27 Ocak 2017

Nakliye firması nasıl seçilir?

Türk toplumunun kanayan yarası olmayan bir konu kaldı mı bilemiyorum.
Ancak nakliye kesinlikle şarıl şarıl kanayan bir yaramız imiş anladım.

Benim gibi yeni evli iseniz ve hiç taşınmadıysanız nakliye firmaları ile de hiç haşır neşir
olmamışsınızdır.

O zaman ben çektim siz çekmeyin konulu maddeler aşağıda buyrunuz lütfen.

* Oturduğunuz bölge ve civarında bulunan nakliye firmalarını seçin. Başka bir bölgeden çağırdığınız araç geldiği yolun parasını da sizden alacaktır.

*Eşyalarınızın bir listesini yapın. Her konuştuğunuz firmaya bu listeyi belirtin. Ben sadece mobilya ve beyaz eşyalarımı taşıttım. Geri kalan ıvır zıvır her şeyi kendim paketledim, eşim götürdü. Bu uygulama bütçenizi önemli ölçüde rahatlatacaktır. Ben güvenmediğimden firmaya emanet etmedim. Siz kendiniz durumunuza uygun olarak karar verebilirsiniz.

*Oturduğunuz ev kaç oda? Eviniz kaçıncı katta asansörü var mı? Taşınacağınız ev kaçıncı katta asansörü var mı? Bu bilgileri nakliyeci firma sormayabilir. Siz mutlaka belirtin. Giriş kattan giriş kata taşınmak, üst katlara taşınmaktan çok daha ucuz olacak çünkü. Oda sayısı arttıkça da taşınma ücreti artıyor.

*Firmalarla genel olarak mail yolu ile haberleşmenizi tavsiye ederim. Biz telefonla görüşüp, anlaştık en nihayetinde adamlar sokak serserisinden hallice, kurumsallık hak getire bir halde karşımıza çıktılar.

*Yazılı görüşmelerinizde mutlaka sigorta konusunu belirtin. Eşyalarınızı taşınma esnasında olabilecek kazalara karşı sigortalatın. Bizim anlaştığımız firma yemek masamın açılır kapanır kısmını düşürdü ve oradaki kaplama attı, bozuldu. Adamlar buna istinaden bana "Abla seninde çok eşyan var ama hemde bu paraya taşıdık yani..." dediler. Bu konuşma benim adamları evden kovmamla sonuçlandı. Mağdur olmamak adına her şeyi yazılı olarak beyan edin, yazılı olarak firmadan beyanat alın.

*Mutlaka ve mutlaka pazarlık yapın. Pazarlık yapılacağını düşünerek fiyatları yüksek belirtiyorlar. Pazarlıktan hiç hoşlanmıyorsanız eğer benim gibi, isteksizce konuşup "Başka firmalar da var arayacağım, değerlendirip döneceğim." demeniz kafi fiyat hemen aşağı inecektir.

*Taşınma süresince gözünüzü nakliyeci firmanın elemanlarından ayırmayın. Ben şahin gibi gözlesem de her tak tuk sesinde içim ezildi. Yüreğiniz dayanmıyorsa eşinize devredin bu görevi, gözünüz üstlerinde olmazsa çok daha hoyrat taşıyorlar eşyaları.

Benim yaşadıklarımdan ders alarak söyleyebileceklerim bunlar...
Her firma kesinlikle aynı değildir lakin siz yine de tedbiri elden bırakmayın.

Eğer taşınıyorsanız Allah yar ve yardımcınız olsun.

Applesodaa sundu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.