7 Mart 2022

Bir kahvaltı meselesi...

Bu pazar sabahı için bir kahvaltı planımız vardı. Eşimin yedi sekiz kişilik bir yakın arkadaş çevresi var. Hepimiz evli, çoğumuzda da en az bir çocuk mevcut. Haliyle evlerde toplanmak hayal, topluca dışarda görüşmeli etkinlikler yapıyoruz.

Bu haftasonu da şöyle bir olay yaşadık. Bu grupta içlerinden en sık görüştüğüm arkadaş seçmişti mekanı, mekan aslında açık hava mekanı ve kışa uygun değil. Küçük bir kısmını sera gibi naylonlarla kapatmışlar sobalar kurmuşlar ve kahvaltıyı bu alanda yapmamız bekleniyor.

Birincisi totalde beş çocuk var yanımızda en büyüğü 2.5 yaşında, soba büyük bir risk. İkincisi ısınan hava hep yukarı gider fizik kanunları malumunuz ayaklarımız donarken, üst gövdeden ters bastı. Üçüncüsü çayımızı sobanın üzerinden kalkıp kendimiz doldurmamız gerekiyormuş, ekmeğimizi de sobanın üzerinde yine kendimiz kızartıyormuşuz.

Yani dedim samimiyetimize güvenerek arkadaşa (haftada en az üç kez görüşüyoruzdur) bayılıyorsunuz para verip fakir edebiyatı yapan yerlerde takılmaya.

Hayır ekmeği kalkıp ben kızartacağım, çayı da kalkıp kalkıp ben dolduracağım, e ben yanına da iki yumurta kırardım ki evde yani nedir?

Böyle bir organizasyonda insan istiyor ki oturayım herşey önüme gelsin. Kaldı ki bu -afedersiniz ama bence tam olarak böyle- fakir edebiyatına biz standardın üzerinde bir kahvaltı parası ödüyoruz. Üstelik sabah sabah yarım saat kadar da arabayla yol gittik, yakınımızda bir yer falan da değil.

Mekanda da durum şu, herşey sınırsız bittikçe istiyorsunuz, tabaklara ziyan olmaması açısından biz az az koyuyoruz denildi. Peki çok güzel. Ama sen ondört kişi artı beş çocuklu sofraya dört adet iki kişilik serpme kahvaltı koyamazsın arkadaşım. Hiç birşey yetişmedi sürekli bir tabak trafiği oldu. Masaya gelen birşey anında tabaklara dağılıyor ve yetmediği için yenisi sürekli isteniyor. Çalışanların da eli ayağına dolandı, zaten insanlar sürekli kalkıp kalkıp çay doldurmak ekmek kızartmak için sobalara gidiyor. Çocuğum masadan kalkmak istedi ama ezilecek diye bırakamadım inanın. Mekan ayrıca kapasitesinin üzerinde misafir ağırlıyor. Gerçekten para verip de üzerine de bu kadar huzursuzluk satın aldığım başka bir duruma daha sokmamıştım sanırım kendimi.

Bir de dipnot patates kızartması ve pişi aynı tabakta geliyor. Bol pişi, biraz kızartma; masada pişiler hep kaldı yenmedi. Çocuklar da patates istiyor. Sadece patates kızartması göndermelerini rica ettim. Bizzat mekan sahibi hanımefendi kızartma pişi birlikte çıkıyor mecburen birlikte gelecek dedi. Bende masada zaten hep pişiler kaldı bakın ziyan olmaması adına söylüyorum dedim. Maalesef yapacak bişey yok dedi.

O andan sonra ben mekanın ziyan etmeme politikasından da şüpheye düştüm açıkçası, yani robotlar yapmıyor ya bunu bir tabak sadece patates kızartması göndermek ne kadar zor olabilir.

Velhasılı kelam hepsini geçelim. Benim bir kaç paragraf üstte samimiyete istinaden yaptığım yoruma da arkadaş alındı ve fazla elit olmakla suçlandım. Elitlik buysa tamam ben elitim dedim. Buna istinaden de "Ben seni zenginlikte cebimden çıkarırım benle yarışamazsın da, ben keyif alıyorum yani böyle yerlerden." şeklinde bir cevap geldi.

Vallahi idrak etmekte zorlandım. Elitlik ve zenginlik aynı şey değil bence, ama sanırım elitlik parayla satın alınabilen birşey gibi geliyormuş arkadaşa öğrendim, kaldı ki kendisi gururla nasıl kocasının parasını harcadığını sürekli gözümüze sokan birisi olduğu için de cevap verme gereği duymadım. Cahille cehalet yarıştıracak halim yok.

Ve gerçekten eş durumundan bile olsa seviyesiz insanlarla mecburen bir araya gelmekten de bıktım. Bir an önce alıp başımızı taşınalım istiyorum. Geçenlerde instagramda zeka ortalamanız en çok görüştüğünüz beş kişi ile doğru orantılıdır gibi birşey okudum. Bakın böyle şahıslar var ve ben sıklıkla maruz kalıyorum bu nedenle de zeka ortalamam düşüyor kayıtlara geçelim.

Ruhen yoruldum yemin ederim.

Buraya kadar sabrettiyseniz bravo gerçekten, varsa bir nasihatiniz yoruma bırakınız.

Sevgiler.

20 yorum:

  1. Katılmamak gibi bir seçeneğiniz yok mu? Parayla sefil olmak lafını hayata geçirmişsiniz gibi bir durum, ayrıca edilen laf çok çiğ ve tatsız. Ne bileyim arkadaşlık ilişkileri bazın çok yorucu olabiliyor, hele de bu kadar kalabalıksa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlık ilişkileri gerçekten çok yorucu oluyor zaman zaman... Maalesef katılmamak da olmuyor. İnşallah bir sonraki seferde paramızla rezil olmayız. Ama önlem olarak o arkadaşla arama hatırı sayılır bir mesafe koymaya karar verdim.

      Sil
  2. Eş durumundan hiç görüştüğüm kişi yok, baktım kendi durumumdan görüştüğüm bile yok. 😅 O kadar kalabalıkta düzgün iletişim kurmak zordur, ben sevmem hiç kalabalığı. Arkadaşın gerçekten yanlış seçim yapmış. Oraya belki çocuksuz bir çift tek başına giderse keyif alabilir. Her şeyi ben yaptıktan sonra gitmenin alemi de yok gerçekten. Evde zaten sürekli mutfak bulaşık işi çıkıyor. Yalnızlık en iyisi bu zamanda. Pek çok insan gösteriş derdinde ve de anlayışsız.
    Yazık olmuş hafta sonuna. Çocuğun çok tatlı nazar değmesin. 😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de eş durumundan görüştüğüm kimse olmasa dedim bir an ya. :D Ama maalesef bende çok çok eş durumundan kimseler var.
      Mekan kesinlikle yanlıştı, kalabalıkta birşey anlamıyorum bende zaten sağımda solumda kim varsa genelde onlarla sohbetim oluyor. Bu kadar insan aynı anda bir araya gelmenin manası ne bilmiyorum.
      Minik oğluşum adına da teşekkür ederim.

      Sil
  3. Eş durumu veya çocuk durumu gibi zoraki şeyler olabiliyor.Aslında en iyisi görüşmemek ama benim gibi yeni insanlarla tanışma ihtimalin az ise idareli kullan seçeneğini tavsiye ederim.Çünkü o çocuk bir yaşa gelinceye kadar gidip geleceği bir arkadaş istiyor,bana bakma ben ömrümün sonuna kadar ıssız bir adada kalabilirim ama eşimde oğlumda sosyal kişiler oy oy karışık işler.belki onun da ters bir anına denk gelmişsindir çok takılma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen gün oğlum anneanne sıkıldım arkadaş istiyorum demiş. Kesinlikle sosyal bir panda benim oğlum da tabi bu grup çocukları bir araya getirmek ya da çocukları babalarıyla bir yerlere sepetlemek için çok iyi oluyor.
      Çok takılmadım ama çok da birlikte takılmamaya karar verdim. :)

      Sil
  4. Kalabalıkla birlikte her anlamda yoğun bir trafik yaşanmış mekanda. En büyük problem orada çıkmış. Doğanın ortasında kahvaltı yapma fikri çok güzel ama kış mevsimi için daha farklı bir yer seçilebilirmiş. Bu yaşananlardan sonra sonraki buluşmalarda daha iyi değerlendirme yapılacaktır buna inanıyorum.
    Patates kızartması pişi birlikteliğine de bir anlam veremedim, bu konu kafamı meşgul edecek gibi :) Bir de şu meşhur sobayı merak ettim :)
    Oğlun maşallah çok güzel çıkmış fotoğrafta. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekan Ba'ben Beykoz sanırım internete vardır resimleri, baktım ben sobaları çekmemişim. Bir değil iki soba vardı mekanda.:D
      Yazın gitsek çok keyif alacağımız bir yer olabilirdi. Bir de bence seçim yaparken kişisel olarak aldığın keyiften öte grubun konforu göz önünde bulundurulmalı diye düşünüyorum şahsen. :)

      Sil
  5. O 5 kişi ortalamasını geçenlerde duydum ve çok güldüm ben :))) Güldüm diyorum ama gerçekliğine güldüm :)

    Bazı mekanlar evet biz doğalız, rahatız, işte şöyleyiz gibi düşünerek aslında eziyet ediyorlar ama işin ilginç tarafı tıka basa olmaya da devam ediyorlar. Sıkıcı bir etkinlik olmuş üstüne laf sokuşturulması da cabası :/

    Yakışıklıya da 41 kere maşallah bu arada ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu beş kişi ortlamasının gerçek olduğunu çok inanıyorum. Geçen bir başka arkadaşımla da kritiğini yaptık, kesin gerçek. :)

      Doğallık buysa ben doğallık istemiyorum. Bir de doğallık adı altında ekstra maliyetli olması cabası. Hayır kayınvalidemin evinde de kuzine var hemde bedavadan doğallık keyfi garantili, ben niye para ödeyeyim yahu.

      Yakışıklı için çok teşekkürler. ♥

      Sil
  6. Serpme kahvaltı olayını abartıyorlar artık, değmiyor kesinlikle fiyat bakımından birkaç yıldır tercih etmiyorum ama köy evi havası var mekanda köy evlerini çok severim sadece para vermeyi tercih etmem ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpme kahvaltı için sürekli gittiğim bir mekan var ve keyifte alıyorum, lezzeti de çok yerinde. Ama emin olmadığın yerde gerçekten serpme kahvaltı yiyeceğim diye kazıklanma ihtimalin yüksek oluyor.
      Köy evi havası için bende tercih etmem para ödemeyi kayınvalidem var aslan gibi benim. :D

      Sil
  7. Katılmamak seçeneği varsa bence de katılma. Gününü ziyan etme boşuna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmayınca da kocamla papaz oluyorum. Çıkıntılık yapıyor gibi görünüyorum sanırım.

      Sil
  8. ha haa, ilk tavsiyem, böyle elit, zengin, entelektüel arkadaşlarınla ilişkini kes, kendini kötü hissedersin ha haaa :) elitlerde salaş merakı oluyor ha haa :) ne biçim arkadaşmış o ne biçim cevap vermiş :) aman kurtul gitsin :) sonra yani, o nasıl bir yermiş öyle, paranla aç kal hehe :) pişiler dursun, patates yapamıyoz, demekki formüle etmişler her şey, dışına çıkamıyorlar. off ayrıca pişi süper bişi offf :) patates kızartması da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kendisi ile arama mesafe koymaya karar verdim. Bu salaşlık merakı nerden geliyor insanlara ben anlayamadım, sevemedim.
      Zaten mekana da bir kez daha gitmem sanırım.
      Pişiyle patates kızartmasına da bir süre mesafe koymaya karar verdim, bana o günü anımsatıyorlar. :D

      Sil
  9. Vallahi yazıyı sonuna kadar okudum ve sinir oldum. (ben olsaydım diye düşündüm) Anında hiç bir şey ödemeden ordan toplanır çıkar giderdim.
    İnsanlar ne için bir araya gelir, paralarını/varlıklarını yarıştırmak için mi? Adam gibi oturup aynı masada sohbet ederek gülerek yemek içmek için. Eğer öyle değilse neden bir araya gelinsin ki, çok saçma ya. Sana sonuna kadar hak veriyorum. Kış günü insan evin dışında olup bir konfor arıyor.
    Ah canım yaa :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay bende çıkıp gidebilseydim, bu arkadaş grubu resmen beni boğuyor. Yıllardır kurtulamadık şu gruptan.
      Bilmiyorum ki ne için bir araya gelmek istiyorlar. Zaten bu arkadaş hep anlatsın ne yedi, ne gördü, ne gezdi biz de alkış tutalım istiyor.
      Para verip de niye eziyet çekeyim diye düşünüyorum, ayrıca böyle salaş yerlerden bir keyif alınabiliyorsa da çocukla olacak iş değil bence.

      Sil
  10. ya bu görüştüğün en yakın 5 kişi
    = senin zeka ort matematiğini duydum da duymamazlıktan geldim yoksa halim içler acısı :D kalabalık gurupları, eş durumundan arkadaşlıkları yaşadım evliliğimin ilk 10 yılı, sonraki 10 yılında da bu arkadaşların tamamını arkadaşlıktan çıkardım :D bilmem anlatabildim mi :) oğlan eğer sosyallik karakteriyle doğmuşsa sosyal olur yoksa benimki gibi bir alay insan içinde asosyalliğin dibini bulan bir çocuk olur, bunun için kendini suçlama, karakter meselesi. O elit arkadaşlar var ya üff ya, ben arkadaşın hem zengin hem alçak gönüllüsünü severim, :D keyfini bozma, başka bir etkinlik yazısında buluşuruz inş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yedi yıllık evliyim kaldı üç senem sanırım, tabrım taştı taşacak. :D
      Çocuğum sosyal bir kelebek teyzesi ya bayılıyor insanlar gelsin, oynasın, arkadaşları gelsin.
      Bende hem zengin, hem alçakgönüllü arkadaşlar istiyorum. Enerjileri evrene yolladım inşaallah bir an önce karşılığını alırım. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.