25 Şubat 2022

Havalarım bulutlu...

 

Çınar'ın kreşten aldığı hastalığı bana satmasıyla beraber yeniden hasta oldum. Bu sene kaçıncı oldu bu ben sayamadım. Burun akıntısı ve halsizlik yoldaşlarım oldu, günü atlatmaya çalışıyorum.

Kreş maceramız sona erdi. Pazartesi kreşle görüşüp kaydımızı iptal edeceğim. Çok yıpratıcı ve de yorucu bir iki hafta oldu ancak şimdilik başka çözüm ile ilerlemeye karar verdik. Çocuğum iki haftada depresyona girdi desem yeridir. Bu kısmı belki sonra detaylıca anlatırım.

Şöyle rutin dümdüz hepsi birbirinin aynı olan günlere hasret kaldım. Bir gün olsun bir macera ile karşılaşmasam diyorum. Hatta diliyorum, azıcık rutin be, valla çok ihtiyacım var. Bugün elektrik kesintisi varmış. Planlı bir çalışma imiş ancak zahmet edip bir bildirimde bulunmadıkları için şak diye ortada kaldım işimin gücümün arasında, o kadar fatura ödüyoruz, gördüğümüz muamele içler acısı! Paramla rezil oluyorum resmen.

Ay bir de doğalgaz faturamız kesildi. Tam olarak 1057 Türk Lirası, yok yok vallahi evde hamam falan işletmiyorum. Bina eski, kombi eski, doğru düzgün yalıtım olmayınca resmen eziyet ya...

Kiramıza bayağı özel ve de güzel bir zam geldi. Bu doğalgaz mevzusu da üzerine tüy dikince kendi evimize Tuzla'ya geri dönmeye karar verdik. Yaz gelip geçsin, sonbaharda ufak bir tadilat sonrası yolcuyuz gibi duruyor. Kreş maceramıza da oraya gidince devam edeceğiz.

Bu arada daha önce beraber çalıştığımız ama sonra başka ekibe geçen bir arkadaş yakın zamanlarda bizim ekibimize geri döndü. Kendisini pek sevmem ama neticede iş işte, sevmek zorunda da değilim diye düşünüp kendimi avutuyordum ki bazı davranışları sinirimi bozmaya başladı. Bir kaç gündür kreş, Çınar'ın hastalığı falan derken işi biraz sallamak zorunda kaldım. Ekip liderim sağolsun her zaman anlayışlıdır ama bu diğer kişinin tavırları gerçekten sinirime kıymık kıymık saplanıyor. Beynimin arka planında bu olaya mana vermeye çalışıyordum heralde, önceki gün markette bir aydınlanma anı yaşadım. Adamın abuk dereceye varan bu tavırlarının sebebi benim küçük bir çocuk annesi olmam. Bu resmen ayrımcılıktır ama durum bu ya gerçekten, eğer çocuk yaptıysan evde oturup bakman gerektiğini düşünüyor. Herkes istediğini düşünebilir ama kalkıp bunun için bana tavır alamaz ve bu durum gerçekten sinirimi bozdu. Artık ya kendisi ile ya kendisinin üstü ile ama biri ile bunu görüşeceğim bakalım zaman ne gösterecek.

Durup durup sinirleniyorum. Tövbe estağfurullah ya..

İç dökme işlemi tamamladı, şöyle mutluluk saçan başka bir yazıda görüşelim isterim.

Sevgiler.

27 yorum:

  1. Faturalar can yakiyor gercekten...

    İkinize de cok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  2. Yıllar geçse de bir şey değişmiyor, öküzlük hep bâki kalıyor sanırım. Yeni evli sayılırım, oğlum bebek, eşim askere gitti. İkimiz aynı okulda çalışıyorduk. Ders yılı başı bana o güne kadar hiç girmediğim hatta eğitimini de almadığım bir ders verdiler (Ticaret Lisesi, neredeyse 100 çeşit meslek dersi vardır). Panikledim, gittim müdür muavinine rica ettim, dedim eşim askerde biliyorsunuz, küçük bebek var, çok zorlanıyorum yalnız başıma, bu dersi alıp önceden girdiğim bir ders verebilir misiniz? Kafayı kaldırdı (öküz kafasıydı resmen o an), "Hocaaanım" dedi, "istifa edin, bebeğe daha rahat bakarsınız". Asla unutmuyorum bunu, sonra halime acıyan bir arkadaşla ders değişimi yapmıştık. Kadın mısın, herkes itip kaksın seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani gerçekten böyle insanlar karşısında içimdeki cadaloz uyanıyor. Kimseye sessiz kalan kendini ezdiren biri de değilimdir ama bu tavırların sebebini anladığım anda beynimden vurulmuşa döndüm resmen ya.
      O ağzını yaya yaya "Hocaaanım" diyean adama şöyle bir tane patlatmak istedim. Vallahi hep bu öküzler beni şiddete sevk ediyor. Pamuk gibi melaike gibi biriyimdir aslında ben. :)
      Yalnız şimdi düşünüp düşünüp sizin hadiseye de kuruldum. Analık ne garip şey yıllar bile geçse insanın içinden geçmiyor o his, o an..

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun, kreş olayına da kiraya da üzüldüm. Doğalgaz da artık faturalar binlerle ifade edilir oldu. Komşularımdan biliyorum. Nasıl bir devir yaşıyorsak artık geçse gitse bitse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay herşeyi kapatıp, battaniyeye yaprak sarması misali bürünüp, kafamı deve kuşu gibi yastık altına gömesim var.
      Tahammülüm kalmadı, bitti.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, dikkat et kendine. İş yerindeki şahsın öyle davranması kötüymüş. Bence çekemiyor her şeye yeten kadınları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, artık çekememekten mi beynini kullanmaktan mı neden bilmiyorum ama görüşeceğiz.

      Sil
  5. geçmiş olsun, kira da evet fena olmuş, olsun ya tuzla olsun nolcak, doğalgaz yüksek gelmiş, bana da 560 geldi, hastalık için burnuna tuzlu su çek, günde 3 defa baticon ve çeşme suyu ile gargara yap, kış çayı iç, bir de bir bardak ılık suya 2 yemek kaşığı bal, 2 yemek kaşığı limon suyu, 1 çay kaşığı zencefil, 1 yemek kaşığı sirke, bunu da günde 2 defaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep. Sana da çok gelmiş ya nolacak bu faturalar. Kış çayı içiyorum, verdiğin tarifin sirkesiz versiyonunu da içiyorum dur bir de sirke ekleyeyim, tarif için merci. :)

      Sil
  6. Çocuklar okula başladığı anda hastalıklar da başlıyor, diyordu arkadaşlar doğruymuş.

    Çınar'ın kreşi sevmemesine üzüldüm. Benim eylül ayı için tek planım kreş. Kızım başka sorun yaşayacak eminim ama zamanla alışır umarım. Yoksa ne yaparım hiç bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok doğru ilk hafta bitmeden zaten biz süzülme hali gelip yerleşmişti çocuğuma sonra da gelsin ateşler, gitsin burun akıntıları...
      Ekimde benimde kreşten başka şansım kalmayacak gibi ama yaşayıp göreceğiz. Ben üç yaşında göndermek istiyordum ama bizim biraz erken denememiz gerekti, olmadı.

      Sil
  7. Çok geçmişler olsun. Faturalar hepimizin ceplerini yaktı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, adını fatura yerine el yakan falan diye değiştirmemiz lazım bence.

      Sil
  8. Ah o nasıl bir fatura öyle :(( ev sahibine göstermek lazım. Hakkınızda hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozulan kombiye (ki bence kendisi demirbaş eşya oluyor) bile siz evdeyken bozuldu siz yaptırın diyen bir evsahibim var, az yakın efenim falan der faturaya da heralde.

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun öncelikle.
    Kreş durumuna üzüldüm. İnşallah daha iyi bir yer bulabilirsiniz.
    Faturalar çok yüksek geliyor ne yazık ki. Son günlerde sıklıkla elektrik kesintileri yaşıyoruz. Bu durum benim de hiç hoşuma gitmiyor.
    İş ortamındaki o şahsa da sinir olmamak elde değil gerçekten. İnsanların kendi işleriyle uğraşması gerekirken neden başkasının hayatına karışırlar, anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Faturalar bir yana bizde de şebeke çalışması adı altında bir gün elektrik bir gün su yok. Eski bir yerleşim yerinde yaşamak dezavantaj oluyor insana maalesef.
      İş yerindeki şahsı bende çözemiyorum. Zaten sevebileceğim kişilikte bir insan da değildi ama bu da tüy dikti duruma.

      Sil
  10. Kötü zaman geçiriyor olmanıza üzüldüm. Öncelikle geçmiş olsun, kendinize iyi bakın, iyileşiverin hemen. Ne yazık ki ülkemizde iyi çalışır bir kurum zor bulunuyor artık. Faturalar zaten aldı başını gidiyor, hepimiz bu durumla karşı karşıyayız. Evet, iş arkadaşınız gerçekten tam bir yobazmış. Aklıma lise zamanında bir sınıf arkadaşımı getirdiniz. Bu şahsın da kız arkadaşı yani sevgilisi vardı. Bu yüzden bizi gördüğü anda kafasını eğerdi, selam vermezdi, değişik triplere girerdi böyle. Anlayamıyorum gerçekten büyük saygısızlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zarifsin, teşekkür ederim. :)
      Böyle tavra girmiş bir kuzenim var benimde hemde düğün günü topluca rezil olmuştuk, onu ben bi yazımda anlatayım..

      Sil
  11. Faturalar gerçekten artık inanılmaz şekillere bürünüyorlar, kreşe üzüldüm o zamanlar çok geride kaldı ama bende çevrenin zoruyla biryere vermiştim evde olduğum halde pek sevmediğini hatırlıyorum Çınar'ın neyseki anaokul öğretmeni çok pamuk sevgi dolu idi ama ilkokul berbat böyle gidiyor bakalım :/
    Ayrımcılık çok ciddi hadsizmiş tiksiniyorum böyle dar kafalı örümcek beyinlilerden henüz bir insan olmamış olamamış girdiği triplere bak, dilerim tekrar gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faturalara canım çok sıkkın benimde gerçekten, kazandığım parayı fatura, kira, kredi üçgeninde tüketiyorum.
      İlkokulun berbat olmasına üzüldüm ama kim bilir belki de değişir bişeyler umudumuzu kaybetmeyelim.
      Örümcek beyin gerçekten tam oldu, ben kendisine yakışır sıfat bulamamıştım da, inşaallah gider. İş için bile olsa böyle insanlarla aynı yerde olmak istemiyorum.

      Sil
  12. öncelikle geçmiş olsun, sonra o iş arkadaşı bir yolmak için izin rica edebiliyor muyuz, saç vardır inş kafasında gerçi elime geçtikten sonra başka bir stille devam etmek zorunda kalabilir hayatın , ay ne sinir oldum durduğum yerde. Maalesef var bu tipler bilhassa bizim coğrafyada çokça, Tuzla inş iş yerine çok uzak değildir ve inş şimdi oturduğun yerden daha huzurlu olursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Fırça fırça saçları var, bazen bende böyle cart diye yolduğumu hayal ediyorum iyi oluyor.
      Tuzla işyerime bir miktar uzak olsa da ulaşım ordan daha kolay. Şimdi oturduğum yer iş yerime çok yakın ama alakasız ters kaldığı için ulaşım aşırı sıkıntı.
      Herşey için hakkımızda hayırlısı olsun inşallah.

      Sil
  13. Öncelikle çok geçmiş olsun. En iyi kreş bile olsa başlangıç ve alışma süreci zor olabiliyor. Evde olmaya alışık bünye kreşe havadan nem kapıp illaki hasta oluyor. Tam iyileşti derken başka çocuktan tekrar geçiyor falan... İlk yıl genellikle hep hastalıkla geçiyor maalesef.

    Doğalgaz, elektirik, benzin, market, tüp... Her gün yeni bir zam! Yetişebilmek çok zor.

    Çare olmasa da yazıp anlatmak, içini dökmek iyi geliyor insana :)

    Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreş kesinlikle hastalıklı başladı ama sanırım biz bir ayda alışır diye düşünerek yanlış yaptık. Alışma süreci daha uzun sürecek gibiydi. Hastalıkları bizde öyle tahmin ediyorduk, ettiğimiz gibi de oldu.

      Zamlardan da gına geldi gerçekten aynen çare değil ama derdini paylaşınca insan bir rahatlıyor yine de.

      Teşekkür ederim. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.