14 Temmuz 2023

Influence olmak ya da olmamak?...

Bugün influencerlık meselesine bakış açımızı tartışalım istiyorum... 

Mesela karşı mısınız bu müesseseye? Yoksa desteklemeye yakın mı hissediyorsunuz kendinizi? Influence olmaktan hoşlanır mısınız?

Ben kendi özelimde belli bir ölçüde destekliyorum. Benim bu hayatta en çok kıymet verdiğim şey zamandır. Zaman harcıyorlar o linkler, o koleksiyonlar için; o nedenle de bunun üzerinden para kazanıyorlarsa tamam bence.

Mesela ben kıyafet seçerken artık aşırı zorlanmaya başladım. Ürün çeşitliliği malum bir pantolon alacağım, pantolon diye filtrelesem bile milyon sonuç çıkıyor ve ben o deryada kaybolduğumu hissediyorum.

Boyu boyuma, tarzı tarzıma, ekonomisi ekonomime uygun bir kaç influencerı takip etmeye başladım ve bişey alacağım zaman onların koleksiyonlarına bir göz atıyorum çoğunlukla da hızla çözüyorum işimi. :)

Bu bana aşırı zaman kazandırıyor. Ayrıca hobi işleri için de takip ettiğim bir kaç hesap var. Birşey lazım olduğunda onların koleksiyonlarını kontrol ediyorum gidip milyon tane ürün arasında kaybolmadan önce.

Sadece para aldığı için hiç denemediği bir ürünü ve markayı pazarlayan hesaplara ise karşıyım ve bu tarz hesapları takip etmiyor üzerimden de para kazanmasına izin vermiyorum. 

Tabii güvendiğim dağlar (influencerlar) da beni bazen olmadık yerlere savurabiliyor. Misalen çöp kovası önerse alacak kadar güvendiğim bir hesap dehşet bir indirim kampanyası paylaştı ve akşam çocuğu uyutma sarmalında sıkıntıdan helak olmuşken "aaa ne iyiymiş" diyerekten pıt diye aldım. Sonra dedim ki ya ben bu parfümleri hiç kullanmıyorum ki, yani neyime gerek bu kadar da markalı pahalı bir parfüm, gelince de iade ettim. Allahtan ki iade diye birşey var. :)

Velhasılı karşı değilim bu müesseye, ama gereksiz kişileri desteklememeye de çaba sarf ediyorum kendi özelimde. Influence olmak seviyorum sanırım, bazen kendime yakışacağını asla düşünmediğim şeyleri bile beğendiriyorlar bana. :)

Geldik sona işte bütün mesele buydu, yorumlarda fikir belirtmeyi unutmayın.

Öperim gözlerinizden...

32 yorum:

  1. Ben de destekliyorum kesinlikle. İşini çok güzel yapan hesaplar var. Kişisel blog tadında takip ettiklerim de çok. Damyskitchen'ı öteden beri takip ederim mesela. Çok güzel pasta tarifleri var, özel günlerde onun sayfasına bakmayı ihmal etmem. Gramlara uyarak pişir ince ortaya güzel şeyler çıkıyor. Şimdi de İngiltere'de yaşıyor. Gezdiği gördüğü yerleri çekiyor. Kur farkından dolayı gidemediğimiz yerleri görme fırsatımız oluyor en azından.
    Bir hayalin peşinde hesabına da tatile gideceğimiz zaman bakarım. Fethiye'ye gittiğimizde onun önerdiği bir kaç mekana gitmiştik de cidden çok keyif almıştık arkadaşlarla.
    Kitap ya da dizi izlerken de aynı şeyi yapıyorum. Benim beğenilerine yakın bir kaç hesap var. Şimdi isimleri tam aklımda değil, onların önerilerini dikkate alarak izlediğim okuduğum şeyler oluyor. Dediğin gibi zaman çok kıymetli ve birileri bu tür şeylere özel zaman ayırıp bana zaman kazandırıyor. Her şeyde olduğu gibi burada da kişisel tercihler, ihtiyaçlar farklı olabiliyor tabiki. Herkes kendine uygun olanı takip etsin :)) Destekliyorum efem 💪

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Gezme görme anlamında takip ettiğim hesaplardan hiç bilmediğim yerler öğreniyorum ve çok hoşuma gidiyor. :)
      Takip ettiğim üç dört tane kitap hesabı var ve o kadar özgün şeyler paylaşıyorlar ki güncel Türk yazarların çoğunu onlardan öğrendim. Bana zaman kazandırdıkları içinde ayrıca müteşekkir oluyorum her seferinde.

      Sil
  2. Bir kaç youtuber kız var kozmetik konusunda dinlediğim,kimyager olmak lazım herşeye hakim olmak için,ama ne yalan söyleyeyim bazen dalga geçiyorum ekonomik ürün dedikleri şeylerin çoğu ekonomik gelmiyor.O da bizim fakirliğimiz diyorum.bir de şu varki çok göreceli şeyler cilt bakımı ürünleri o kadar bb cc krem denedim bimde satılan garnierin üstüne tanımam.Şimdi influcer olsam bunu söylesem güler millet bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ahahahah bence buna da ihtiyaç var ve bu tarz paylaşım yapan çok takipçili hesaplar da var. Kozmetik alanında bende çok cahilim ya ama bu konuda influence olmayı da gözüm yemiyor, çok masraf annecim.

      Sil
  3. severim ben onları eğlenceli oluyorlar genellikle :)

    YanıtlaSil
  4. Kolay yoldan para kazanma olayı aldı başını gitti. Ben sadece buna karşıyım. Adı ne olursa olsun. Eğer bir işe emek veriyorsa kişi, tamam ne güzel. Ama emek vermiyorsa, buna rağmen bir güzel ekmeğini yiyorsa, bu kadar sıcakta çalışan insanlara yazık günah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bu kısımda bende karşıyım hiç kullanmadığı şeylerin linkini marka işbirliği olarak veren insanları yanlış fikirlere sevk eden hesapları sevmiyorum ve desteklemiyorum da.

      Sil
  5. Bu bir meslek değil ve bence iş bile değil. Tuhaf bir şey yani. Kullanıp kullanmadıkları her şeyi övüyorlar. Her gün farklı şeyler giyiyorlar. Balon gibi. Çok itici geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok hesap böyle ama gerçekten emek verip ortaya güzel şeyler koyan hesaplar da yok değil.

      Sil
  6. Benim ilgimi hiç çekmiyorlar. Instagram hesabı açma nedenim sadece kitaplara olan ilgimdendi. Kitaplara bakmayı seviyorum, kendilerini göstermeseler de olur. :)) İşin içine gösterişçilik girince sevmiyorum. En basitinden anneliğin bile reklamı yapılır oldu, sanki benim için anne oluyor, napayım yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy o zaten bitirdi beni ya geçen sene galiba verip veriştirmiştim bu konuda bir yazımda gerçekten tahammül edemiyorum o hesaplara.

      Sil
  7. Kendisi influencer olan birinin bu müesseseye karşı olması beklenir mi ki hiç. :)

    YanıtlaSil
  8. Ben samimiyete bakıyorum. Yemek, gezgin, çiçek, film hesaplarını takip ediyorum genellikle. Samimiyetlerini yitirip sadece para kazanmaya odaklananları direkt siliyorum. Mesela her videosunun başında " beğenmeniz çok önemli, çok gezmem için kanalıma abone olmanız lazım" diyen gezginlerden hiç ama hiç hoşlanmıyorum. Yani benim kırmızı çizgim samimiyet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, evet içerik üretiyorlar ama insanı sürekli beğenme, yorum yapma, abone olma kısımlarına iteklediklerinde bende çok irite oluyorum.

      Sil
  9. Günümüz meslekleri bunlar, artık alıştık. Genellikle influencer takip etmiyorum ama biliyorsun reklamlar sayesinde zorla yayın aralarına giriyorlar. Şimdiye kadar o baktıklarımdan ya bir ya da iki tanesinin önerdiği/kullandığı bir şey ilgimi çekmiştir o kadar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bakmamanın da ev ekonomisine katkısı yadsınamaz. :D

      Sil
  10. Bence herkes kalbinden nasıl geçiyorsa öyle davransın o işi yapsın. Para kazansın, kazanmasın seviyorsa bir şeyi o şeyi de insanlarla paylaşmak istiyorsa yapsın. Ben karşı değilim. İnsanları etkiliyorsa pazarlamayı biliyorsa o da onun yeteneği. Denemediği ürünü pazarlıyor diye ona kızmamalıyız bence o işini yapıyor alıp almamak bize kalmış. Bir mağazaya gittiğimizde satış danışmanı olan kişi ürünü deniyor mu ya da giyiyor mu ama bize öneriyor bizde alıyoruz bu da internet versiyonu gibi geliyor bana. Ben bu açıdan bakıyorum olaya. Sadece fenomen olmak için kendine ve çevresine zarar veren insanlara karşıyım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bakış açında dikkat çekici ve farklı, bu mağazalardaki çalışanların denemedikleri ürünleri önerme olayını bildiğimden genelde sormam ne önerirsiniz diye. Ama dandik bir markayı sırf işbirliği yaptığı için öneren hesaplara gene de gıcık oluyorum. :D

      Sil
  11. Çılgın kalabalıktan uzakta olmak için hiç takip etmiyorum, erkeklerin kıyafet seçimi de oldukça primitif, belki ondan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha dünyaya gelirsem erkek olmak istiyorum (hep söylerim) şurada kayıtlara geçsin. :D

      Sil
  12. yorum yaptıydım galpa yaa :) influencerları severim, erkek influencer hiç izlemedim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spama düşmüş bir önceki yorumun. :D Erkek influencer olarak @nisanhakan'ı takip ediyorum sadece sanırım. Onu da influencer olmadan önceden beri takip ederdim aldı yürüdü.

      Sil
  13. Gerçekten kendi kullandığı ve işe yarayan şeyleri tanıyanlar saygı duyuyorum. Günlük hayatını paylaşanlardan takip ettiklerim de var. Samimiyet ve gerçeklik önemli. Yapmacık tavırlar, abartılı hareketler, saçma dans vb şeyler ile dikkat çekip para kazanmaya çalışanlar nasıl takip ediliyor anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında samimi olan hesaplar daha az takip ediliyor kanımca, saçma salak hesapların çok daha fazla takipçisi oluyor. Ya da samimi olduğu için takip ettiğim bazı insanların davranışları da takipçi sayıları arttıkça bir acayipleşebiliyor gibi geliyor bana...

      Sil
  14. Ben de karşı değilim. Sadece tüketim anlamında influence edilmiyorum. Atıksız hayat,yoga, kitaplar... Aynı yöne baktığım insanlar internette daha fazla. İzleyip yaptıklarını hayatıma katıyorum, zenginleşiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, çok fazla konuda hizmet veren bir sektöre döndü artık bu. Ben özellikle kitap hesaplarını takip etmekten aşırı keyif alıyorum. :)

      Sil
  15. Ben karşı değilim. Çok zaman harcıyorlar ve yaptıkları iş kolay değil, ben yapamam. Ürünleri, giysileri tek tek deneyip yorum yapmak, göstermek, kamera karşısında olmak zor geliyor bana, o yüzden de yaptıkları işe saygı duyuyorum, bakarım da fikir almak için:)))
    Tabii sadece reklam için olmayacak ürünü öve öve anlatanlara bir şey demek istemiyorum:)
    Bence influencerler tatlı diyerek son noktayı koyuyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok zor bir iş bende o kadar zaman ayıramam gibi geliyor. Reklam amaçlı bişiler tanıtan hesaplar zaten kendilerini aşırı aşırı belli ediyorlar.

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.