1 Şubat 2023

Durum Raporu: Yorulmak Olmaz!

Canlarım ciğerlerim,

Görüşmeyeli umuyorum ki hepiniz iyisinizdir. Ben ise henüz yeni durulmaya başlayan fırtınalı bir deniz gibiyim.

*Geçtiğimiz bu süre içerisinde bir arkadaşım çalıştığı şirkette bana çok uygun bir pozisyon olduğunu söyledi ve CV'mi istedi. Sonra oturdum baktım, ay benim ondanım yok ki....

*Harıl harıl CV yaptım, yolladım. Allahın İsveçlisi ile Paris üzerinden İngilizce görüşeceğim diye türlü sinir stres geliştirdim. Sonuç? Bu pozisyon için benimle devam edemeyeceklerini bildirdiler. Ya zaten ben size başvuru yapmamıştım ki siz beni önce çağırıp, sonra niye reddettiniz. Aşk olsun, gerçekten pek kırıldım.

*Bu arada dışarısı fırtınalı iken sanmayın ki bizim şirketin içinde durumlar stabil... Ekibimin içerisinde çok sinsi kişilikler var. Yani gerçekten insan ekip arkadaşına da arkasını dönemeyecekse... Lanet olsun sizin kurumsal dünyanıza diye sövüyorum gün aşırı...

*Bu arada ben herkese kendimi fazla açıyorum sanırım. Yani zannediyorum ki herkes de benim gibi iyilik olsun istiyor. Bir fikrimi söylüyorum, o fikrimi çalıp kendisinin gibi lanse ediyor. Ben karşımdakinin kıdemlisi olduğum halde üstüne gitmiyorum, o kuş kadar beyni ile benim projemi lead etmeye çalışıyor. Ben içerde bir pozisyon için başvuru yapayım diyorum. Hem üstü olduğum, hem kendisinden altı sene daha fazla bu alanda deneyimim olduğu, hemde o pozisyon için üç yıldır eğitimde olduğum halde bende başvurcam diye yüzüme böğürürcesine bir ifadeyle geliyor. Kardeşim engel mi olduk? Ne b*k yersen ye yahu allah allah... 

*Ha bide ben valla fazla fazla açığım yapacağım iş görüşmesini bile ekip liderime söyledim. Yok ya ben kadın olmam (adam olmam çok cinsiyetçi geldi bir anda içime, çünkü kızdıklarımın hepsi adam cinsinden ya hani), akıllanmam ben...

*Bütün bu pozisyon, yeni iş streslerinin arasında birde annem ameliyat oldu. Refakatçilik görevimi başarı ile atlattım ve bir kez daha anladım ki "yaralı parmağa işememek" atasözü çok doğru. Tam lazım olunca herkes bir anda nasıl da ortadan kayboluyor değil mi?

* Dertlerim derya olmuş ben arasında başıboş bir kayık gibi salınırken bir anda Azerbaycan'a gitme mevzusu çıktı. Pazartesi gidebiliriz dediler. Pazar akşam yola düştük; uçağımız o kadar çok rötar yedi ki, gece birde varacağımız yere sabah dörtte indik, otele beşte vardık. Artık uyuyacak zaman kalmamıştı, o günü uyumadan atlattım ama bütün dengem şaştı yeminle...

*Tam eve döndüm sabahına kayınvalidemler yola revan oldular. Onları uğurlayıp ay ben bu evi nasıl temizleyeceğim diye iki gün depresyona girdim. Arkasından da aldım elime bezi başladım ovalamaya; orası bugün, burası yarın derken hallettim gitti. Daha da tam bitmedi ama akşamdan akşama ovalamaya devam, hemde stres atıyorum. 

*Bloguma yorum yapan arkadaşlardan anladığım kadarıyla tüm blog alemi diyette... Diyet etkinliği falan vardı da bana mı demediniz? Bak valla çok bozulurum. :)

* Bu arada bilmem fark ettiniz mi ama iki aydır her postta yaza yaza hepinize en az on kez doğum günü kutlatmışım. Bende az sinsi değilmişim hani. :)

Bende durumlar böyle, kahvaltı hazırlamaya üşendiğim için ofise geldim, şimdi de oje sürdüm. Ofiste adeta bir tatil havası var bende ona uydum gitti...

Sizde neler var, neler yok? Anlatın biraz.

Çüs...

37 yorum:

  1. İş dünyasını çekmek zor, ben akraba komşu çekemeyen biriyken onları hiç çekemem. Kariyer hırsım da olmadığı için evde oturup kaldım. Ah seveceğim ortam ve insanlar var da ben mi çalışmıyorum. :)
    Kolaylıklar dilerim, yine çok yoğunmuşsun. Sana baktıkça kendimi boş gezenin boş kalfası olarak görüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay valla iş dünyası mı daha zor akrabalık durumumu şu an çok kararsızım... Çalışmak bişey de değil çalışma arkadaşlarına katlanmak pek zor...
      Yok ya herkesin başka tür yoğunluğu var sen kurs tatilindesin tadını çıkar. :)

      Sil
  2. Alkollü içecek sektöründe çalıştım 20 yıl bunun 4 yılı kırmızı kasalı idi 16 yılı mavi kasalı idi. Mavi kasalı büyük bir şirketti 1998 de bizim fabrikayı aldığında biz bir aileyiz, biz bir takımız deyimleri vardı. Zaman içinde 98 den sonra işe başlayanlar
    - bizi biz .... şirketinin işe aldığı elemanlarız diye ezmeye başladılar, ben hayatımın en ağır mobingini 16 yıl biz bir aileyiz kavramında çektim, çıkış istedim vermediler, bu bir yönetim hatası dediler ama düzeltemediler.O yüzden seni gayet iyi anlarım.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sistemin içinde hayatta kalmak çok zor, iş dünyası insanı un ufak ediyor. Direnmek de her geçen gün zorlaşıyor. Hayır üstüme mi direneyim, astıma mı?? Teker teker gelin ulen diye nara atacağım şimdi.

      Sil
    2. Ben çok attım atabilirsin bence:)) bana böyle durumlarda
      - Özlem siz 1 hafta bir dinlenip gelin diyorlardı:))
      ses çıkmayınca sorun ortaya çıkamaz...

      Sil
    3. :) Bizde onu da demezler bana, biraz çalış sakinleşirsin derler.

      Sil
  3. ''Bu arada ben herkese kendimi fazla açıyorum sanırım.'' bunu yapmamalısın kimin ne enerji taşıdığını bilemezsin. Kimin nasıl biri olduğunu bilemezsin. Ketum olmak her zaman kazandırır ve seni yukarı taşır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten böyle olmak lazım ama bazen insanlara güvenme gafletine düşüyorum işte...

      Sil
  4. Ollleyy bir durum raporu daha dedim görünce :)) Anlatım şekliniz keyifli olsa da kıyamam dedim içimden, kimbilir bunca şeyi dengede tutup yürütmeye çalışırken ne kadar yoruldunuz! İş dünyasında da akrabalar arasında da maalesef ki var o öyle tipler, istemediğimiz kadar çoklar ve de birbirine benzemekteler. İş dünyasındaki bu hırslı tipler, haddini bilemeyenler sayesinde ömrümüzden ömür gitse de bazen bu ilişkiler sayesinde bizde de bir dönüşüm yaşanıyor. Mesela ne kadar açık bir insan olduğunuzdan bahsettiniz. Ben de öyleyim. Şeffaflığı yakın ilişkilerimde çok önemserken, iş dünyasında daha kapalı, mesafeli bir insan olabildiğini fark ediyorum. Bu dönüşüm orada benim işime yarıyor. Sonra orada geliştirdiğim bu yönümü akrabalar arasında da kullanmaya başladım misal, ki yılların akrabasavar insanı olarak ne güzel bir katkısı oldu anlatamam :)) Bu kadar şeyi aynı anda idare etmeye çalışırken kendinize de iyi bakmayı ihmal etmeyin olur mu :) Annenize çok geçmiş olsun bu arada. Güzellikler diliyorum size 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben akrabalar arasında oldukça kapalıyımdır iletişimde, çoğuyla sıfır iletişim. İletişimde olduklarımda da yüzeysel tutuyorum. Ama en çok dost kazandığım yer iş dünyası olduğu için mi bilmiyorum orda giderek şeffaflaşıyorum nedense....

      Gerçekten yorucu geçen bir aydı. Tam çıktık bu döngüden derken psikolojik anlamda korkunç bir kaosun acının içinde buldum kendimi...

      Hepimize güzellikler, güzel günler diliyorum...

      Sil
  5. Hastayım, sürünüyorum, antibiyotiklik oldum, güya izin aldım evde çocuk bakıcam, koca kişisi evde hem bana hem bebeye bakıyo. Allahtan bakıyor, bakmayabilirdi de. Neyse.
    Benziyoruz seninle, insanlara güvenip anlatıyorum her şeyi. Sonra ye kazıkları. Hiç mi akıllanmıyorum? Hiç....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy çok geçmiş olsun, en azından bakan bir koca kişisi var... Valla söz konusu iş dünyası olunca bende asla akıllanmıyorum...

      Sil
  6. halledersin başa çıkarsın sen iş akraba neyin. biz iyiyiz diyetteyiz, wasa yiyip almond süt içiyoz hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahah wasa da severiz almond süt de güç kuvvet olsun diye bende yiyeyim bari. :D

      Sil
  7. Ay çok iyi anlıyorum seni. Bende bir türlü fikirlerini içinde tutamayan kesimdenim. Bazen acaba bu benim kendimi durdurma mekanizmam mı diyorum. fark etmeden kendi kendin sabote etmek adı da vardı psikolojide aklıma gelmedi. Rötar işi fena olmuş. Uykusuz kalıp yeni bir güne başlayınca aklımı yitiriyor gibi hissediyorum. bardakta çok tatlıymış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kendini sabote etmek neymiş üzerine çalışalım biz. Bence ben tam olarak oyum yani... Rötar korkunçtu bitmek bilmeyen beklemeler....
      Valla ben üç senedir doğru düzgün bir uyku döngüsünde olmadığımdan uyku beni aşırı zorlamadı. :D

      Sil
  8. Hakikatten iş görüşmesi için teklifi onlar yapıyor, niye reddediyorlar sonra da, inanın anlamış değilim.
    Kırgızistan gezisi dönüşümde ben de 36 saat uyumamıştım. 5 saat süren uçak yolculuğumuzda eşim harıl-harıl uyurken ben kitap okumuştum. Biz kadınlar uykusuzluğa daha mı dayanıklı oluyoruz, bilemedim. :)
    Sevgili annenize de geçmiş olsun. Umarım tez zamanda iyi olur. Şifalar diliyorum kendisine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç anlamadım o iş görüşmesi kısmını hayır bi de çok genel bir cevap arkadaşım bana deyin ki biz sizle şundan sebep devam edemiyoruz. Bu İnsan Kaynakları'nın laf dolandırmalı mail içerikleri insanı kangren eder.

      Kadınlar kesinlikle uykusuzluğa daha dayanıklı, benim yerimde eşim olsa yerlerde sürünüyor olurdu keisn.

      Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Blogun bir ara sessiz kalmıştı. Hiç aklıma gelmeyen yoğunluklar yaşamışsın. Öncelikle annen için geçmiş olsun diliyorum. Bir an önce eski sağlığına kavuşur inşallah. Bir de yurtdışına çıkmışsın vallahi bravo diyorum.
    İş hayatı insanı hayata bağlıyor ama bir yandan da yıpratıyor. CV konusuna olumlu bakarsak, tecrübe kazandırmış sana. Bu da iyi bir şey bence. İş hayatından beni kurtaran emeklilik için güzelmiş diyorum :)
    Bizim tarafta önemli ne oldu? Sokakta lise arkadaşıma rastladım. Telefonumun çalındığını uzun süre telefonsuz kaldığımı ifade edince bana 10'a yakın numara attı. Arkadaşlarımı aradım. Hem iyi haberler aldım hem de acı. Ama tekrar irtibat sağladığım için mutluyum. Yaza görüşeceğiz inşallah. :)
    Desteklerin için çok teşekkür ediyorum :) Kendine iyi baak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem çok daha iyi teşekkür ederim canım.

      Yurtdışı öyle ani pat diye oldu ki... Fakat iyi de oldu az daha dursam evde üçüncü sayfa haberlerine manşet olacaktım.

      CV konusu işin tek olumlu yanıydı sanırım. İş hayatının da aşırı bir yıpratıcılığı var. Valla bloglardaki emekli arkadaşları gördükçe bir an önce işi bıraksam da evde otursam diyorum.

      Eski arkadaşlarla uzun aralardan sona görüşmenin keyfi apayrı, ne güzel olmuş.

      Sil
  10. bende durum raporu şöyle: en çok karlı ve yağmurlu günlerde üstümde pofidik sabahlığım, yün çoraplarımın içine soktuğum pijamam ve puf terliklerim ile salona gelip kahve makinasının düğmesine basıp miles davis'den kind of blue açıp kahvemi alıp camın kenarında dışarıyı izlediğim zaman emekli olma kararımın verdiğim en iyi karar olduğunu bir kez daha anlayıp leziz kahvemi içip... güne başlayınca seviniyorum. sonrası yoga, duş, kahvaltı, 11 gibi sokağa çıkma, 4-5 gibi eve dönüp bir kadeh bişey koyup günü gözden geçirip güzel geçti be deyip kitap dizi film. sonrası uyku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan emekliliğe nasıl özendirilir diye sorsalar bana, şu yorumu kanıt olarak sunarım.
      İnsanın canı emeklilik çeker mi ya 32 yaşında, emekli olasım geliyor...

      Sil
  11. Ekip arkadaşı olayı sözde işte. Kimseye güvenme, dikkatli ol :)

    YanıtlaSil
  12. o sinsi insanlar güldürüyor beni bir şey yaptıklarını ve gizlediklerini düşünüyorlar hatta başardıklarını düşünüyorlar ben kendi alanımda daha çok birkaç kuruş daha fazla kar elde edeyim diye uğraşan insanlara denk geliyorum ama iyi anlamda değil... annenize geçmiş olsun iyidir umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüp bakınca acıyorum sanırım biraz, fazla komik, aşırı hırslı duruyor. Ve bu neyin hırsı anlamıyorum da?? Annem çok daha iyi teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

      Sil
  13. Şekerim o tarzlar her yerde mevcut. Hiç takma o yüzden :) Azerbeycan iyidir :) Diyetteyiz eveeettt hemde çok diyetteyiz. Bu arada fikrini kimseye ama kimseye söyleme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takmayalım valla artık napalım, yazdım rahatladım zaten.
      Azerbaycan güzeldi, keşke daha çok gezecek vaktim olsaydı, çok sevdim. Diyette değilim valla, iyi niyetteyim bu ara.
      Bunu dikkate alıcam evet, fikirlerimi kendime saklamayı öğrenmem lazım.

      Sil
  14. Yeni işten ayrılmış biri olarak sizi o kadar iyi anlıyorum ki:) O sinsi tipler, iki yüzlüler, yalancılar, yalakalar... Çalışmak değil de kesinlikle insanlar yoruyor iş hayatında. Hepimizi kurtaracak, iş hayatındaki kötüleri yok edecek süper kahramanı bekleyerek geçiyor ömrümüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper kahraman falan da istemiyorum da ne bileyim huzurlu bir iş ortamı beh... Çok mu şey istiyorum??

      Sil
  15. İş hayatınızdaki sorunlar için üzüldüm. İnsanlar garip.
    Azerbeycan için iyi yolculuklar diliyorum.
    Ben de üç gün kar yağdıydı bir yürüyüş yapayım karda demiştim. Teyzemin verdiği bir kar ayakkabısı vardı, ayaklarımın arkasını mahfetti. Üç gündür çıkamıyorum bir yere:)) İki gün acıdan geberdim. Bir iki gündür en azından yürüyebiliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar garip az bile gelen bir tanımlama aslında...
      Off çok geçmiş olsun ya, umarım iyileşmişsindir.

      Sil
  16. İş ortamında iyi gözüküp arkandan kuyunu kazan çok insan oluyor ne yazık ki. Böyle insanların iş ahlakı sıfır.
    Anneniz için çok geçmiş olsun, inşallah sağlığı daha iyiye gidiyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahlaklı insan bulmak sanırım günümüzde giderek zorlaşıyor. Annem çok daha iyi teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.

      Sil
  17. İnsanlar genelde sinsidr çok doğru, aslında hep temkinli olmak lazım...

    YanıtlaSil
  18. İş hayatı gerçekten zor, yanında çalıştığın insanlara iyilik yaptığın halde senden kötüsü olmuyor. 10 sene mağazacılık sektöründe çalıştım ve bir süre sonra stresten çıldırıyorsun, bölge müdürün ayrı, merkezden arayan üst yönetim ayrı, insanlar ayrı çıldırtıyor. Bir de yanında güvendiğini sandığın insan arkandan iş çeviriyor. Çok iyi anlıyorum o yüzden anlattıklarını.
    Annen için çok geçmiş olsun, umarım daha iyidir.
    Ben geçen ay taşınma telaşı içinde olduğum için yoktum buralarda, epey zor ve yorucu bir süreç oldu benim için. Alışmak da zor oldu yeni yere. Sonrasında da yaşadığımız üzücü olay ve yaşananlar... O yüzden blogtan uzak kaldım. İçimden gelmedi hiçbir şey, hepimiz çok üzüldük:(
    Akraba hiç sevmiyorum, mümkünse uzak olsunlar, hiç görüşmeyelim:)
    Ben hiçbir zaman diyet yapmayanlardanım:) Hani şu herkesin sinir olduğu kilo almayanlar var ya:) İşte o benim:) Şimdi sen de sinir olacaksın bana, kardeşim fazlasıyla sinir oluyor bu duruma:) Kim kendini nasıl iyi ve sağlıklı hissediyorsa öyle olsun:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayağı bir süre gelemedim buaralara, gelmek de istemedim niyeyse... Taşınma işlerini bilirim bir arada senede bir taşınıyordum. Allah keyifle yerleşmeyi nasip etsin. :)

      İş yeri durumları hep böyle demekki, sektör değişse de olanlar değişmiyor.

      Bende iç diyet yapmayan bir insanım ama belli bir yaştan sonra vucüdumun her yediğimi de tolere edemediğini gördüm, oralara daha yolun var senin demekki. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.