17 Temmuz 2023

2023 Dubai

 
"Dubai'de eğitim var bizden birinin gitmesi lazım ne düşünürsün bu konuda?" diye sorduklarında çok da rahatça "Olur ya, deneyim olur." dedim.

Ama sonra da gerim gerim gerildim. Bir kere tam seçim günü akşam gidiyor olmak beni bir strese soktu.

İkincisi ilk kez iş için tek başıma seyahat edecektim hem de daha önce hiç gitmediğim bir ülkeye bu da beni bir germedi desem yalan olur yani.

Neyse ki sorunsuz vardım, sorunsuzca bir uber bulup kendimi otele atabildim.

Kapalı alanlarda aşırı soğuk, açık alanlarda aşırı sıcak ayarsız bir memleket olduğunu söylemem lazım. Havalimanından çıkıp taksi beklediğim on dakikada sırılsıklam oldum terden.

Takside kırk dakika yolculuk yapsam da orada durumu tam anlamamışım demek ki, otele girdim odaya yerleşiyorum ama popomda bir üşüme size anlatamam, oda zaten buz gibi...

Meğerse bir tarafımdan akan terler donma evresine geçmeye başlamış o sıra. :)

Neyse gelelim gezi detaylarına eğitim genelde akşamın köründe bittiğinden bir iki restoran dışında pek bir yer görmedim. Burası da Dubai Mall'ın içinde bir kat aslında.

Solda eğitim boyunca sadık yarim olan defterim, sağda Hint restoranına götürülme şoku yaşayan bünyem...


Solda Burj Khalifa, sağda ise uçaktan çektiğim bir fotoğraf var.
Dubai'deyken kendimi Cassandra Clare'in Ölümcül Oyuncaklar serisinde anlattığı Alicante şehrinde
gibi hissetim hep. Işıklar şehri olarak tanımladığı bu şehre ilham olabilecek kapasitede
ışıklı bir şehir diyebilirim.


Dubai'den bize ne getireceksin sorularına verdiğim tek cevap hurma idi.
Bol bol da hurma aldım. Mesela siz seyahat ederken ne alırsınız? Ben genelde o şehrin abur cubur
kültürünü görmek amaçlı sürekli marketlere giriyorum.

Her ne kadar sağlıksız şeyleri bıraksam da Dubai'den aldığım hurmalar sağlıklı olduğundan
hepsinden de yedim. :)

Gerisi de annemin zevkine göre olan çikolatalar ve Çınar'a bir oyuncak tabi ki...

Ay aslında size Burj Khalifa'nın videosunu da atacaktım ama nedense yüklenmiyor.

Ne yapalım kısmet değilmiş demek ki...

36 yorum:

  1. Ayyy resimler şahane, İyi ki gitmişsin, aburcuburlar da güzelmiş:))

    YanıtlaSil
  2. Allah seni yaaa iyi güldüm :)

    YanıtlaSil
  3. İyi ki kabul etmişsiniz, valla kendim gezmiş gibi heyecanlandım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Valla bende kafamda deli sorular ile gitsem de iyi ki gittim be dedim.

      Sil
  4. Ohh ne iyi olmuş, yeni bir şehir ya da yere gittiğimde içimden hep tik atıyorum. "Bunu da attık cebe, hadi sıradakiii.. " Diye hevesleniyorum. Senin de Dubai cepte sayılır. Sıradaki hep görmek istediğin bir yer olsun, bol gezmeli etkinlikler içersin. Amin 🙏❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ayyy ne güzel dilekler, sıradaki çook çoook istediğim bir yer ama bakalım olacak mı bende heyecanlıyım.

      Sil
  5. Aşırı sıcak ülkeler özellikle tarihi özelliği olmayan Arap ülkeleri hiç ilgimi çekmiyor, ancak iş için gidilir. Sizin için güzel olmuş, nice güzel seyahatlere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı sıcak ülkeler gerçekten çok yoruyor insanı, tarihi olmayan yerleri bende sevmiyorum ama iş için gidince de hep böyle yerler denk geliyor.

      Sil
  6. Bu gidiş başlangıç olsun, umarım tekrar gidip doya doya gezme şansın olur :) Ben gittiğim yerden magnet ve takı alırım genelde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende magnet alırım genelde ama burada turistik bir yere gidemediğimden alamadım. :)

      Sil
  7. Sonunu düşünmeden verdiğimiz kararlarda uygulamaya geçene kadar biraz sıkılsak da sonun da bundan tat alıyoruz. Sizin deneyiminiz de biraz böyle olmuş:) Bu tarz cesur adımlar atmak hayattan keyif almayı sağlıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle oldu, sonunu düşünmeden atladım konuya biraz sıkıntılı olsa da kendi kendimi aşmak adına da güzel bir deneyim oldu. :)

      Sil
  8. Dubai yapay geliyor bana. Hurmayı severim ama:)

    YanıtlaSil
  9. İş için bile olsa farklı ülkelere yapılacak seyahatlerin hiçbirini kaçırmamak lazım. Bence çok iyi yapmışsınız. Hele ülkenin içinde bulunduğu ekonomik şartları düşünürsek yurt dışı seyahati bunun dışında hayal gibi görünüyor. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet ya iş de olmasa yurtdışına falan çıkmak iyice hayal oldu memleketimde...

      Sil
  10. Tüm arkadaşların yazdıklarına katılıyorum, iyi ki gitmişsin, iş için bile olsa. :)
    Sıcak soğuk dengesizliğini yaşatan bir ülke haklısın, 50 küsur dereceler diyordu arkadaşım, benden uzak olsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nemin çok olmaması bir avantaj ama üzerinize fön makinesi tutuluyormuş gibi bir hava, esmediği vakitler ben daha mutluydum mesela rüzgarlı günlerde daha zorlandım. Sıcak rüzgar da hiç çekilmiyormuş. :D

      Sil
  11. Bir yere tek başına gitmek bazen insanı gerebiliyor, o konuda sana hak veriyorum:) Abur cuburlar çok tatlı görünüyor:) Ben bir yere gittiğimde bir şey almak istersem hep hediyelik eşya ya da takı bakıyorum nedense:))) Gidip görmen güzel olmuş bence:) Yeni yerler görmek, tanımak hayattaki en güzel şeylerden biri, ben hep öyle düşünürüm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık kimseye hiç biryerden hediye taşımıyorum çünkü hayat çok pahalı. :D Takı çok mantıklı ben magnet almayı da severim ama Dubai'de denk gelmedim.

      Sil
  12. Dubai macerası baya sıcak geçmiş anlaşılan :) Ama gezmenin her türlüsü kabul :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcakla arası hiç olmayan biri olarak beni bir zorlamadı desem yalan olur. :D

      Sil
  13. The pictures are stunning. I would love to visit Dubai one day.

    YanıtlaSil
  14. Ben üni de Elazığ'ı kazanınca taa İstanbullardan Elazığlara nasıl gidip gelecem diye çok hayıflanmıştım bi akrabamız manayla memleket görürsün nolcak ki demişti :) Ne güzel işte manayla memleket görmüşsün :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha haklıymış akrabanız valla öyle oldu manayla gidip görmüş olduk. :D

      Sil
  15. Değişik bir deneyim olmuş sizin için. Resmen yaz ve kışı aynı anda yaşamışsınız. :)
    Neresi olursa olsun yeni yer görmek, güzeldir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yeni yerler görmeye bayılıyorum ama keşke gezmeye de biraz vaktim kalsaydı...

      Sil
  16. Sürekli marketlere girmek iyi fikir :)

    YanıtlaSil
  17. Yazın çantamda hep şal taşıyorum bu soğuk sıcak çarpmaları yüzünden.

    Değişik bir yere tek başına gitmek çok heyecanlı oluyor, konfor alanımızdan çıktığımız için de bünyeye pek faydalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben hep çok tedariksizim bu soğuk sıcak konularında.. :)

      Konfor alanımızdan çıkmış olmak kesinlikle çok faydalı.

      Sil
  18. Dubai' ye yıllar önce gitmiştim. 1 hafta kaldığım için bolca gezmiştim. Kapalı mekanlarda uzun kollu bir şeyler giymek lazım. Yoksa üşüyorsunuz dediğiniz gibi. Ben de yöresel yiyecek ve giyecekler almayı tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöresel olan ne varsa yediğime emin olabilirsiniz. :D Ama giyecek bakamadım.

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.