18 Mart 2022

Kadınlar Günü Hediyelerim

 

Bir Kadınlar Günü daha geldi geçti. Bu günü yaşarken ülkemde kadın olmanın ne kadar zor
olduğundan daha başka birşey düşünemiyorum gerçekten.
Koşullarımız da pek iyileşmiyor.

Kadın olmak herşey için iki kat çaba göstermek anlamına geliyor.
Ev hayatı olsun iş hayatı olsun her yerde diş göstere göstere hakkını almak anlamına geliyor.

İkinci sınıf vatandaş olarak görüldüğümüz gerçeği bence değişmiyor.
Kadın ölümlerine sebep olan failler ortalıkta elini kolunu sallaya sallaya gezdikçe de değişmeyecek.

Geç vakitte bir mahalle arasında korkuyorsan hala, giydiklerine ekstra ekstra dikkat etmek zorundaysan, akşam vakti yürürken sırf şaka olsun diye bile peşine birileri takılabiliyorsa, taksiye
bindiğinde plakayı veya konumunu birine bildiriyorsan, toplu taşıma aracında tek kişi
sen kaldığında tedirgin oluyorsan bu ülkede hiçbirşey değişmemiş
demektir.

Kadın olmak demek bu ülkede güvende hissetmemek demek, güvende hissedebileceğimiz bir
dünya diliyorum gelecek nesillerin güçlü kadınları için...

------------------------

Üstteki hediyeyi şirketim yollamış. "Seninle daha güçlüyüz." mesajı hoşuma gitti.
Benim şirketim pek sever janjanlı hediyeler yollamayı, bu aralar da hediye üstüne hediye gönderiyorlar
diyebilirim.

Alttakini ise eşimin şirketi yollamış. Benim şirketim sadece kadın çalışanlarına hediye verirken
eşimin şirketi eşlerine götürmeleri için erkek çalışanlarına da hediye veriyor.
Bunu çok hoş buluyorum.

Ayrıca zeytin ağaçlarının durumu ortadayken gönderilen bu hediyeyi çok ince düşünceli buldum.
Verdiği mesajı çok sevdim. Şimdilik saksısına diktik, eğer bir aksilik çıkmazsa yaza
köydeki evimizin bahçesine aktaracağız. Yaşlılığımızda gölgesinde oturabilelim istiyoruz.

Eee siz ne diyorsunuz, hangisi daha çok hoşunuza giderdi?


37 yorum:

  1. Mesaj güzelmiş gerçekten. Zeytin ağacı da hoş bir hediye. Uzun ömürlü ve anlamlı.

    YanıtlaSil
  2. İkisi de hiç fena değilmiş doğrusu ama ikincinin düşüncesi çok incelikli olmuş ve üzerindeki mesaj da çok doğru. Sağlıkla kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten zeytin ağacı çok mutlu etti beni. :)

      Sil
  3. zeytin ekim kiti güzel gerçekten ben de çok sevdim, maalesef bu yüzyılda bile ülkemiz çıkamıyor bu sorunların içinden, kimse umursamıyor olayları gerçek anlamda ya da çok az kişinin umrunda :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin ekim kitinin bu kadar sevilebileceğini tahmin etmemişlerdir belki de verirken. :)
      Gerçekten içinde çıkılamıyor mu yoksa çıkılmak mı istenmiyor bende bilmiyorum.

      Sil
  4. together we are strong :) şarkı sözü gibii :)

    YanıtlaSil
  5. Gölgesinde oturmak hoşuma gitti benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah emekliliğimizde çok faydasını görürüz diye var bir umudum. :)

      Sil
  6. Zeytin ağacı fikri hoşuma gitti. Dikilecek toprak varsa şahane değerlendirilir. Bence şimdiden salamura nasıl kurulur, zeytin nasıl toplanır gibi bilgileri edin derim. Bizim memlekette yetişmiyor, yetişse biz de dikerdik... Minibüste yalnız kalmak kabus gibi bir kere yaşamıştım. Hele sürücü de çay teklifi sununca ödüm kopmuştu... Peşine takılma olayını da birden fazla yaşadım. Satırları yazarken bile kalbim gümlemeye başladı. Ortalık hiç tekin değil kadınlar için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin Ağacı biraz büyüsün de bakalım o zamana öğrenirim tüm detayları. :)
      Minbüs pek kullanmıyorum ama peşine takılma gerçekten çok yaşadığım bir olay, insan anımsayınca bile yüreği ağzına geliyor.

      Sil
  7. Erkek çalışanların eşlerine hediye göndermek çok ince bir davranış. Daha önce yapan bir şirket duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende duymamıştım ama sağolsun eşimin firması bayağı düşünceli. Hediyeler konusunda da benim şirket pr olsun diye yollarken eşimin şirketi gerçekten kullanım amacını düşünerek gönderiyor.

      Sil
  8. her iki hediye de güzel, gün olarak ta oldukça anlamlı fakat bizim gibi ülkeler için biraz farklı sanki aslında daha kıymetli olması gerekirken , keyifle yetiştir ağacını... İyi ki kadınız bu ülkede diyeceğimiz günlerimiz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ülkede manası tam kavranamıyor gibi geliyor, hele böyle hediyeler geldikçe de anlamı farklı bir yere çekiliyormuş gibi hissediyorum.
      Umarım iyi ki kadınız bu ülkede diyeceğimiz günleri ölmeden görürüm ben.

      Sil
  9. Güzel ve anlamlı hediyeler bence ..

    YanıtlaSil
  10. Aaa eşinizin şirketi süpermiş cidden çok ince düşünce

    YanıtlaSil
  11. Zeytin ağacı hediyesi bence de çok anlamlı olmuş, ötekilerde güzel tabi, dilerim ağacın Çınarla beraber büyüyüşünü izler yaşlanıca da altında oturursunuz hayali... düşünmesi bile çok güzel.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum ki büyür de gölgesinden nasipleniriz. Bir bunglov almak düşüncemiz vardı. Onu da yanına dikmek istiyorum. :)

      Sil
    2. inşallah o zaman, bana yazdığın son yoruma bir bakmanı rica edicem cevaplarsan sevinirim :)

      Sil
    3. Hemen yanıt gelmesi harika oldu :) ama bir sorum daha olacak peki ya rengi yani sapları ve birleştirme yerlerini oluşturan kısım ne renk ?

      Sil
    4. Yanıtları senin bloguna bıraktım. :)

      Sil
    5. Teşekkür ederim :) yeşil ton olarak hangisi? bana mail ile örnek gösterebilirsin veya siyah da olur dersen haftaya sana çantanı gönderebilirim :) aynı mutluluk seli bende de oldu.. ne mutlu.. :)

      Sil
    6. Yanıtları senin bloguna bıraktım yine. :)

      Sil
    7. Aldım cevapları teşekkür ederim :) tamamdır o zaman ben hazır olunca tekrar iletişim bilgilerini rica ederim önümüzdeki hafta çanta biter bitmez de yollarım :)

      Sil
    8. Bende iletişim bilgisi rica edeceğim ama lütfen. :)

      Sil
    9. Yo mümkün diil :) asla kendini karşılığında bişey yapmak zorunda hissetmeni istemiyorum, biliyorum insan bu duygudan kaçamıyor ama rahat relax lütfen farz et çekiliş yaptım sende kazandın,ki eskiden çok yapardım ne güzeldi... Çok büyük bir ihtimal ile yarın sabah ptt kargo ile yola çıkacak çantan o yüzden ben adres bilgilerini mail adresime telefon ile birlikte yazmanı önemle rica ediyorum
      mailim deryakuzusu@rocketmail.com

      Sil
    10. Birde burada biraz yorum kirliliği yaptım mail adresini en başta istemeyince ben tabi :/ silersin :)

      Sil
    11. :) Hemen mail atıyorum.
      Aslında karşılığında birşey yapmak zorunda hissetmedim. Blogdan böyle yorumlaştığım birkaç kişiye kitap hediye edesim vardı. Malum bende çok var koycak yer yok. :D

      Sil
  12. Harfiyen katılıyorum dediklerinize. Vallahi bazı okullarda kızlı erkekli oturmak yasaklanmış. Bir sonraki adım kızların okula gönderilmemesi filan olacak herhalde. Bu günü kutlayasım gelmemişti hiç içimden, insanların kutlamaları da samimiyetsiz geldi hep. Yine de güzel hediyeler almışsın, ne diyim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün geçtikçe ileriye gideceğimize gün geçtikçe daha da çok geriye gitmemize söylenecek ne var bilmiyorum.
      Hediyeler güzel oldu ama yine de kutlanacak değil de savaşı verilecek bir gün bu aslında.

      Sil
  13. Ben oyumu zeytin ağacından yana kullanıyorum.

    YanıtlaSil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.