18 Ağustos 2023

2023 Mayıs Ayı Okuma Raporu

Mayıs ayının kazananları ile tanışmaya hazır mıyız? :)

Boş Dolaplar: Ofis içerisindeki kitap klubü için Nobel ödüllü yazar Annie Ernaux'dan bir kitap seçtik. Kitap iyi hoştu da bittiğinde tek düşüncem; "Birisi bana saatler boyunca tüm dertlerini anlattı, ama asla benim fikrimi sormadı." idi. Bilinç akışı tekniği ile yazıldığı için kitap bitirdiğimde üzerimden silindir geçmiş gibiydi. Bende üzerine oturup tüm hissettiklerimi birine anlatma ihtiyacı duydum. 

Avucumda Çimen İzi: Sadece isminden ötürü aldığım kitap çok tatlış bir hikaye kitabı çıktı. Dilek Türker'e bir şans verin pişman olmazsınız.

Nikah Sarhoşluğu: Ofis içerisindeki kitap klubünün Mayıs ayı kitabıydı. Bu kitabı çok sevdim diyemem ama sonrasında yaptığımız kitap değerlendirme toplantısına yazarı da online olarak katıldı ve yazara sorular sorarak değerlendirmek gerçekten çok keyifliydi.

Aşk Çıkmazı: Bir çeşit mini seri olan üçlemenin ikincisine hoşgeldiniz. Bu kitabı da yine çok sevdim. Yaklaşık 120 sayfa uzunluğunda olan bu kitaplar insanı hiç yormadan sona ulaştırıyor ve zeki kadın karakterler de okuma deneyimine keyif katıyor.

Beş Sevim Apartmanı: İlk kez bir Mine Söğüt romanı okudum ve oldukça ilginç bir deneyimdi diyebilirim. Bu kitabı nasıl anlatsam bilemiyorum ama mutlaka okuyun diyorum. Mine Söğüt'ün kalemi ile herkes mutlaka tanışmalı.

Portakallar: Can Yayınları'nın İnce Klasikler serisinden kapağı ve ismi için aldığım bir kitaptı. İsmindeki tatlışlık içinde yok diyebilirim. Sıkıcı bir öykü kitabı, önermiyorum.

Sıfırın Altında: Mini serimizin sonuncu kitabı ve benim serideki en sevdiğim... Çünkü arka planda NASA var. :) Bu tarz okumalar yapmayı seviyorsanız öneririm.

Görüşmek üzere.
Çav.

31 yorum:

  1. Anlaşılıyor ki Beş Sevim Apartmanı'nı sevmişsin, tarzını da kabullenmişsin:) O halde yazarın Deli Kadın Hikâyeleri'ni ve Madam Arthur Bey Ve Hayatındaki Her Şey'ini de önerebilirim ki Madam Arthur Bey bayağı ters köşe ve şaşırtıcı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Uuuuu çarpıcı öneriler geldi. Gerçekten Beş Sevim Apartmanı'nı çok sevdim, o nedenle gidip bu kitapları da sepete atayım.

      Sil
  2. Blogtan ne kadar uzak kalsam da döndüğümde elimin gittiği bloglardansın :)
    Yalan olmasın biz de arkadaşlarla Annie Ernaux'un bir kitabını okumuştuk nobel kazandığı için, tutkulu bir şeydi kitap sanki. Dediğin gibi tamamen bir iç döküşten oluşuyordu ve sonrasında adını bile tam hatırlayamamamdan belli olacağı üzere çok etkisinde kalmasam da okurkenki o dertleşme hissi hoşuma gitmişti. Demek ki yazar hanımın genel olarak tarzı böyle :)

    Beş Sevim Apartmanı tam benim sevdiğim türde delilik ve ürperti içerdiği için en sevdiğim kitaplardan, aynı tadı Deli Kadın Hikayelerinde alamadığım için üzücü olmuştu.

    Öyle işte, çav :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ilk cümle varya o kadar güzel ki böyle içime ılık ılık birşey aktı sanki. ❤️
      Annie teyzem dertleşmek seviyorsa demek ki... Ama kitaplarının kısa olması en azından bu hususa bir destek, bunalmadan bitiriyor insan.
      Deli Kadın Hikayeleri için iki farklı yorum geldi, alıp okumak farz oldu şimdi. :D

      Sil
  3. Boş dolaplar'da ki duygu halini ben başka bir kitapta edinmiştim, o benim üzerimden silindir gibi geçmedi ama daha çok bitse de gitsem afankanları yaşatmıştı, daral geldi tabiri gibi :)

    Yazar ile kitap sohbeti hoş bir deneyim gibi. Beş Sevim Apartma'nını bazı bloglarda görmüştüm, onlarda hoş ayrılmışlardı kitaptan, bakmak lazım demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha daral geldi gerçekten o kadar yerine cuk oturdu ki, yakalarımı falan yırtasım geldi o derece. :D
      Beş Sevim Apartmanı çok ilginçti aslında ben çok sevdim, sizde sever misiniz acep bakalım.

      Sil
  4. Annie Ernaux kitaplarını okumak istediğim bir yazar.
    Avucumda Çimen İzi'nin sahiden ismi ne hoşmuş. Sırf ismi için bile okurum. :)
    Beş Sevim Apartmanı benim de Mine Söğüt'ten okuduğum ilk kitaptı. Akabinde Kırmızı Zaman'ı okumuş, sevmiştim. Sonra kalmış. Elimde Şahbaz'ın Harikulade Yılı 1979 da var ne zamandır. Ne zamandır derken ciddiyim bu arada :)) Yazarın anlatımı hoş evet. Masalsıydı diye anımsıyorum, en çok bunu sevdiğim aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmiyle müsemma bir kitap demek isterdim ama bana sadece avucumda su tutmayı hatırlattı. Okurken sevdim ama bittiğinde içinden hiçbir hikayeyi tam anımsamıyorum o da ayrı. :D
      Mine Söğüt'ün kitap isimler ne değişik bu arada burada üç ayrı kitabından bahsedildi yorumlarda şimdiye kadar hepsi de birbirinden ilginç. Sanırım Mine Söğüt'ü ben giderek daha da çok seveceğim. :)

      Sil
  5. Bu kez ilgimi çeken yazarlar yok içlerinde. Avucumda Çimen İzi'ni merak ettim. :) Okuma hızın çok iyi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Geçen seneye göre daha yavaş kalsam da yine de kendimden memnunum. Avucumda Çimen İzi tatlıştı öneririm.

      Sil
  6. hazelwood ve türker pekuuu :)

    YanıtlaSil
  7. All these are very good books for have real good moments of reading.

    YanıtlaSil
  8. Yine başarılı bir okuma ayı olmuş. Ben de kolay okurum diye bir polisiye aldık elime ama onu bile bitiremedim daha. Müzik dinlemekten başka bir şey yapmıyorum bu ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sürekli bişeyler izlemeye düşüyorum. Hatta bakıyorum izleyecek birşey kalmamış gidip eski eski şeylere sarıyorum. Kendime yeni bir yol bulayım diye bu ay için storytel aldım. :D

      Sil
  9. yine bereketli bir ay olmuş, mine söğüt çok sevmiştim, güzel kitaplar, keyifli okumalar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Allah bereketini artırsın inşallah, okumak istediğim çok kitabım az zamanım var. :D

      Sil
  10. Bu ara hiç kitap listesi tutmadığımın farkına vardım👀👀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, ama niden??? Bence bize bir güncel liste dökümü yaparsınız. :)

      Sil
  11. Mine Söğüt'ün tarzı değişiktir :)

    YanıtlaSil
  12. Ali Hazelwood kitaplarını çok merak ediyorum:) Mine Söğüt kitabı ben de hiç okumadım. Ne güzel kitaplar okumuşsun:))) Keyifli okumalar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazelwood kesinlikle tatlış kitaplar yazıyor diyebilirim. Hep aynı tarzda gitse de kendini güzel okutuyor. Birde çok zeki kadın karakterler yazmıyor mu bayılıyorum. :D

      Sil
  13. Avucumda Çimen İzi kitabını çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avucumda Çimen İzi'ni bu yazı ile popüler ettim bence, yazara benden bahsedelim. :D

      Sil
  14. NASA bu kitapta uzaylıları açıklıyor mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yavv bak onu da konu alan bir kitap yazar belki bu kadın Nasa'ya bir ilgisi var. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.