9 Şubat 2022

Ölü Ozanlar Derneği

 

Lise zamanlarımda Ölü Ozanlar Derneği'ni televizyonda izlemiştim. Yaşıtlarımla alakalı bir konu anlatıldığı için sanırım çok etkilenmiştim.

Bir iki sene sonra lise kütüphanesinde çalışırken kitabına denk geldim. O güne kadar kitaptan uyarlama olduğunu bilmiyordum. Kitabı okudum, çok etkileyiciydi ve izlediğim en iyi uyarlama olduğunu düşündüm. 

Aradan yıllar geçmişken geçenlerde tiyatroya uyarlandığını öğrendim ve gidip izlemeyi kafama koymuştum ki Üsküdar Belediyesi hizmeti ayağımıza getirdi.

Ayın etkinliği kapsamında Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezi'nde kızlarla gidip izledik.

Aynı akşam bir başka blogger arkadaşımız da oradaydı. "Birpembesever" de blogunda tiyatro hakkında bir yazı yazdı. Şuradan  okuyabilirsiniz.

Ölü Ozanlar Derneği'nin bende yeri çok ayrı, çok ama çok sevdiğim bir kitap ve de film benim için... Ama belki de hem kitaba hem filme bu kadar aşık olduğum için tiyatrosunu sevemedim.

Genç oyuncuların performansı bence Todd Anderson karakteri hariç çok yerindeydi. Todd Anderson çok ama çok sessiz bir karakter tiyatroda canlandıran arkadaş zaman zaman diğerlerinin temposuna takılıp sürüklendiği için ben başka bir Todd'a bakıyor gibi hissettim.

Okul müdürü Mr. Nolan'ı oynayan oyuncu Tayfun Yılmaz sanki okul müdürü olmak için yaratılmış gibiydi. En bayıldığım izleme performansı kendisinindi diyebilirim.

Ama John Keating'i canlandıran Hakan Altıner'de kesinlikle aradığımı bulamadım. TV'de de sıkça gördüğümüz bir yüz olduğundan sanırım kendisine fazla umut bağlamışım. 

Edebiyat öğretmenini canladırdığı halde okuduğu şiirlerin hiçbirini seyirciye geçirebildiğini çok düşünmüyorum. Çok hızlı okuyordu, kelimeleri yutuyor veya birbirine bağlıyordu. Şiir performansı kötüydü, ayrıca kendisi tam olarak John Keating rolüne girememiş gibiydi. Tabii benim dışardan bu kadar eleştirmem ne derece doğru bilemem. Ama kişisel olarak performansını beğenmediğimi söyleyebilirim.

En kilit rol olarak performansı bence çok yetersizdi.

Birde orjinal metinde yer alan "Captain, my captain." repliğinin sürekli olarak "Kaptan, kaptanım benim" olarak çevrilmesi beni rahatsız etti açıkçası. "Kaptan, kaptanım" olarak kullanılması naçizane kişisel görüşüme göre yerinde olabilirdi.

Kapanışta her oyucunun sürekli "Kaptan, kaptanım benim" diye peş peşe repliklerini sunduğu kısımda en azında "Kaptan, kaptanım" denilmesi daha etkileyici bir kapanış sağlardı diye düşünüyorum.

Gelgelelim güzel yanlarına derseniz müzikler çok ama çok iyiydi. Gençlerin performansları bana biraz umut ışığı oldu, hala güzel şeyler yapılabildiğine dair. Birde anısı kalmış oldu kızlarla bu güzel gecenin.

Eee ne diyorsunuz okudunuz mu? İzlediniz mi? Tiyatroda gidip görmeyi düşünür müydünüz?

Sevgiler.

22 yorum:

  1. Filmi izlemiş, kitabı da okumuştum ama pek bir şey hatırlamıyorum şu an. Tiyatroya giden biri değilim, ömrümde bir iki kere gittim sadece. Neden bilmiyorum ama tiyatrodaki atmosfer bana doğal gelmiyor, sanki tiyatrocular kendini kanıtlamak için gereğinden fazla kendilerini öne çıkarıyor gibi geliyor. Abartılı ses tonlamaları ve davranışlara alışamadım bir türlü. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok tiyatro insanı değilim ama ilgimi çeken yapımları gidip izliyorum. İlginç bir deneyim oluyor. Dediğin atmosfer kısmına katılıyorum o nedenle gerçekten iyi yorumlar alan oyunları izlemeyi tercih ediyorum. :)

      Sil
  2. filmi izledim, kitabı okumadım, tiyatrosunu izlemedim, eveet, pembesever de izledi yazdı, bağlarbaşı'nda tiyatro hiç izlemedim, üsküdarda deniz kenarında izledim hep devlet tiyatrosunda, yani vapurla geçip hemen yakında olduğu için kolay geliyor orda izlemek, bu film önemli ve çok iyi tabii, peter weir yönetmeni, bütün filmleri çok iyiii veeee bu filmdeeee ethan hawke var yaaaa ne diyon seeen, aktör yazar müzisyen biriciğimiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ethan Hawke'ın Todd performansı üstüne kimseyi beğenemez oldum işte. :) Sen kitabı nasıl okumadın bak beni şaşırtıyorsun Deep.
      Bağlarbaşı biraz içerde kalıyor tabii, belediye burayı daha aktif hale getirmek için yanına bir de Nevmekan açtı. Etkinlik öncesi gidip oturmak için iyi bir ortam.
      Ücretsiz olarak belediye güzel oyunlar getiriyor, arada fırsat vermek güzel oluyor.

      Sil
  3. Kültleşmiş bir eser ve yapım bana göre :)

    YanıtlaSil
  4. Sadece filmi izlemiştim ve tabii bir başyapıt olarak aklıma kazındı. Robin Williams' ın oyunculuğu hala taze, sanırım onun üstüne kimse çıkamaz. Ne iyi etmişsin 3 çeşidini de görerek okuyarak, izleyerek. Bravo diyorum :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Robin Williams gibi kimse olamaz tabii aslında bende kıyas yapmadan sadece bir edebiyat öğretmeni olarak nasıl göründüğünü değerlendirmeye çalıştım. Kıyas yapsam zaten durum vahim. :D
      Ölü Ozanlar Derneği kalp ben. :)

      Sil
  5. Bahsettiğin tiyatro Musahipzade Celal Sahnesi değil değil mi? Ben Üsküdar'da bir tek o tiyatroya gitmiştim. Eseri tiyatro da izlemek ayrı bir tecrübe olmuş. Keşke doyurucu olabilseymiş.
    Ölü Ozanlar Derneği'ni sanırım ikiden fazla izledim. İlk izlediğimde aşık olmuştum filme. Yıllarca da en iyilerim arasında yer aldı. Robin Williams şahaneydi, bir taneydi. Yeniden çevirme hatasına düşmez umarım filmciler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çevirmezler ama çevirirlerse onu da izlerim tabi öyle bir manyağım.
      Yok Bağlarbaşı daha içerde tam olarak Bağlarbaşı semtinde Kongre ve Kültür Merkezi belediyenin.

      Sil
  6. Şiir performansının kötü olması tam bir hayal kırıklığıymış. Şiirin hakkını veren biri oynasaydı keşke

    YanıtlaSil
  7. Aynı yerde aynı gün izlemişiz filmi. Denk gelseydik selamlaşmak isterdim. :)
    Ben kitabını okumadım. Filmini de çok önceden izlemiştim. Bu yüzden de tiyatroda oyun oynanırken replikler, sahneler hemen aklıma gelmedi. Müzikleri ben de çok beğendim. Hatta o akşam eve gelir gelmez müzikleri bulmaya çalıştım ama başarılı olamadım. :') Öğretmeni canlandıran oyuncuyu görünce bir televizyon dizisi hemen zihnimde canlandı. Oyunculara detaylı olarak bakmadan gitmiştim. Tiyatroyu genel olarak ben çok beğendim. Yazında bana da yer verdiğin için çok teşekkür ederim. Güzel günler dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende isterdim aslında selamlaşmak ama ben seni bir sonraki gösterime gideceksin gibi anlamıştım yazıdan yani benden kaynaklı bir yanlış anlaşılma oldu. :)

      Sil
  8. *Film demişim, tiyatro oyununu olacak. ^-^

    YanıtlaSil
  9. Filmini izlemiştim, diğerlerinden bilgim yoktu. :)

    YanıtlaSil
  10. Filmini sanırım orta sonda izlemiştim tv'de, aşık oldum demek sanırım bu film için doğru bir ifade olur, sonra sonra internetten de izledim 1-2 kere, çoook yıllar sonra da kitabını okumuştum ve bence filme uyarlanmış oldukça iyi filmlerden olmasıyla yine yeniden gönlümü fethetmişti...Tiyatroda izlemedim ama zaten genel olarak benim harcım değil sanırım bu sebepten izlesem de memnun kalmama olasığım yüksek. Bu arada size ufak bir hediye düşündüm ve blogumda yazdım son postuma bakar ve mailden bana ulaşırsanız çoook sevinirm, Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa hemen ulaşıyorum. :) Çok mutlu oldum. Kitaba ve filme çok aşıksanız tiyatroyu önermiyorum. :)

      Sil
  11. Sadece filmini izledim, yeterli geldi. Çekildiği döneme göre güzel film.

    YanıtlaSil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.