıldırım kalemini de keza... Marquez'in valla çok yabancısıyım ince bir kitabı ile başlangıç yapayım dedim. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni dün bitirdim ve çok ama çok sevdim. Bu sene herkese zorla okutacağım kitap bu olacak sanırım. :D

      Sil
  11. nermin yıldırım çok seviyom, melisa kesmez, şermin yaşar, sıla ergün ile birlikte :) yekta kopan okuyamıyom :) eriş okuycam ben de bütün kitaplarını :) fürug biricik yaa :) mine söğüt, suat derviş de iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melisa Kesmez aldım. Şermin Yaşar listemde vardı ama Sıla Ergün'e bakayım. :) Eriş öneririm Sarıyaz çok güzeldi. :)

      Sil
  12. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni okudum, güzel bir kitap. O kadar çok kitap var ki okunacak... Ne güzel bir sürü almışsın :) İyi okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Gerçekten öyle o kadar çok kitap var ki okunacak. Yetişmeye çalışıyorum bakalım.

      Sil
  13. İlk fotoğraftakilerin ikisini okumuş ve çok sevmiştim, biri okumamı bekliyor, Kafka ile aram iyi değil, ikş yarım kitabını okuma gafletinden sonra artık almıyorum : D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şato Kafka'ya başlangıç için zor bir kitaptı. Dönüşüm'ü de önceden almış bulundum. Onu da okurum ama tekrar alır mıyım bilemedim. Dönüşüm sonrası karar vereceğim. :)

      Sil
  14. Gece Yarısı Kütüphanesi güzel bir kitap. Tam bizim yaşlarımızda okunması gerekenlerden.

    Ev bende de var ama yazarın kitaplarını yazıldığı sıraya göre okuyun, diye bir öneri gördüm. Onu yapmak istiyorum ama bunun için zaman ve bütün kitapların elimde olması lazım. Zor olacak.

    Yaşar Kemal en sevdiklerimden. Ne zaman bir kitabını okusam yazarı daha sık okumam gerektiğini düşünüyorum. Eminim sen de severek okuyacaksın.

    Hepsini keyifle oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni gerçekten sevdim ve zamanlama benim için çok doğruydu. :)

      Aaa bak Nermin Yıldım için o detayı bilmiyordum ii bari başk kitaplarını alayım. :D

      Yaşar Kemal bende seviyorum bu seferkileri de güzel seçmişim bence. :D

      Sil
  15. Kırmızı Pazartesi muhteşemdir, Marquez'in en sevdiğim kitabıdır. Almanlar Neden Daha İyi Yapıyor'u okuyacaktım sonra vaz geçtim sizin yorumunuza göre yeniden bakabilirim:) İthaki'nin Japon klasiklerinden bende iki tane seçtim ilk siparişimde alacağım. Güzel ve çok kitabınız olmuş keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanlar Neden Daha İyi Yapıyor çok uzun süredir merak ettiğim bir kitaptı, heyecanlıyım. :)
      Kırmızı Pazartesi için çok yorum okumadım indirimdeydi sayfa sayısı da az olunca almıştım ama güzel yorumunuz beni sevindirdi. :)

      Sil
  16. Amanın bu ne, gözlerimden kalpler çıkıyor:)) güle güle oku, hepsi harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yarın öbür gün de senin seçtiğin kitap başta olmak üzere BKK kitaplarını sipariş edeceğim. :)

      Sil
  17. Gerçekten enfes bir alışveriş olmuş, okurken daha da enfes olacaklar eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy bende çok heyecanlıyım, baktıkça da nasıl böyle bir mutlu oluyorum belli değil. :)

      Sil
  18. Adım geçmiş bu yazıda :) Pek sevindim. Kitaplar şahane. Bütün Nermin Yıldırım'ları okumuş biri olarak hemen bir Nermin yazısı yazacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Vallahi en kısa sürede bekleriz. Çıkış sıralaması ile mi okumalı yoksa canımızın istediği şekilde mi o kısmı da bir yorumlarsanız müteşekkir olurum.

      Sil
  19. yazıyı okurken ve fotograflara bakarken iştahım kabardı resmen. ama dahaa yeni 16 kitaplık bir seri aldım. kitapların bir çoğu duyup merak ettiğim kitaplar. Özellikle ve kitabını bende merak ediyorum.Zaten domingo yayılarının kitaplarının baskı ve kapak kalitesi muazzam oluyor. Mahir ünsal erişi bende sarı yaz ile tanıyıp diğer kitaplarını okumaya niyetlendim. Yaşar kemal'i daha hiç okumamanın utancını yaşıyorum. çok güzel bir yazı olmuş okuyunca yorumlarınızı bekliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 16 kitap deyince hemen aklıma Zaman Çarkı'nın gelmesi? Doğru mu bildim acep??
      Domingo Yayınlarından ilk kez kitap aldım ama baskı kalitesini gerçekten bende çok beğendim. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.