9 Temmuz 2013

Bu aralar neler okudum..

  Dünyanın İlk Günü - Beyazıt Akman
Bu kitabı okuyalı oldu bayağı ama yine de ben yazmak istedim. bu kitabı çok değerli buldum. Hele ki buradaki İskender karakterlerine bayıldım ama okçu olan İskender'in yeri ayrı bende.. Tarihle ilgiliyseniz mutlaka okumalısınız derim.

   Ejderin Aşkı - G. A. Aiken
Bu kitap fantastik severler için ideal bir kitap. Ejderhaların insana dönüşebilmelerini çok sevdim. :) Ayrıca kitap içinde iki hikaye barındırıyor. Size tavsiyem önce arkadaki hikayeyi okumanız. Çünkü kronolojik sıralaması bu şekilde hikayelerin. Kanlı Anvil (esas kız) kesinlikle hayran olunacak bir karakterdi. Ayrıca Rhiannon karakteri de oldukça eğlenceliydi. Kendisi bana isim bakımından sürekli Rihanna'yı hatırlattı.  :)Bu kitabın bir de devam kitabı var (Ejderha Tutkusu) ama henüz sıra ona gelmedi maalesef. :)

   Morganville Vampirleri Serisi - Rachel Caine
Bu kitapları açıkçası pek sevemedim. Esas kız gitti beklediğim adama değil diğer adam aşık oldu. Ayrıca kitaplar kelimesi kelimesine bir diğerinin bittiği yerden başlıyor. Bu durumda dizi izliyormuş gibi bir hisse kapılmama sebep oldu. Arada biraz zaman geçmiş, ilgi çekici şeyler olmuş, olanları da okuyarak öğrenecekmişiz havası veren kitapları daha çok seviyorum.. Tavsiye edeceğim bir seri değil bende yarısında bıraktım zaten..

   Ölümcül Oyuncaklar Serisi - Cassandra Clare
Ölümcül Oyuncaklar serisini severek okudum hala da devam eden bir seri olduğunu son kitabı bitirince anladım. Serideki Gölge Avcıları kavramını çekici buldum. Fantastik kitaplar bir süre sonra birbirini tekrarlıyormuş gibi geliyor. Vampirler, ruhlar, canavarlar vs. hemen hemen aynı özellikler tasvir ediliyor kitaplarda, bu sebeple bu seri bana diğerlerinden ayrılan yönleri sebebiyle çok çekici geldi. Okunası bir seri. Jace kesinlikle hem ismen hem de cismen çok tatlı. :) Devam edelim..

   Ters Yüz - Lauren Dane
Bu kitabın İdefix'deki tanıtım yazısına aldanarak okumak talihsizliğinde bulundum. Kitap 2011 basımı ama bilemiyorum çevirmenden mi yoksa başka bir şey mi? Çok garip bir dili var. Yani anlatamam bir bakınmanız lazım. Ayrıca kitaptaki karakterlerin sürekli birbirine "Arkadaşım, hayatım vs." gibi "mıç mıç"  diye tabir ettiğimiz cıvık ötesi üslupla hitap etmeleri de beni ayrı bir delirtti.

   Melez - Jennifer L. Armentrout 
Bu kitap da bir seri kitabı. Melez Sözleşmeleri serisinin ismi hatta ikincisi "Safkan" çıktı bile. Kitabı "Vampir Akademisi" serisine benzer buldum çokça. Aşık olmaması gereken bir adama aşık olan kız. Aynı duygulardan muzdarip bir yakışıklı. Gerisi iyilik sağlık. Bu seride iblislerinin izlerinin vücutta kalması olayını ve avcı kavramlarını çekici buldum. Tabii en çekici bulduğum esas oğlanımız Aiden'dı. Adı da çok çekici geldi bana. Yani kıssadan hisse, kendini okutan zahmetsiz bir seri ama ilk kitap için söyleyebilirim ki okumasanız da birşey kaybetmezsiniz.

   Sağdan Birinci Mezar - Darynda Jones 
Bu kitap da "Ghost Whisperer" dizisinin kitap versiyonu gibi. Yeryüzünde tatlı bir ölüm meleği, kesinlikle eğlenceli bir melek ama.. Ayrıca şeytanın oğlunun esas kıza saplantılı bir aşık olması da çok değişik bir durumdu. Ama beni en çok güldüren "Tehlike ile Will Robinson" oldu. Ne olduğunu da okuyun da görün. :) Kitapta bölüm başlarında kullanılan tshirt baskı yazılarını da çok beğendim ayrıca. Kendisi bir seriye ait yine, ikinci kitabını henüz okumak bana kısmet olmadı canlarım. 

   Uyumsuz - Veronica Roth
Ütopik bir roman kendisi. Okunabilirliği yine yüksek bir kitaptı ama hakkında okuduğum tanıtımlardan sonra bende oluşan beklentileri karşılayamadı. Cesurluk, Doğruluk vs. gibi topluluk isimlendirmeleri okuduğumda pek bir yavan durdu nedense içim ısınamadı. Ayrıca esas kızımızın ikinci bir isim seçme hakkı kazandıktan sonra seçtiği ismi de hiç beğenmedim. Sanki başka isim yoktu da. Dört karakterini ise asıl kimliğini öğrenene kadar çok sevmiştim. Sonra aramızdaki o bağ koptu. Neyse bir "Açlık Oyunları" değil ama okunabilir yine de.

   Ruhsuz - Jodi Meadows
Kapağına aldanıp da aldığım bu kitaptan hiç ama hiç memnun kalmadım. Bir de blog turlarında tanıtılması almamda etkili olmuş olabilir. Velhasıl-ı kelam kapağına göre oldukça yavan bir kitaptı. Ruhların reenkarnasyonu olayı bana Stephanie Meyer'in "Göçebe"sini hatırlattı. Ama bir ruhsuz kavramı çok ilgi çekiciydi tabii. Ta ki kitabın sonunda bir boşluğa düşene kadar. Öyle asılı kaldım havada bu kitap bittiğinde. Yani biraz eksik olmuş bir havası vardı. 

   Beni Seç - Kiera Cass
Aslında orjinal adı "Selection" olan bu kitabın Türkçe'de tam karşılığı da "Seçim" oluyor ama bizim kelimemiz "Selection" kadar afilli durmadığından olsa gerek "Beni Seç" olmuş. Burada yazar hakikaten bir kitap yazacağım diye sıkıntıya sokmuş kendisini. Çünkü hikayeyi öyle bir yerde kesiyor ki ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Ayrıca büyük puntolarla yazılmış bir kitaptı, kimse alınmasın ama ben bu kitaplara çocuk kitabı diyorum o yüzden. Yani Kiera Hanım bu hikayeyi tek bir kitaba sığdırsaymış çok iyi olurmuş. Okunabilir ve hatta eğlenceli, son zamanların modası olarak yine ütopik bir seri. Ben yine kapağa kandığımı da söylemeden geçmeyeyim.. Esas kızın adını ise sevimli buldum. :) 

   Cehennem - Dan Brown
Dan Brown'ın bütün kitaplarını okuduğumdan mı bilemiyorum ama Brown artık bana çok tahmin edilebilir bir yazar olarak geliyor. Bu kitapta beklediğimin dışında gelişen iki nokta vardı. İlki: Esas oğlanımız Robert Langdon'un başta hafızasının silinmesi ve yaşadığı kısımları tekrar yaşarken bizim de onunla beraber hikayeye dahil olmamız. İkincisi de kitabın sonunda başarısız olmaları. Bu sefer iyilik kazanamadı gençler.. Gerçi kitapta sorgulanan gerçekliği düşünürsek neyin iyi olduğu da tartışılır ya.. Okurken oldukça sıkıldım. Brown'ın uzun tasvirleri beni boğdu diyebilirim. Kitabın Türkiye'de geçmesi çok hoşuna gitti herkesin ama ben pek memnun olmadım açıkçası. Çünkü neden bir virüsü romanda bile olsa yaymak için bizim ülkemizi seçtiğini çözemedim. Gözümde pek bir şüphelisin artık Brown...

   Sana Soyundum - Sylvia Day
Bu da bir seri eseri yine. Her ne kadar türünün diğer örneği "Elli Ton" serisinin yanından bile geçemese de okunabilirliği var. Şu anda ikincisiyle haşır neşir olmaktayım. Bu seride beni sinirlendiren şey ise esas oğlanın adı: "Gideon". Sürekli aklıma bisiklet gidonları geliyor. Başka isim mi yoktu bilemedim ki?? Bir Jack olsaydı tadından yenmezdi mesela.. Elli Ton'la esas oğlanın genç, zengin ve büyük bir şirket sahibi olması ve kızın bağımsız ruhlu olması konularında oldukça benzeşiyorlar. 

Notlar: 
  1. Bir de Livaneli'nin Serenad'ı var. Ancak ona özel bir yazı hazırlayacağım.
  2. Şu anda Sende Kendimi Buldum (Sylvia Day) okuyorum.
  3. Sırada Ayşe Kulin'den Umut, Julie Garwood'dan Düğün, Grange'dan Sisle Gelen yolcu var. 






0 yorum:

Yorum Gönder

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.