25 Ağustos 2023

2023 Haziran Ayı Okuma Raporu


Haziran ayında okuma kulübü kısa bir mola verdiği için tüm kitaplarımı kendim seçtim.

Nevrotik Bir Gezegenden Notlar: Matt Haig'in Gece Yarısı Kütüphanesi kitabını çok sevmiştim. Bu kitabını da Melike alalım dediği için almıştık. Kendisi yaşadığı psikolojik rahatsızlıklar (panik atak vs.) üzerinden yola çıkara çok güzel bir deneme derlemesi oluşturmuş. Okurken asla sıkılmadım ve bilmediğim bir çok şey öğrendim. Denk gelirseniz bir göz atmadan geçmeyin.

Bu Hikaye Senden Uzun Osman: Aylin Balboa yeni kuşak yazarlar arasında öne çıkan isimlerden biri olunca bende kayıtsız kalamadım. Bu hikaye hakikaten de senden uzundu Osman... Çünkü bir kadının Osman'a yazdığı mektuplarla bir ilişkiye başlaması, bitirmesi ve kendi kendinin farkına varmasının hikayesiydi bu. Çok sevdim, mutlaka bir şans verin.

Karşı Penceremdeki Bela: Çok satan listelerine bir zaafım olduğu kesin, gençlik tarzında bu eserin sepetime nasıl girdiğini başka türlü açıklayamam çünkü. Yine de okurken oldukça keyif veren bir kitaptı, sığ bir eser değildi, yer yer çok güzel noktalara parmak bastı. Keyif aldım mı aldım. Ama o kadar para eder mi derseniz eğer siz bilirsiniz derim. :)

Dünyanın Kıyısındaki Kafe: Bu hikayenin gerçekten yaşandığını söylüyor yazar... Ama yazarın anlatım tarzı bir tık ütopik olduğundan mıdır nedir ben ikna olmadım. Kendi içinde güzel bir eser, ama ooo vaov aydınlandım olamayız. Çünkü zaten bir çoğu aslında bildiğimiz şeyler... Ama kitabın PR çalışmasını yapanı alnından öpmek lazım o ayrı...

Varamayan: Bundan böyle Ahmet Büke benim sadık yarimdir ve Varamayan nasıl kalp deşen bir hikayedir... Kitabın içerisinde birden fazla hikaye mevcut, hepsi de birbirinden sıcak hikayeler olsa da Varamayan beni benden aldı. Mutlaka alın, okuyun, çok seveceksiniz.

Bu ayı da böylece kapattık, temmuz raporunda görüşmek üzere...
Adios.

20 yorum:

  1. Varamayan radarıma girdi vesilenle :) gece yarısı kütüphanesi ile henüz teşrif olmadım ama niyetliyim, Haig amca ile diğer teşrifler için niyetimi gerçeğe dönüştürmeliyim önce:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varamayan pek güzeldi, bende şimdi yazarın Deli İbrahim Divanı'na diktim gözümü. Haig için Geceyarısı Kütüphanesi doğru bir başlangıç noktası, diğer kitapları daha çok deneme şeklinde ilerliyor.

      Sil
  2. Varamayan, adıyla anlatıyor sanki bir şeyleri... ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  3. Bu Hikaye Senden Uzun Osman ve Varamayan'ı merak ettim. Aklından bulunsun. :)

    YanıtlaSil
  4. Aylin Balboa'yı ve yaşadıklarına karşı duruşunu seviyorum. Kendi kitaplarını Storytel'de çok güzel seslendiriyor. Dinlediğim kitap bitince sırada Osman var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balboa'nın tüm kitaplarını aldım, sanırım hepsini de çok seveceğim. :) Storytelde kendisinin seslendirdiğini bilmiyordum, bir sonraki kitabına ordan bakacağım.

      Sil
  5. Aylin Balboa, kitaplarını hiç okumadığım ama ismini çok gördüğüm bir yazar.
    Dünyanın Kıyısındaki Kafe'yi valla hiç görmemişim ilginç bir şekilde :) İsmi ilgimi çekti. Bir bakınırım belki.
    Varamayan da tam tersi ilgimi çekmemişken, sizin yorumunuzla radarıma girdi :)
    Ve bardağınız <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin Balboa'yı öneririm. Dünyanın Kıyısındaki Kafe'yi ise pas geçebilirsin bence. :D Varamayan ise çok güzeldi, denk gelirse oku derim.

      Sil
  6. Varamayan dikkatimi çekti bakacağım, keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varamayan çok güzeldi, öneririm keyif alacağınıızı düşünüyorum.

      Sil
  7. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.
    Kitaplar ve kahve iyi ki var. :) ( Kupanızdaki yazı çok güzel görünüyor. )
    Size keyifli, bol okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkür ederim, kupam doğumgünümde hediye gelmişti. :)

      Sil
  8. Karşı Penceremdeki Bela kitabı dikkatimi çekti:))) Kupa aşırı tatlı bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir kitaptı, kupa da doğum günümde hediye gelmişti. :)

      Sil
  9. balboa dergide okurdum kitaplarını da okuyorum ivit :) haig de okuyorum ivit :)

    YanıtlaSil
  10. Nevrotik gezegen ne kadar da bizim memlekete yakışır bir isim olmuş🤭😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha çok doğru dedin. İçerik de önümüzdeki günlerde bizim memleketteki herkese lazım olacak cinsten. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.