15 Haziran 2023

2023 Bakü


Bakü'ye gitme işi ansızın çıktı ve bir baktım ki yoldayım.
Yurtdışında yaşamak gibi bir isteğim yoktu daha önce hiç, Bakü'yü görünce
aslında dedim ben burada ne güzel yaşarım.

Şehrin sessiz sakin oluşu, insanların saygısı çok hoşuma gitti. Gerçi iki günde ne kadar
görmüş olabilirim kısmı da ayrı birşey ama Bakü'yü çok sevdim.

Burada çok çalışıp da alamadığımız projelerin bitmiş hallerini seyrediyorum. :)


Burası İçeri Şeher - Eski Bakü, içerde gezilecek güzel yerler vardı. Hediyelik eşya dükkanına
dönüştürülmüş bir hamam gezdik, oraya bayılmıştım ama fotoğrafını çekmemişim.

Burada böyle eserler sergiliyorlarmış ve sürekli eserler değişiyormuş.


Burası Qız Qalası (Kız Kulesi) imiş. Hikayesini bilmiyorum ama bir kız kulesinin de burada 
olması beni şaşırtmadı değil. Burası İçeri Şeher'in hemen girişinde kalıyor.


İçeri Şeher'den görünümler.


Adalet Sarayı gibi hukuksal bir bina idi ama tam neydi unutmuşum. Şehrin genelinde bu mimari
tarzını korumuşlar. Eski binalar ve yeni binalar çoğunlukla uyum içinde.

Ayrıca tabela kalabalığı da yok, yasakmış.


Solda kocamın istediği Azeri paraları -biz oradayken 1 manat 10 ₺ idi-, sağda ise kaldığım
otelin beyin yakan asansör sistemi.


Şehre havadan bir bakış, şehir merkezinde binaların nasıl uyumlu durduğunu burada görebilirsiniz.


Hazar Denizi.

Komik ama uçakta sabaha karşı bir uyandım; denizin üstündeyiz lakin irtifa kaybediyoruz.
Ay dedim başımıza bişey geldi galiba. Azerbaycan'ın Hazar Denizi'ne kıyısı olduğundan haberim bile
yok çünkü. :)

Bu arada bizde deniz tuz kokar, orada petrol kokuyor. İlginç ve iç yakan bir kokusu var.


Burası da dönmeden önce akşam yemeği yediğimiz restoran Marivanna.
Bir restoran ne kadar çok sevilebilirse ilk görüşte öyle çok sevdim. Yemekleri sağlıklı,
çeşitleri çok bol, fiyatları manata göre makul. 

En müthiş yanı ise dekorasyon muazzam. 


Restorandan görünümler. Solda masalardaki standart sunumu görüyorsunuz, geldiğinizde masanız
bu şekilde oluyor. Sağda ise restoranın içerisinden bir kısma bakıyoruz, içerisi
farklı farklı bir çok alana sahip.


Restoranın lavabosu da restoranın kendisi kadar muazzamdı. Sağdaki resim
lavaboya girince sizi karşılayan alan, içeride her tuvaletin farklı bir dekorasyonu var.
Solda ise tabii ki benim en beğendiğim tuvaleti görüyoruz. :)


"Elveda Bakü, dünya gözümle seni bir kez daha görmek isterim."
diyerek şehirle vedalaşırken...

Hoşçakalın.

33 yorum:

  1. Ay balam belgesellerde bile bu kadar güzel gelmemişti ne güzel yansıttın bilemezsin.o vc de ne yapılır bilemedim.defi hacet yapsan ayıp olur😶

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy o senin bakışının güzelliğindendir. Ayyy çok güzeldi tuvalet ya ama herkes hacetini de yapıyordu, kimse de ay kıyamadım dememiş. :D

      Sil
  2. Tuvalet güzel ama tuvalette bir şey okumayı önermiyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ona vaktim yok zaten de ama güzel ya tuvalete ufak çaplı bir kitaplık düşüneyim taşınınca neden olmasın ki yani neden. :D

      Sil
  3. Ne güzel bir yermiş, fotoğraflar harika. Güzel bir anı olmuş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısacık kaldık diye mi çok sevdim bilmem de çok sevdim. :)

      Sil
  4. Görmek istediğim yerlerden biri. Fotoğraflar çok güzel. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Çok güzel, bir de eski şehrin yenisinin içinde hala çok güzel korunuyor olması çok hoştu. :)

      Sil
  6. Bende Azerbaycan'ı çok merak ediyorum. Benim hayalimi sen gerçekleştirmişsin. :) Fotoğraflar çok güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu iş seyahatleri de olmasa ne ara gidip de göreceğim de iş sağolsun. :)

      Sil
  7. Heralde şu ana kadar gittiğim en güzel restorandı. :)

    YanıtlaSil
  8. ayy Bakü şahaneymiş, bayıldım, görmek isterim mutlaka, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Ooo harikaymış. Daha hiç yurt dışına çıkamamış olan imrendim açıkçası :D Kız Kulesi'de ilginçmiş, evet. Elinize sağlıkkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep böyle yerlere gidiyorum Özbekistan, Azerbaycan gibi. Bir Avrupa işi nasip et yarabbi gidip bir göreyim. :D
      Sana da nasip olur inşallah canım.

      Sil
  10. Sizin sayenizde gezmiş gibi olduk hocam

    YanıtlaSil
  11. Biz de böylece gezmiş görmüş olduk, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Çok güzelmiş, restorana bayıldım:))) Görmek isterdim:) Fotoğraflar ne kadar güzel:) Son fotoğraf ayrı güzel, bulutlar, fotoğraf açısı, sen, çok ama çok güzel çıkmış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Restoran kalbimde bir yara. Burcucuğum sağolsun (iş arkadaşım) zorla çekmese bi tane fotoğrafım olmadan gelirdim. Çevreyi çekmek daha çok ilgimi çekiyor. :D

      Sil
  13. Harika fotoğraflar. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  14. başka porocelere işallah :)

    YanıtlaSil
  15. Restoranın resmen ruhu var :) Çok hoş bir yermiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy her gün gitsem hiç bıkmam heralde, birde bahçesi vardı... Kışın ortası gittiğimiz için bir faydalanamadık ama eminim yazın mükemmel oluyordur. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.