25 Haziran 2023

2023 Şubat Ayı Okuma Raporu

Şubat ayında kendimi okumaya verdim denilebilir. Deprem gündeminden uzakta kalmak için kitaplara bir miktar daha fazla zaman ayırdığım bir aydı.

İspanyol Aşk Aldatmacası: Kızlar arasındaki kitap kulübü için son okuduğum kitaptı. (Bu kitaptan sonra kulüp sessizliğe gömüldü, aktif olarak okuduğumuz birşey kalmadı.) Klasik bir chick lit olsa da sevdiğim yerler de oldu, sevmediğim yerler de... Ama alanında çok daha güzel örnekleri var, indirimde değilse yanından geçip gidebilirsiniz.

Vişne Bahçesi: Ofiste kurduğumuz "Reading Interest Club" için okuduğumuz ilk kitaptı, akabinde de tiyatrosuna gidecektik ama deprem nedeniyle çok uzun bir süre ertelendi. Sonrasında da benim takvimime uymadığı için gidemedim. Kitap kısa ve hoştu ama yine bir klasik olarak Ruslara sormak istiyorum sizin derdiniz ne kardeşim ya, bu isimlendirme problemi beni bitirdi...

Rüzgar Bizi Götürecek: Çeviriden kaynaklı sanıyorum Furuğ şiirleri bana çok tat vermedi. Halbuki Makbule Aras Eivazi'nin "Başa Dönemeyiz" kitabı ne güzel anlatıyordu Furuğ'u... Şiir kitabını da Makbule Hanım çevirmiş ama dil değişimi kaynaklı bir eksiklik hissediliyor kitapta...

Unutma Beni Apartmanı: Hep Kitap'ın kullandığı yazı karakteri ayrı Nermin Hanım'ın yarattığı kurgu karakterleri ayrı baydı beni... Yine neden bu kadar çok övüldüğünü anlamadığım bir hikayenin içinde buldum kendimi. Editörü ben olsam en az yüz sayfa daha kısaltırdım bu kitabı, bazı yerlerde gerçekten çok çok gereksiz uzatmalara girilmişti. Kitap dallı budaklı bir ağaç gibi, bir dalı takip ediyorsunuz ama bir yere varmıyor aslında ordan hop ana hikayeye geri dönüp beş sayfa okuyor sonra başka bir dala gereksiz uzanıyor, sonra yine geri dönüyorsunuz... Elimde bir de son kitabı var yazarın sanırım aradakileri pas geçeceğim.

Çatlak Krallık: Amaçsız olarak okuduğum adını bile anımsamadığım serinin son kitabıydı. Paranıza yazık etmeyin kardeşim, almayın...

Ermiş: Her bir öyküsü bir günde okunsa çok tat verecek kitabı ben zırt diye bir gecede okuduğum için aldığım haz biraz alt seviyede kaldı. Siz sindire sindire okuyun.

Uçurtmayı Vurmasınlar: Çok ama çok çocukken televizyonda filmini izlediğimi anımsıyorum. Sonra çok aklıma geldi ama bir daha izlemedim. O ilk izlediğim andaki haliyle kalsın istedim zihnimde ama okuması keyifliydi. Öneririm.

Sevgiyle kalın.

18 yorum:

  1. Ermiş ara ara elime alıp bir kaç sayfasını okuduğum kitaplardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak kitaplığa koyup arada bir göze çarpınca ele almalık kitap, anlayabiliyorum. :)

      Sil
  2. Nermin Yıldırım'ın son kitabı da iyi bir seçenek değil. Ben Yıllar önce "Unutma Dersleri" ile başlamış ve bir daha okumamaya karar vermiştim, o denli sıkmıştı beni kitap. Sonra Storytel'de "Saklı Bahçeler Haritası"nı dinledim ve bayıldım. Ardından "Ev"i ve "Dokunmadan"ı, ve sizin sevmediğinizi. Onu diğerleri kadar sevmedim ama son kitabından daha iyiydi. Ben "Ev" diyorum, onu okuyun ve bir şans daha verin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son kitabı derken aslında kastım Ev'di, sonra bunun üzerine de bişeyler çıkmış sanırım. :) O zaman Ev'i bir deneyeyim belki gene döner okurum.

      Sil
  3. Uçurtmayı Vurmasınlar'ı içim buruk okumuştum. Bazen bazı kitapların bazı alıntıları beynime kazınıyor. O kitaplardan biri Uçurtmayı Vurmasınlar da. Filmini hala izlemedim. İzleyim bir ara.
    Vişne Bahçesi okumak istediklerimden.
    Ermiş'i ben de sindirmeden okuyuvermiştim, şimdi aklımda bile kalmamış...
    Diğer kitapları bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçurtmayı Vurmasınlar başlı başına buruk bir hikaye bence de, insanı bir yerinden mutlaka yakalıyor. Vişne Bahçesi pek kısa bir kitap, kolayca okursun bence.

      Sil
  4. Son ikisi hariç diğerleri ilgimi çekmedi. Kesin ben de senin gibi pek hoşlanmam diğerlerini okusam. :)) Ben bir ayda 2 3 kitap ancak okuyorum, her zaman çok okuyorsun Maşallah. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ele gelen ve akılda kalan kitaplar da o son ikisiydi. :D Aslında kendi okuma alışkanlığıma göre az bile okuyorum ama bakalım...

      Sil
  5. piki piki maşallah sanaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Uçurtmayı Vurmasınlar filmini ne kadar duygulanarak izlemiştim, şimdi o küçük çocuk ne yapıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bir merak etmiyor değil tabi ama hiç bir fikrim de yok. :)

      Sil
  7. Nermin Yıldırım'ı bende çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek sevemedim ama Ev ile bir şans daha vereceğim sanırım.

      Sil
  8. Uçurtmayı Vurmasınlar gerçekten çok iyi kitap, filmi de öyleydi. <3

    YanıtlaSil
  9. Uçurtmayı Vurmasınlar çocukken filmini hatırlıyorum, annem izlemişti, bende çok net değil, sonradan da izlemedim. İspanyol Aşk Aldatmacası instagramda çok sık gördüğüm kitaplardan biri, almadım:) Benim yine okumalarım yavaşladı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İspanyol bence para verilecek içerik değil, ama instagramda o kadar çok bu tarz kitapların reklamı dönüyor ki insan da iyi bişey sanıyor istemsizce. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.