1 Eylül 2023

1- Kurtulmak isteyip kurtulamadığın alışkanlığın var mı?

Niyet ettim Allah rızası için üzerimdeki ölü toprağını atıp, bir challenge bitirmeye amin. Gerçi geçen challenge etkinliğine katılan herkesi yorumlarda "Nolur bir daha yapalım, bende katılmak istiyorum." diye darlamadım desem yalan... :)


Neyse efendim konuya gelelim. Denizde kum bende kötü alışkanlık... Lakin kendimi de böyle kabul ettim azizim. Bazen de, ben belki kötü biriyimdir. Napalım?

  • Ayran gönlüm: Nerde bir hobi görsem oraya meyl ederim mesela. Bitirdiklerimin yanında bitirilmeyi bekleyen sürüsüne bereket proje cabası üzerine birde hiç başlamasam da senelerce beynimde gezdirdiklerim var...
  • Almak sevdası: Beni gerçekten tanıyan herkes almayı sevdiğimi bilir. Misal vereyim defter, alır alır istiflerim fakat kullansam da bitmezler. Nerede gereksiz birşey var kesin almışımdır. Hatta bilmeden soran herkese de cevabım budur "almak seviyorum".  Önce bu huyumu kabul ettim. Sonra kendime limitler koydum. Şimdilerde pek baş edilebilir bir noktaya getirsem de hala zorlandığım zamanlar oluyor.
  • Şeker bağımlılığı: Ay vallahi bırakıyorum bu beyaz şekerli gıdaları tüketmeyi... Aylarca direnip %98 bitterli -hiç haz etmem- çikolatalardan birer lokmacıkla hayatımı geçiriyorum. Sonra bir gün hurma özü, dut kurulu bir tarif yapıyorum -tadı korkunçtu-.... İşte orda yıkılıyor inancım lanet gelsin böyle sağlıklı tatlıya deyip waffle söylüyorum. :) Neyse bugün gene yeniden bıraktım. Hadi bakalım.
  • Yarım bırakamamak: Hiçbir kitabı yarım bırakmam, varsa bıraktığım da -iki tane var- aklımda benle her yere gelir ve uykumu bile dar ederler bana... Mesela o Veba Geceleri'ni kim önermişti, hayatım karardı resmen üç günde bir bölüme zor tahammül ediyorum ve bırakamıyorum da içim içimi yiyor.
  • Asabiyet: Net asabi bir insanım. Hatta mazeretim var asabiyim şarkısı bana yazılmış bile olabilir. Tersim de feci pistir. Öyle karşımdaki kırılır falan diye de düşünmem, dan dan girerim konuya. Lakin herkese de hakkını veririm, haksız yere kimseye verip veriştirmem. :)
  • Çok bilmek: Nerede insanlara bu görüntüyü sundum bilmem ama her konuya vakıfım sanılıyor çevremde... Misalen en son sim kartımı taktım ama telefon kartı görmüyor diye arandım. Kardeşim telefoncu muyum ben diye de çemkiremedim, sonuçta kayınbabamdı....
  • İnat: Bir konuda inat edilecekse en çok ben ederim, hatta edilmeyecekse de ben ederim. Ben genel olarak inat ederim, yapım böyle inatçı bir insanım. :)
Daha da yazardım da neyse canım şimdilik bu kadar yeter, ne leş bir insanmış ayol bu demeyin şimdi.
Öperim gözlerinizden.
Adios.

Not: Challenge etkinliğini sevgili "Yüreğimin İklimi" başlattı, Tam liste için şuraya doğru yol alabilirsiniz.

34 yorum:

  1. Hahaha, gülümseyerek okudum hepsini :D
    Şu kitabı yarım bırakamama bende de vardı, ama sonra bir gün kafama dank etti, her kitapta benim için bir cümle bile olsa vardır diye okumaya çalışırken bir sürü güzel cümleyi kaçırıyorum, zira sevmediğim kitap bitme de bitmiyor bir türlü, o sürede üç sevdiğim kitap biter. Sonra Mina Urgan'ın kitabı geliyor aklıma ,karpuz kabak çıktı, illa yiyecek misin o karpuzu diyen Fethi Naci'den sonra bir daha okumamış o kitapları , ben de okumuyorum, hiç de üzülmüyorum artık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Efenim güldürebildiysek ne mutlu.
      Mina Urgan'ın hangi kitabı o ya okuyup bende feyz almak istiyorum allah aşkına yazıverin bana.

      Sil
    2. Sanırım Bir Dinozorun Anıları'ydı.

      Sil
  2. Hepimizin kusurları oluyor muhakkak. Asabiyet ve inat bende de var. Hiç geçmiyor. :) Tutumlu olduğum için gereğinden fazla bir şey almam hiç. Tatlıyı ben de seviyorum yaa. :) Nadiren de olsa bıraktığım kitap oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek kusurlarımız bunlar olsun canım, değil mi? Asabiyet ve inat valla geçecek şeyler de değiller, onlar bir yaşam biçimi. :)
      Tutumluluk nasıl birşeydi ben hiç bilmiyorum, hayatta yapamadım. :D

      Sil
  3. Çok bilmek ve inat benimde derdim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazamız mübarek olsun yoldaş, unutma bu yolda asla yalnız değilsin. :D

      Sil
  4. Kitapları (hatta serileri) yarım bırakamamak bende de vardı ama kırklı yaşlarımın sonuna doğru vazgeçtim. Okuyacaklarımızın bir sınırı var ve sevmediğimiz kitaplarla zaman kaybetmek hiç mantıklı değil, şimdi hiç uğraşmıyorum hemen bırakıp önümdeki kitaplara bakıyorum. Güzel cevaplar elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu aydınlanmaya tam olarak ne zaman varacağım acaba ben??? Bende böyle olmak istiyorum....

      Sil
  5. Asabiyet çağın ve özellikle memleketimizin ahvali olduğundan elenebilir listeden bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben doğuştan asabiyim gerçi ama haklısınız efenim, günümüzde asabiyet artık herkeste var. :)

      Sil
  6. Vallahi demedim, hatta daha uzun yazsaydı dedim:) Mizah kullanarak kendinle hesaplaşmak muhteşem bir yetenek:) Potansiyelini daha çok kullan. Kullan ki memleket hallerinden karalar bağlamış okurlar, gülmeyi hatırlasınlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hihihi o sizin güzel bakışınız efenim. Bi daha mı gelcez bu dünyaya diyerek işi gülmeye vurdum artık. Daha çok yazmak istiyorum inşallah bırakmam bu sefer.

      Sil
  7. Ortak bir alışkanlığımız mevcut...

    YanıtlaSil
  8. Hahaaa sankim kendisimi gördüm kıymetlimisss:))

    YanıtlaSil
  9. senin asabi olduğunu hiç sanmıyorum ama panik atak olabilirsin ha ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Deep sen beni hiç tanımamışsın. Asabi benim göbek adım ama asla panik değilim. Hayatımda hiç panik atak geçirmedim. :D

      Sil
  10. ben inadımı kabullenmişim, değiştirmek istemem doğrusu , inatlaşmasınlar benle.:/
    Kitapları yarım bırakmazdım ama son zamanlar bırakıyorum, sarmadıysa koyarım kenara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende kabullendim hatta en çok inadı ben sırf inadımdan ederim yani. :D Kitap konusunda benimde bu yorumlardan sonra bir aydınlanma yaşamam lazım.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Tastamam oğlak. :D Kıyısından falan da yakalamamışım tam ortasından yani.

      Sil
  12. Ya normalde de senin her gün yazman gerektiğini düşünüyorum. Çünkü yazılarına kattığın mizahi dil çok güzel. Mesela bu: İşte orda yıkılıyor inancım lanet gelsin böyle sağlıklı tatlıya deyip waffle söylüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yaaa çok mutşu oldum şimdi bunu okuyunca ama.
      Tabii senin yazma hızına yetişmemem ama deneyeceğim efenim.

      Sil
  13. Blog isminizdekine uygun bir değerlendirme. İnsanda doğrucu, sağlan ve mert bir hissiyat uyandırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efenim, o sizin güzel bakışınız, güzel görüşünüz. :)

      Sil
  14. Handan'a katılıyorum :) Sarmadıysa bırakıyorum artık ben de o kitabı ya da atlaya atlaya okuyup ama hikayenin sonunu öğrenip bırakıyorum. Bu yöntemi tavsiye ederim :D

    YanıtlaSil
  15. Çok tatlı bir yazı olmuş, gülümseyerek okudum inan:)))
    Sinir bende de var ama öyle her şeye değil, duyarsız insanlara aşırı kızıyorum, bir şeyin değeri bilinmeyince kızıyorum, duruma göre değişiyor:) Kitabı yarım bırakmama huyu bende de var, hiç sevmediğim Kırmızı Pazartesi'yi okurken işkence gibi gelmişti bana:)
    Kendimde en sevmediğim huyum aşırı duygusallık ve üşengeçlik. Bu iki huyumu hiç sevmiyorum, duygusallıktan kurtulmaya çalışıyorum, bana göre hayatımda en çok zarar gördüğüm şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygusallık vazgeçilebilecek birşey mi bilmiyorum ama bunu değiştirebilirsen çok büyük etkileri olacaktır eminim ki hayatında. Artık anladım ki sinir herkeste var ülke şartları sağolsun. :)

      Sil
  16. Sen de yazı da pek tatlısınız. Bence bunların hiçbirinden kurtulma, böyle çok güzelsin ❤😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin güzel görüşün, güzel bakışındandır. 😘😘😘

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.