11 Ekim 2023

2023 Ordu

Bir ısrar bir kıyamet... Yıllar sonra mecburen hanimiş de memleket diye düştük yollara. Düştük düşmesine de yol uzun uğranacak yerler var... Önce Karabük'e uğrayıp eltim ve çocukları aldık. Sabaha Amasya'ya vardık, kayınvalidemin ellerinden bir kahvaltı ettik.

 Bahçeye gittik, sebze-meyve topladık. Burada traktörsüz adım atmayan oğlum yüzünden çalıştırılıp yola çıkarılan traktör ve biberleri kökünden kökünden koparan çocuğum ile bakışmaktayız.


Babam Kumru ilçesinde, annemse eskiden Merkez şimdilerde Altınordu olarak isimlendirilen ilçede büyümüş. Evimiz Kumru'da yukarıdaki resimler ise Altınordu'nun Saraycık Köyünden... Solda teyzemin evinin manzarası, ortada ve sağda ise Saraycık Irmağı.


Yason Burnu'na giderken yol kenarından bir görünüş, altta fındık dalları yukarısı mavinin
elli tonu...


En son Ordu'ya gidişim altı sene evveli sanırım o zaman da Yason Kilisesine gelmiştim.
Şimdiyse aynı yerde mimariyi inceleyen küçük danam, pek duygulandım...
Sağda ise kilisenin dıştan görünüşü.


Solda Yason Burnu, sağda Çaka Plajı...
Burnun en ucuna kadar yürümeyi kimse istemedi, o kısım çok daha taşlık aslında.
Plaj güzeldi ve heryer deniz kabukları ile doluydu ki bu beni pek mutlu etti.
Ancak gün ilerleyip de su soğudukça aşırı büyük (insan kafası kadar var) deniz anaları
gelmeye başladı sürekli, bir miktar ürktüm.


Eh köye gelip de kuzinede patates keyfi yapmadan olmaz tabii, patatesler ise kayınvalidemin
bahçesinden, tastamam organik. Sağda ise Boztepe Teleferik'ten kuşbakışı Ordu.

Navigasyonu yanlış ayarlamışım merkeze gideceğimize tepeye arabayla çıkmış bulunduk.
Çocuklar teleferiğe çok binmek istediği için yukardan aşağı teleferikle inip, sonra tekrar tepeye
teleferikle çıktık.

İşte herkes Mersin'e biz tersine hesabı, neyleyelim. :)

Solda Taşbaşı Kilisesi'nden doğru yukarı giden merdivenler, ortada kilisenin bahçesindeki heykellerden birisi, sağda ise kilise bahçesinden deniz manzarası.

Taşbaşı Kilisesi. Aslında burası çok güzel bir yer ama ön tarafta bahçe küçük olduğu için kiliseyi kadraja tam sığdıracak kadar geriye gidemedim. Kısmet.

Yoroz Tepesi. Burası annemlerin köyüne çok yakın eskiden yolu falanda yoktu. Şimdilerde hem yol yapılıyor hemde yukarıda devasa bir seyir terası yapılmış. Pek güzel olmuştu.

Solda yine Yoroz'dan bir manzara, sağda ise tepeden aşağı inen merdivenlerden bir kesit. Oldukça yüksek bir rakıma çıkıldığı için çık çık bitmiyor. Ancak araba yolu da yapıldığı için yolun bir kısmını araba ile gidebiliyorsunuz.

Bir önceki gitmemde tam bir saat tırmanmıştık ve yukarı çıktığımızda sisten hiçbirşey görememiştik. Bu sefer araba ile çıktık, son on dakikalık bir kısmı yürüdük sadece, şansımız da varmış ki hava da mükemmeldi.

Solda Yoroz dönüşü babamların mangal keyfine yetişme sefası, sağda ise Çaka Plajı'ndan topladığımız deniz kabukları.

Son olarak dönüş yolunda çektiğim Osmancık civarı bir yerin manzarası...

Sanırım yılın son gezisi Ordu idi, fakat ne gezdik be canım diyerek gezme tozma işlerini 2024'e kadar kapattım. Yeter artık biraz da evde oturalım canım aaa...

Sevgiler ve selamlarla.

48 yorum:

  1. Yalnız Ordu'ya imrendim, yıllar önce kısacık uğramıştık, hatırlamıyorum bile. Seneye gitmeli mi ne yapmalı? Sefanız olsun, manzaralar çok güzel, deniz kabukları da ama en güzel oğluş, maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bence gitmeli, hem sakin hemde doğası ve deniziyle mükemmel. Ege'ye inmektense Karadeniz'e çıkmayı tercih eder noktaya getirdi beni bu son gezi.
      Teşekkür ederim oğluşum da pek özlemiş geçen sabah Ordu'ya yine gidelim diye uyandı.

      Sil
  2. Ne kadar güzel. Yeşilin mavinin buluştuğu fotoğraf kareleri. Deniz kabukları da pek güzelmiş. Ordu’ya gidip gelmiş kadar olduk. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidip yerinde gezmek de nasip olsun. Çocukken Ordu'ya her gidişimizde bir torba deniz kabuğu ile dönerdik. Yine elim boş dönmemek o kadar mutlu etti ki beni. :)

      Sil
  3. Harika manzaraları görünce ülkemin her yeri ne güzel, diye bir mutlu oluyorum. Kıymetini bilmek lazım. Ordu görmediğim illerden, umarım kısmet olur. Güzel oğluna maşallah, çok tatlı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısmet olur da yerinde görürsünüz, gerçekten gezmesi keyif veren yerlerden Ordu. Oğluşum için de teşekkür ederim efenim. :)

      Sil
  4. Yeni bir güne bu güzel fotoğraflarla başlamakla içim açıldı. Karadeniz doğasıyla, yeşilin, mavinin en güzeliyle yurdumuzun bir başka köşesi.
    Kız kardeşimin eşi Amasyalı. Yıllar önce gitmiştik, çok güzel anılarla döndük.
    Fotoğraflarda meraklı bakışlarla çevresini gözlemleyen çok tatlı bir küçük delikanlı var. Genlerinde bol miktarda mimarlık ve güzel sanatlar izleri var sanırım. Onlar dünyanın güzelleşmesine katkıda bulunacaklar eminim.
    Sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kocam Amasyalı, bende Ordulu geziyoruz memleket memleket. Umuyorum Çınar'da bir miktar güzel sanatlar gözü vardır, bu yorum beni aşırı mutlu etti.

      Sil
  5. Çok güzel manzaralar. Ve tatlı Çınar <3

    YanıtlaSil
  6. yaa ne kadar güzelmiş oralar sen de tatliş anlatıyon :) en güzeli patates ve dana kikiki :)

    YanıtlaSil
  7. Karadeniz havası bir başka, hele kuzinede patates mükemmel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates o kadar iyi oluyor ki... Köy sevmem ama kışın gidip kestane mi yapsak demedim de değil. :D

      Sil
  8. Yason Kilisesi'ni görünce aklıma Kuzey Yıldızı Dizisi geldi orda baya sahne çekmişlerdi yer olarak yalnış bilmiyorsam tabi.Ordu gerçekten güzel yermiş bu guzel anlarınızı bizimle paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur efenim, dizinin kilisede bolca sahnesi mevcut. :D Yason Kilisesi de güzel ama bir gün herkes o burnu görsün isterim.

      Sil
  9. Benim danayı ikna edebilsem bu yıl Karadeniz turu yapacaktık.senin görseller ten point yarasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye kısmet olur belki ya, bende Ordu dışındaki Karadeniz illerini gezmek istiyorum fakat çok masraf annecim. :D

      Sil
  10. Benim babam gençken Karadeniz gezisi yapmış, Ordu'yu hep ayrı tutar çok sever. Hatta bi ara neredeyse oraya taşınacaktık da babaannem "Sütüm karşı gelir, helal etmem. " Deyince o sebepten şey yapamadık 😅 Ordu denince aklıma gelenler... Ben de görmeyi çok istiyorum ve cidden ne güzel yerleşmiş. Ohh ne güzel gezmeler olmuş size. ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaanne beni bitirdi. :D Ordu pahalı bir şehir belki de babaanne bunu bilmiş de istememiş kim bilir değil mi? Umarım bir gün gelirsin, hazır evde var bak. Seneye bir ara gel bence sen. :)

      Sil
    2. Babam tek çocuk olduğundan babaannem hiçbir yere bırakmamış babamı :D Bizi bahane ederek geziyor şimdilerde :)) Ahh inşallah, yapılacaklar listeme ekledim :)

      Sil
  11. Nedense hiç yabancılık çekmedim, yazıyla birlikte dolaştığım yerlerde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmedim deseniz şaşırabilirdim, fakat bu çok malumun ilanı oldu. :)

      Sil
  12. Ya yazıların çok eğlenceli ki :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gezi yazıları kadar olmasa da bizde gezdik biraz işte. :)

      Sil
  13. Muhteşem bir gezi yazısı olmuş, fotoğraflar da cabası:) Bir yeri gezdim diyebilmek için sizin yaptığınız gibi hakkını vermeli. Bizler de güzel anlatımınız ve fotoğraf paylaşımlarınızla sayenizde yarım gezmiş kadar olduk. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Daha gezilecek pek çok yeri varda bir haftada bu kadar oldu. Hemde fındık sezonunda valla ii oldu.

      Sil
  14. Çok güzel fotoğraflar. Bu mevsimde daha da güzel bir gezi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efenim, birde sonbaharda gidip gezmek isterim aslında. Ağustosta pek sıcak oluyor.

      Sil
  15. Selamünaleyküm bende aslen Karadenizliyim içim gitti manzaraya çok güzel Allah vatanımızın her karış toprağını korusun amin.. Evinize sağ salim gelince dinlenirsiniz işallah sizi takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tabiki ziyarete gelirim efenim. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  16. Ordu'da bu kadar tarihi yapı olduğunu hiç duymamıştım. Karadeniz bölgesi deyince aklıma; yüksek dağlardan güzel manzaralar, yaylalar, Sümela manastırı ve kuymak geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hihihi, aslında bende biliyordum diyemem ama okurken Ordu'da dört sene ikamet eden kardeşime danışıp gitmeden ziyaret edilecek yerlerin listesini aldım.

      Sil
  17. Hep içinden geçip hiç görmediğim şehir Ordu. Bir gün gideceğim. Hoş ben Giresun'a da en son Metehan'ın Kanada'ya gittiği sene gittiydim. 2015 miş , hımmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim içinde Çorum böyleydi ama bu sene çok şükür gezebildim. İnşallah seneye Karadeniz turu dileyeyim o zaman size. :)

      Sil
  18. Ne güzel bir gezi olmuş hem yazıya hem fotolara bayıldım vallahi :)
    Ben yıllar önce gitmiştim Ordu'ya çok sevmiştim oraları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel ve böyle yerleri gördükten sonra İstanbul'un kaosuna dönmek bana çok zor geliyor. :)

      Sil
  19. Sizin fotoğraflar eşliğinde anlatımınızı okuyunca bir an orada olasım geldi. :)
    Ülkemiz o kadar güzel ki, her bir köşesi adeta cennet.
    Çok iyi yapmışsınız gitmekle. Hem oğlunuz da memleketini tanımış oluyor.
    Fotoğraflar pek harika, anlatım şahane...Ellerinize, ayaklarınıza sağlık olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bugün yorumları cevaplarken şöyle bir gezindim yazıda benim de orada olasım geldi yeniden. Ülkemin her bir şehrini göresim gezesim var.

      Sil
  20. ay şahane bir yazı olmuş eline sağlık, resimler harika, bayıldım hepsine:)

    YanıtlaSil
  21. İyi ki navigasyon yanlış göstermiş. Sayesinde ne güzel kareler görmüş olduk. Çocukken ne çok deniz kabuğu topplar kalemlik,çerçeve vs yapardım. Şimdilerde pek denk gelmiyorum. Aileyle,doğayla ne güzel bir tatil olmuss. Keyfiniz bol olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim. Gerçekten navigasyonu yanlış ayarlamam da günün artısı oldu, yolun götürdüğü yere gitmek lazım bazen de.

      Sil
  22. Patatesi kuzineye olduğu gibi atarız. Siz de Farklı galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de yapıyoruz ama arada böyle baharatlı da yapıyoruz. :)

      Sil
  23. Fotoğraflar ne kadar güzel gözüküyor Karadeniz'i, kokusunu özledim okurken. Navigasyonun yanlış olması da biraz iyi olmuş gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bazen bazı yanlışlar güzel yollara çıkıyor değil mi...

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.