31 Ağustos 2023

2023 Temmuz Ayı Okuma Raporu

Yılın en verimli ayı olan temmuza hepiniz hoşgeldiniz. Okudukça okuduğum bir aydı diyebilirim. O zaman sonuçları görelim.

Evvel Zaman: Bir Zamanlar Anadolu'da yı hiç izlememiş olmama rağmen neden bilmem kitabın senaryodan çekime uzanan sürecini anlatan bu kitap aşırı ilgimi çekti. Bu hikayenin Ercan Kesal'ın doktor olarak görev yaptığı ilk senelerden başından geçen gerçek bir hikayeye dayandığını da hiç bilmiyordum açıkçası. Güzel bir kitaptı, meraklısına öneririm.

Beyindeki Aşk: Yazarın basılan son kitabını da okunmuşa havale ettim. Kesinlikle oldukça keyifli bir okuma oldu diyebilirim. Yine arka planda NASA vardı ve niyeyse bu beni pek mutlu etti. :)

Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç: Hüseyin Rahmi'nin en az keyif aldığım bu kitabını ofisteki kitap kulübü için ben seçmiş bulundum ve pek de keyifli olmadı diyebilirim. Ben önermiyorum ama siz bilirsiniz.

Asla Kimseyi Öldürmedi Benim Babam: Fournier bu aralar bookstagramlarda pek popüler olunca bir şans vereyim dedim ama ciğerim söküldü desem yeridir. Minicik bir kitap ama etkileri günlerce geçmiyor. Çok çarpıcı, mutlaka okuyun.

Kağıtlar: Bu kitap ile niyet ettim Nilgün Marmara ne yazmışsa okumaya... Nilgün Marmara etkileyici ama anlaşılması güç bir kadın... Kitabı edebi anlamda yorumlamak için birşey diyemem lakin ödediğim paranın hakkını vermişler diyebilirim. Dehşet güzel bir basımı vardı.

Gözler Kanatlar Çiçekler Kuyruklar: Şu ana kadar okuduğum en başarılı yerli fantastik bu kitaptı. Eğer fantastik kitap seviyorsanız Deniz Gezgin'e bir şans verin pişman olmayacaksınız.

Sevgi Duvarı: Can Yücel için ne diyebilirim ki... Ayın şiir kitabı kontejanında bu ay Can Baba ile mutlu anlar yaşadım, size de öneririm.

İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı: İsmini söylemesi pek zor olan bu kitabı Netflix tutmuş film yapmış, fragmana denk gelince kırk yılda bir merakım celb olundu onda da yayın tarihine çok vardı. Bende tuttum kitabı aldım. Ama siz almayın bekleyin ve izleyin. Çünkü fragmandan aldığım hisse dayanarak diyorum ki galiba filmi daha güzel...

İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi: Kitabın ismi o kadar dikkat çekiciydi ki kayıtsız kalamadım. Kayıtsız kalmamam da güzel olmuş çünkü okurken çok keyif aldım. Bitince ne olsa beğenirsiniz? Meğerse kitap seriymiş, gittim mecbur diğer kitaplarını da sipariş ettim. (Buraya gözünü kapatan maymun emojisi gelecek.) Gençlik kitabı sevenlere öneriyorum, bir bakın.

Şimdilik: Kelebeğin Rüyası filminde geçen yazarları hep merak etmiştim. Muzaffer Tayyip Uslu'nun tek kitabını da alarak merakıma bir son vereyim dedim. Kısa ve keyifli bir okuma oldu ama şiirleri seveceğinize garanti veremem.

Temmuzu da kapattık, ağustosta görüşürüz.
Çav.

26 yorum:

  1. H.Rahmi niye öyle olmuş ki, ben pek bı sevip beğendim bu kitabını, şu sıralar okuduğum kitapları sinir stres yaptı bende.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış zamanda okudum sanırım, yazın en sıcak günlerinde yerlerde yuvarlana yuvarlana okurken beynim aktı. :D

      Sil
  2. İyi bir kızın C. R.,. demek devamı da çevrilmiş, hemen ekliyoruz listeye:)

    YanıtlaSil
  3. 2 kitap not aldım sağol tanıtım için

    YanıtlaSil
  4. Selam,
    Ne güzel kitaplar :)
    Yeni ay yeniliklerle gelsin

    YanıtlaSil
  5. Evvel Zaman ilgimi çekti, teşekkürler 🌺

    YanıtlaSil
  6. Hazelwood çok seviyorum, güzel bi kalemi var, o dolu dolu zekasının parıltısı var satırlarda hep🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, kadının zekası her satıra yansıyor. Yeni kitapları ne zaman çevirilir acep...?

      Sil
  7. Cıks , hiç kıskanmadım kitap okuma verimliliğini, ıııh . :)

    YanıtlaSil
  8. Son 3 ay okumanıza baktım çok iyi, kutlarım. Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç'ı halkın (hala devam eden) cehaletine sinir olsam da sevmiştim. İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'ni nerede gördüm hatırlamıyorum ama benimde ilgimi çekti keşke seri olmasaydı. Ali Hazelwood'u pek anlayamadım kitap isimleri aşk romanı gibi duruyor NASA ile ne ilgisi var? Keyifli okumalar, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, son üç ayda gerçekten performansım iyiydi.
      İzdivaç okurken beni çok daralttı valla çok sevemedim. Ali Hazelwood chick lit dediğimiz tarzda yazıyor. İki kitabında da ana karakterler NASA'da mühendis'ti. Genellikle çok zeki karakterler kurguluyor. Cinayet Rehberi seri ama her birinde farklı bir olay ele alınıyormuş. Birbirinden bağımsız okunabilir.

      Sil
  9. Bereketli bir temmuz olmuş tebriksler :)

    YanıtlaSil
  10. furnierin kitabını okuyayım piku :)

    YanıtlaSil
  11. Sanırım BKK koptu iyice ama ben ödevimi yapıp ağustos kitabını yorumladım blogumda. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben Veba Geceleri'nde koptum, hala onu okuyorum inanır mısınız? Günde bir bölümden 2024'e girmeden bitirmem lazım. :D

      Sil
  12. İçlerinden bir tek Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç'ı okumuşum. Onu sevmiştim ben :)
    Nilgün Marmara okuması yapmak ben de istiyorum ama zaten ruh halim bir öyle bir böyle diye şu an başlamıyorum. Elimde Slyvialar (günlüğü ve Sırça Fanus'u) var gerçi. Onlara başlayasım da var ilginç bir şekilde. Ama kendimi birkaç aydır tuttum. Belki sonbahar ve kışa. Belki sonra da ver elini Nilgün Marmara, bilemedim. Fazla gelirse ara veririm tabi.
    Gözler Kanatlar Çiçekler Kuyruklar hiç görmemişim ama fantastik diye merak ettim.
    İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı, Sevdiğim Tüm Erkeklere tadında gibi duruyor. Böyle konularda filmler iyi oluyor da kitapları bilemiyorum ben de.
    İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'nin ismi de hani :)
    Verimli bir ay olmuş gerçekten, maşallah maşallah. Darısı diğer aylara, size, bize, herkese :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzdivaç'ı ben sevmedim, yanlış zamanda yanlış kitap mı desem, Hüseyin Rahmi'nin diğer kitaplarına benzemeyen üslup mu desem bilemedim...
      Nilgün Marmar'nın okuduğum tek kitabına dayanarak diyebilirim ki aslında çok depresif değildi, çok güzeldi. Slyvialar biraz depresif olabilir gibime geliyor.
      Gözler Kanatlar Çiçekler Kuyruklar benimde bookstagramlardan birinde gördüğüm bir kitaptı ve ben çok sevdim, hayal dünyana bakarsak bence sende seversin. :)
      İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı tam olarak o tatta ama Sevdiğim Tüm Erkeklere'nin kitabı da iyiydi bunun kitabı biraz vasattı.
      İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi ismi çok değil mi ya? :D Sırf isminden almıştım ama okuması da keyifliydi. :)
      Vee kocaman amiiin.... ❤️

      Sil
  13. Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç kitabını aşırı sevmiştim ben:)
    İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'ni çok merak ediyorum, instagramda çok önüme çıkıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzdivaç'ı tek sevmeyen olarak tarihe mi geçtim nedir yahu?? :)
      Cinayet Rehberi bayağı iyiydi, öneriyorum.

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.