1 Şubat 2023

BKK Ocak 2023 Okuma Raporu

Selam kitap kurtları, yoldaşlarım,

Blogger Kitap Kulübü'nün 2023 yılı için ilk okuması olan Sevimli Kitapların seçimi Goriot Baba üzerine tartışmaları açıyorum.

Babalar ve Oğullar'dan sonra etkinlik kapsamında okuduğumuz ikinci klasikti, okunması yine benim tahmin ettiğimden çok daha kolaydı. 

Etkinlik kapsamında okunması en zor kitap rekorunu Şato hala elinde tutuyor diyebiliriz bu durumda. :)

Güncel olarak BKK üyelerinin Goriot Baba hakkındaki yorumları aşağıdaki gibidir:
Kitap hakkındaki en temel düşüncem evlerden ırak evlatlar görüp halinize şükretmek maksadınız varsa mutlaka okuyun, okutun.

Kitabı okurken dizlerini döven teyzelere döndüm iyice...
  • Yarebbim onlar nasıl evlatlardı (evlerden ırak)? 
  • O zavallı Goriot Babanın çektiği zulüm neydi? 
  • Hele ya o tıyniyetsiz genç çocuk Rastignac?!
  • Kafamdaki en delice soru ise; biz medeni kanunu bu Fransa'dan mı almıştık allah aşkına??
  • Sonuç Matmazel Victorine çok ucuz yırttın evladım...
İşte size kitabı kısaca özetledim sayın. Sevgili zavallı Goriot Baba'nın iki adet mendebur kızı var. Birisi kontes, obürü barones fakat evlat olamamışlar işte... Adamı yıllarca parası için sömürüp, parası bitince bir kenara atmışlar.

Evlatlarını görmek için yol kenarında bekleyip ordan geçmelerini gözleyen bir baba bizim bu Goriot Efendi... Gerçi kendisi de az kabahatli değil; yememiş yedirmiş, içmemiş içirmiş fakat terbiye edememiş...

Adam ölüm döşeğine düşünce yaptığı hatayı anladı fakat kızları hala baloda en güzel ben olayım derdinde idi...

Hele bu Fransızların evlilikleri beni benden aldı. Bir evlilik minimum üç veya dört kişiden oluşuyor. Bazen taraflardan birinin, bazense her iki tarafın birden mutlaka metresi oluyor. Gizli saklı yaşanan şeyler de değil alenen herkesin gözüne soka soka.... 

Bundan sonra Türk dizilerine laf etmeyeceğim vallahi beterin beteri varmış...

Bir de işte göya Goriot Baba'ya acıyıp ona yardımcı olan pansiyondan arkadaşı Rastignac vardı. Fakat her ne kadar adama karşı niyeti iyi olsa da kadınları sadece zengin olma yolunda bir araç olarak görüyor, hatta onlara aşık olduğuna da kendini bir güzel inandırabiliyor.

Bir Fosforlu Cevriye'deki mendebur, bir de sen Rastignac... Bu ikisini tanımlayacak en iyi sıfatlar; tıyniyetsiz, basiretsiz, cibiliyetsizdir! Ah bir karşıma çıksanız da ben sizi evire çevire bir dövsem. Vallahi bu karakterler adamı kangren eder, beni de şiddete meyyal bir şahıs haline getirdiler....

Velhasıl-ı kelam bu hikayenin en masumu sendin kuzum Victorine, çok da ucuz yırttın... Rastignac'ı Victorine ile evlendirmeye çalışan bir deyyus vardı fakat neyse ki kendisinin ne ipe sapa gelmez bir yaratık olduğu anlaşıldı da bu iş de olamadı çok şükür.

Kitabı okunma kolaylığı açısından sevdim. Ruslarınkine benzeyen isimlendirme tantanası yüzünden yoruldum. Ah yarebbim bunları da mı görecektik diye okurken dövündüm allah dövündüm. Oyy ben size neler diyeyim diye o yelloz kızlarına sinirimden kudurdum. Metresi gidip başkasıyla evlendi diye dağ başına inzivaya çekilen kadın yüzünden birinci evre kanser oldum. Allah topunuzun bin belasını diye söverekten de kapattım.

Yani tam olarak hakkını vere vere #neokudumbecanım....

Adios.

38 yorum:

  1. Balzacin hayatindan hareketle cocuklarima surekli verdigim tavsiyeler vardir, cok caliskan ve disiplinli bir yazardir. Aslinda yazarin sirali bir okumasini yapmadigim icin kendime kiziyorum su an. Teknik becerisi bir yana Fransiz insanina ve donemine de ayna tutan cok yonlu bir yazar. Bereketli okumalariniz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli bir yazar olduğu kesin, çarpıcı bir şekilde de okura dönemin gerçeğini yansıtıyor. Bana birşeyler kattığına inandığım bir okuma oldu.

      Sil
  2. Maalesef ben okuyamadım, belki bir ara dönüp okurum, en sevdiğim yazarlardan Hikmet Hükümenoğlu'nun son romanının çıkışına denk gelmesi kötü oldu:)) eline sağlık, harika bir değerlendirme olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hikmet Hükümenoğlu'nu çok merak ettim şu an, olsun canım Şubatta kitabımız kısa bak, bizi yalnız bırakma.

      Sil
  3. :)) eğlenerek okudum yorumunuzu

    YanıtlaSil
  4. en keyifli goriot baba yazısı seninki, komikçi, balzak ve şekspir, en büyük iki yazar yiaa :) okunuşu da çok komik balzakın isminin :) onorö dö :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ahahaha ya bi de bir şarkıda geçiyordu bu adamın ismi, bilse heralde kemikleri sızlardı.

      Sil
  5. Hahahhaha çok güldüm yazınıza :)) Kitap bitince bir ağırlık oturmuştu içime, yazınızla bir nebze ferahladım ohh :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Verdim veriştirdim ama düşüncem daha da çok veriştirirdim gibi...

      Sil
  6. :)) iyi saydırmışsın..
    Güzel bir açıklama olmuş sağol. Bizim kültürümüze ters olaylar olunca bende aaaa yada vah vah larla okudum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Saydırmakta benim gibi olalım...
      Valla ben bilmezdim Fransızların bu kadar ahlaksız olduğunu, özendiğimiz Avrupa düşünün altı bomboş mu desem bomb*k mu desem...

      Sil
  7. Çok güzel anlatmışsın, gülümseyerek okudum. :)) Batılı yaşam tarzları boğucu ve rahatsız edici geliyor bana. Çoğu şeyi Doğu'dan alıp geri satmaya çalışıyorlar zaten. Biz kendi güzel değerlerimize sahip çıksak yeter.
    Sinir olmamak için okumayım en iyisi ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani batının bu kadar ahlaksız olduğuna inanamadım bir an tabii... O açıdan bakınca zor bir okuma gerçekten, aslında okuması kolay da sindirmesi zor. :) Okuma boşver.

      Sil
  8. Rastignac seni yenecegim İstanbul tadında olduğu için evlenemez , zengin hatun da bulması mümkün görünmüyor , çok takılır daha o pasaklı hanlarda :)

    YanıtlaSil
  9. Yazınızı çook sevdim, epeydir Balzac'dan uzak duruyorum ama bu yazı beni Goriot Baba'yı hemen oku noktasına getirdi:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ahahahaha aslında ben bu yazı insanları Balzac'dan koşarak uzaklaştırır sanıyordum ama tersi oldu iyi mi?

      Sil
  10. Goriot Baba'yi gençliğimde okumusumdur diye düşünüyordum ama verdiğin tepkilerin hepsi de bana yabancı. Kesinlikle okumamamisim. Kalemine sağlık keyifle okudum yorumunu 😆🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında belki de okumuşsundur. Çünkü ben ortaokulda başka bir basımını okuduğumu biliyorum. He okuduğumdan ne anlamışım orası muamma, ortaokulda ben bu kitabı nasıl edinebildim o hepten acayip... Kafamda deli sorular...?

      Sil
  11. Gerçekten okurken kolay ama durup düşününce zor aslında... Kaç gün aklımda zihnimde yanımda gezdirdim ben bu hikayeyi...

    YanıtlaSil
  12. Goriot Baba’yı okumuştum. Beğendiğimi de hatırlıyorum.
    Şato, BCP etkinlikleri boyunca karşıma çok çıktı. Okuması zorlayıcı bir kitap olarak aklımda kaldı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şato gerçekten zordu, Goriot Baba okuması kolay ama sindirmek için oldukça zordu...

      Sil
  13. Çok keyifli bir yazıydı. Bir sürü isim olması onları ayırt etmeye çalışmak cidden yorucu oluyor. Bu kitap kulübü etkinliğine nasıl katılabilirim. Listedeki kitaplar belli mi acaba? Şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Okuma listesi belli linki aşağı bırakıyorum. Sıradaki ayın kitabını okuyup, ay sonunda yazısını yazabilirsin. Bu arada boşta olan aylardan birine evsahipliği yaparak kitap seçimi de yapabilirsin. :)

      https://applesodaa.blogspot.com/2022/09/bkk-blogger-kitap-kulubu-okuma-listesi.html

      Sil
  14. zavallı adam, başına neler geldi kim bilir

    YanıtlaSil
  15. bu kitabı, gençkene 2 kere okudum fakat tabii blogda yorumu yok, tekrar okumak lazımdı fakat bende sanırım bu kadar ah edecek güç yoktu... bu ayı pas geçmek zorunluluğu doğdu bu sebepten. SEnin gibi anlatmamın imkanı da yokmuş galiba, ben bir hayli darlanmıştım o zamanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihihi, aman zaten iki kere okumuşsun bir üçüncü kere okunacak kitap da değil hani. Balzac duymasın da. :D

      Sil
  16. Bunun uzerine rahatlamak için Moliere den Çimri okudum ben ohh iyi geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi fikirmiş bende tiyatrosuna gideyim dedim ama bilet bulamadım.

      Sil
  17. Şimdi değilse de ileride bir gün okuyabilirsin. Herkesin alacağı dersler mevcut bu kitapta. :)

    Not: Okurken hiç güldürmedi.

    YanıtlaSil
  18. BKK'nın geçen ayki okumasına katılmama sebebim Balzac'ın Goriot Baba adlı eserini daha önce okumuş olmamdı. Oldukça güzel ve eğlenceli bir şekilde yapmış olduğunuz değerlendirmenizi sevdim. Aslında Goriot Baba üzerine yazmış olduğum değerlendirmeyi tekrarlamamak için burada linkini vermiş olayım. Fırsat buldukça diğer yazılar ve yorumlara bakacağım. Teşekkürler.

    Goriot Baba, Honore de Balzac
    https://kaplandiary.blogspot.com/2021/03/goriot-baba-honore-de-balzac.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yorumumu beğendiyseniz ne mutlu bana. :) Ekledim sizin yazınızın linkini. Geç dönüşüm için de özür dilerim.

      Sil
  19. Yazını okurken gülümsedim bol bol, ne güzel yazmışsın içindekileri, kitabın hissettirdiklerini:)))
    Kitap hep aklımda ama bir süre daha uzak kalacağım bu kitaptan, sıkılırım, şu an için okuyabileceğimi hiç sanmıyorum...
    Yazılara birkaç gündür yeni yeni yorum yapıyorum, o yüzden yorumlarım biraz geç geldi bu ay:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bence de okuma ya düşündüm de hayat kısa çok daha seveceğimiz şeylere şans verelim.

      Sil
  20. Biraz geç de olsa ben de yazabildim. Rastignaci victorine ile evlendirmeye çalışan deyyusu bilge bir kişi olarak görmüştüm ben:)) bu arada başlık 2022 de kalmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıla bir türlü geçemeyen insanlardan olduğum nasıl da belli. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.