6 Şubat 2022

2022 Ocak Ayı Okuma Raporu

 
Malum ben üşengeç bir insanım, o nedenle tek tek kitap tanıtım yazısı yazmıyorum. Ama aylık rapor olarak yapabilirim diye düşündüm. Öyleyse başlayalım. 

Ocak ayında 10 adet kitap okudum.

Güz Alacakaranlığı Ejderhaları: Instagramdan arkadaşım olan @kitapsokagi'nın online satışından aldığım bir seriydi. Annesinin favorisi olduğunu söyledi. Şahsen @kitapsokagi, annesi ve benim fantastik zevklerimiz çok benzeşiyor. O nedenle okumak istemiştim. Giriş kitabı olarak güzeldi, akıcı bir kitap ama kitabın kendi temposu var koşa koşa gitmiyor da hafif tempolu ilerliyor. Sayfa sayısı gözünüzü korkutmasın kitap kendisini sakince okutuyor. Sevdim ve ikinci kitabını da bu ay içerisinde okumayı düşünüyorum.

Kestim Kara Saçlarımı: Üstteki kitabı okurken araya aldığım şiir kitabıydı. Gülten Akın severim ama bu kitabı o kadar da sevdim diyemem. İnce bir kitap olduğu şans verilebilir.

Kendime Notlar: @kitapsokagi'nın bana alışverişimin yanında hediye gönderdiği bir kitaptı, içeriği denemeler şeklinde. @kitapsokagi'nın bile tahmin ettiğinden daha çok sevdim. Yazarın anlattığı bir çok deneyim benimde başımdan geçtiği için sanırım kendisiyle çok kolay bağ kurdum. İçeriği sizi cezbederse mutlaka öneririm, su gibi akıp giden bir kitap.

Aşkımız Eski Bir Roman: Yine bir Nevzat Başkomser romanı. Üç ayrı hikayeye bölünmüştü kitap ve sevdim. Ahmet Ümit her zaman bir şekilde kendini okutmayı başarıyor.

Kim Bağışlayacak Beni: Birhan Keskin'e giriş kitabı diyebiliriz. Eskiden yayınlanan yanılmıyorsam üç kitabın (kontrol etmeye üşendi) toplanmış versiyonu. Bu kitabı da diğer kitapların aralarına alırım diye düşünerek başlamıştım. Ama gerçekten öyle sevdim ki, bazen sadece bu kitabı okudum. Bazen altını çizdiğim yerleri tekrar tekrar okudum. Şiir seviyorsanız bir göz atmanızı öneririm.

Bizi Ayıran Herşey: Çoksatan romanlardan biri, günümü şenlendiririm diye almıştım. Ancak çok satmasının bir sebebi varmış. Kitap benim beklemediğim birçok noktaya gitti. En sonunda kitabı sevdim ve kitap beni çok şaşırttı diyebiliriz. Sadece kadın başkaraman esrarını korusun diye bazı bölümler fazla zorlama olarak yazılmış gibi geldi ama o kadar da kusuru olsun diyorum.

Olmamış Kahraman Emeklisi: Üstteki kitabı okurken araya alarak devam ettiğim bir kitaptı. Ali Lidar'ın öykülerini daha çok seviyorum. Genel olarak Ali Lidar tarzıydı diyebilirim. Zaman zaman bana keyif veren dingin bir anlatımı vardır Ali Lidar'ın. Ama bu kitap öykü değil şiir kitabıydı. Bayıldım diyemem ama altını çizdiğim yerler oldu.

Suçlu Hemde Çok Suçlu: Bu yazarın bir diğer kitabı "Big Little Lies" adıyla diziye uyarlanmıştı. O kitabı hala bekletiyorum, çünkü yazarın ilk kitabının Suçlu Hemde Çok Suçlu olduğunu öğrenince önce onu okumak istedim. Çok farklı karakterler barındıran bir kitaptı ve okurken karakterleri gözlemlemek hoşuma gitti. Akıcı, asla sıkmayan, temposu düşmeyen bir kitap, hafif gerilim tarzında seviyorsanız öneririm.

Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku: Kitabı sırf isminden dolayı merakımdan almıştım. Yazım tarzını takip etmesi gerçekten zor, bu tarz bir yazım şeklini en son Ağır Roman'da görmüştüm. Her ikisini de çok sevmedim diyebilirim ama her ikisi de kısa kitaplar olduğu için bir şans verilebilir. Bu kitaptaki çizimler ayrıca hoşuma gitti. Aman aman önerdiğim bir kitap değil belki de benim anlamaya yaşım ya da deneyimim yetmedi. Bir zaman sonra üstüne tekrar düşünmek istediğim bir kitap, ondan sonra kesin kararımı veririm.

Cemile: Aytmatov okumamış olmanın utancından kurtulmak için almıştım ve iyi ki de ayın kapanışını bu kitapla yaptım diyorum. Öyle güzel akıp giden bir anlatımı vardı ki, su gibi değil, ağır akan ırmaklar gibi... Okurken gözümde hep annemin, babamın, eşimin köyleri memleketleri canlandı. Gereksiz uzun uzun betimlemeler yapan kitapları sevmiyorum ve Aytmatov'un kısa ama kesinlikle etkili betimlemelerini çok sevdim. Sanırım zamanla tüm Aytmatov kitaplarını edineceğim. Cemile'yi çok sevdim ve kesinlikle öneririm.

Yıllık hedefin altıda birini bu ayda tamamladım vallahi. Verimli ve çeşitli kitaplar içeren bir okuma ayı oldu.

Sizde durumlar nasıl, bu sıralar neleri önerirsiniz?

Sevgiler.

20 yorum:

  1. big little lies'i hatırlıyor gibiyim ama izlemedim

    güzel kitaplar okumuşsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok reklamı yapıldığı için bir soğumuştum, bende izlemedim. Sonra kitaptan uyarlama olduğunu öğrenince okumaya karar verip almıştım. Kısmetse yıl bitmeden okurum inşallah. :D

      Sil
  2. Bayağı okumuşsun. Ben az okuduğum için tek tek tanıtım yapıyorum. :)
    Birhan Keskin' in kitaplarını merak ediyorum okuma fırsatım olmadı henüz. Cengiz Aytmatov' dan bir kitap okudum, dili çok iyi gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Herkesin kitap tanıtımına kimse karışamaz, sen nasıl istersen yaz ben seviyorum okumayı.
      Birhan Keskin seviyorum. Ara ara açıp okumak için altlarını çiziyorum. Her kitaba yapmam ama şiir kitaplarına pek yakışıyor bu taktik.
      Cengiz Aytmatov neden daha önce okumadım diye hayıflanıyorum.

      Sil
  3. bu özetlerinizden her zaman bekleriz ama:) PBu ay oldukça da verimli geçmiş, tebrikler. İçlerinden; Aytmatov candır, Birhan Keskin kalp kalp kalp ben :) Fakat Müzeyyen çok fenaydı ya, filmi bile daha iyi olan ender şeylerden, kitap demek abes geliyor biraz kamyon arkası yazıları için derleme bir yazın olmuş sanki :D neyse yeni listelerinize de böyle uzun uzun yorumlar yapalım o sebepten toplu da olsa kitap paylaşımlarınız için sabırsızlanıyoruz efem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytmatov kalp Birhan kalp ben kalp sen. :D
      Müzeyyen'in filmini izlemedim ama izleyeceğimi de sanmıyorum ya, hiç merak etmedim okurken çünkü. Kitap tek başına beni bitirdi. :D
      Her ayın sonunda toplu kitap yazılarında görüşmek üzere öyleyse efenim. :)

      Sil
  4. kendime notlar ı not aldım, birhan keskin ve didem madak, en sevdiğim iki şair, gülten akın da eskilerden sevdiğim tabii, edip cansever, behçet necatigil den sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem Madak geçen seneki hedef yazarımdı onun kitaplarını bitirdim. Bu sene hedefimde Birhan Keskin ve Oruç Aruoba var.
      Kendime notları çok tavsiye ediyorum, okursan bir yorum da sen yaz litfen. :D

      Sil
  5. Cengiz Aytmatov'un tüm kitapları şiir gibidir. Kopar Zincirlerini Gülsarı (sonradan Elveda Gülsarı adıyla basıldı), , Toprak Ana, Beyaz Gemi, Öğretmen Duyşen (ya da İlk Öğretmenim), Gün Olur Asra Bedel okuduklarım, hepsi de çok güzeldi. Ben genelde ilk baskıları okudğumdan isim değişiklikleri var. Benimkileri blogda görmüşsündür, Şubat okumalarını da ekleyince yenilerini görürsün, sevgiler iyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini alışveriş listeme ekledim, sıradan bütün Aymatovları okuyacağım diye bir istekteyim Cemile'den sonra. :)
      Sizin okumaları da takipteyim, güzel kitaplar not alıyorum. :)
      SEvgiler.

      Sil
  6. Kendime Notlar kitabını okumak istedim. Ocak ayı için 10 kitap okuma çok iyi bir sayı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Kendime Notlar'ı herkese övmek istiyorum. :)

      Sil
  7. Ben daha az okudum iş telaşesinden üzülüyorum ama hayat şartları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, okumanın azı çoğu olmaz bence keyif okumalarınız olsun yeter. :)

      Sil
  8. Uzun uzun betimlemeler nefessiz bırakıyor beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli aynı paragrafı başa sararken buluyorum kendimi, bende onu gözünde canlandırma yeteneği yok. Daralıyorum. :D

      Sil
  9. Ocak ayı okunanların sayısı çok iyi bence. Tebrik ediyorum.:) Nevzat Başkomser'le duyguemanet blogunda tanışmıştım. Kahramanın hikayelerini merak ediyorum. Big little lies dizisi güzeldi, kitabı da güzeldir. O dizi Tim Roth'u sevmeme sebeptir. Kendisi yakında sinemalara gelecek olan Bergman Adası filminde de oynuyor.
    Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku kitabını sipariş vermek istedim kaç kere hep vazgeçtim. Sonunda filmini izledim. Üzerinde yorum yapabileceğim bir şey kalmadı aklımda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Bence herkes Nevzat Başkomser'le bir kez tanışmalı.
      Big Little Lies'ı izlemiycem sanırım, kitabı okumak bana yeter diye düşünüyorum.
      Fakat Müzeyyen için birşey kaybetmiş sayılmazsınız diyebilirim. :D

      Sil
  10. Ben ocakta üç kitap okudum. Aralık ayında okuma hedefimi tutturmak için deli gibi okuduğum için yıla hafif bir başlangıç yaptım. Neyse ki bu ay toparladım.

    Aşkımız Eski Bir Roman okuma listemde. Ahmet Ümit'i severim, Nevzat Başkomiser'i daha çok severim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevzat Başkomiser sevilmeyecek adam mı? :)
      Bende yıla hızlı başladım ama biraz da İngilizce çalışmaya zaman ayırmak için yavaşlayacağım sanırım.

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.