29 Haziran 2023

2023 Mart Ayı Okuma Raporu

Hello,

Mart ayında sürekli direksiyon sınavlarından kalmakla meşgul olduğumdan ancak bu kadar okuyabildim. (Utanç içindeyimin simgesi olarak burada gözlerini kapatan maymun emojisi varmış gibi hayal edelim.)

Yeryüzüne Dayanabilmek İçin: Tezer Özlü itiraf etmeliyim ki bayıldığım bir yazar değil, bu kitabı görünce de hay allah diye içimden bir geçirmiştim ama denemelerden oluştuğu için çabuk okurum gibi gelmişti. Şubatta başlayıp martta ancak bitirdim. Sinema ve edebiyata ilgili iseniz bir göz atabilirsiniz ama oldukça uzun zaman öncesine ait yazılar var içinde demedi demeyin.

Uygarlıkların Batışı: Bu kitap yine ofis içinde okuduğumuz bir kitaptı. İlk Amin Maalouf deneyimim olarak beğendim. Benim açımdan değişik bir okuma oldu, Lübnan'ın yakın geçmişine ışık tutuyor diyebiliriz. Aslında bir üçlemenin son durağı imiş ama tek başına da gayet anlaşılır. Yakın geçmişe ilgili iseniz öneririm.

Felaketzedeler Evi: Bu kitap da Küba'dan Miami'ye göç eden bir adamın hikayesi, aslında bir miktar da yazarın kendi hayatından esinlenilen noktalar mevcut. Çarpıcı, rahatsız edici, düşündürücü bir eser.  Jaguar Kitap'ın olayı neymiş diye aldığım fakat sonrasında sevdiğim bir kitap oldu. Yine de araştırmadan almayın derim.

Martta durumlar böyleydi, ülkeler arası bir geziye çıkmışım resmen... 

Nisan ayının okuma raporunda görüşmek üzere.

Çav.

32 yorum:

  1. Maalouf' u sevdiğin anlaşılıyor, onunla tanışma kitabım 1998'de 2. baskı yapan Doğunun Limanları adlı romanıydı. Bayılmıştım, sonra diğer kitaplarını da aldım, roman dışı kitaplarından Ölümcül Kimlikler'i de sevmiştim. Bir not olarak aklının bir kenarında bulunsunlar.

    Bu vesile ile senin, eşinin ve biricik evladınızın bayramını kutlarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim bende sizin geçmiş bayramınızı kutlarım.
      Malouf aklımın bir köşesine yer etti, bir sonraki alışverişime indirimde olan eserlerinden ekleyeceğim. :)

      Sil
  2. Uygarlıkların Batışı hariç diğerleri ilgimi çekmedi. Okuma hızın güzel bence. İyi bayramlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygarlıkların Batışı güzeldi, okurken keyif aldım.Yakın tarihe pek ilgili olmayan beni bile içine çekti.

      Sil
  3. Felaketzedeler Evi okumak istediklerimden. Jaguar Kitap da güzel bir yayınevi bence. Kitapları farklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Felaketzedeler Evi'ni sevdiğimden bundan sonraki alışverişlerimde Jaguar Kitap eserlerine de yer vereceğim, çarpıcı eserler seçip yayınlıyorlar bence.

      Sil
  4. tezer özlü en sevdiğim yazar diyebilirim yani :) onun dünyasına girmek lazım tabii :) türk gibi yazmıyor zaten de alman entelektüeli gibi yazıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Alman bilmiyor no. :D Tezer Özlü belki de dünyasına hiç giremeceğim bir yazar olabilir, bilemedim. Bu aralar şansımı Nilgün Marmara ile deniyorum, bakalım onun dünyasında bir yere tutunabilecek miyim?

      Sil
    2. nilgün marmara ve tezer özlü, birbirlerine yakınlar :) tezer de önceliklen yaşamın ucuna yolculuk ve çocukluğun sovuk geceleri :)

      Sil
    3. Tezer'in Çocukluğun Soğuk Gecelerini okudum, Yaşamın Ucuna Yolculuk kitabını ise okumadım, belki onu da denerim. :)

      Sil
  5. Kitapların hiçbirini okumadım, Uygarlıkların Batışı dikkatimi çekti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygarlıkların Batışı güzeldi, bu tarz okumaları seviyorsan öneririm. :)

      Sil
  6. Tezer Özlü severim, kendine has farklı bir tarzı vardır...Diğerlerini okumadım :) Ben de bu sıralar çok okuyamıyorum niyeyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir reading slump furyası geldi vurdu hepimizi... Şeytanın bacağını bu ay kıracağım inanıyorum. :D

      Sil
  7. annatcağın çok şey birikti hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma Deep, yazıp yazıp paylaşıyorum ama aklımdaki hıza da yetişemiyor yazma hızım. :D

      Sil
  8. Maalouf'un bu kitabını bilmiyordum bakacağım. Jaguar yayınevini seviyorum (okuduklarımdan hep memnun kaldım) benim için tek dezavantajı hep kısa kitap (ben kalın kitapları severim) basıyorlar:)) Keyifli okumalar, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa kitaplarda bu ara keyifli okumalar yapıyorum, o yüzden Jaguar Kitap'tan Yaşamak isimli kitabı da sipariş ettim. Malouf'tan daha çok okuma yapacak gibiyim bakalım. :)

      Sil
  9. Gerçekten okyanus ötesi coğrafyalara yayılan bir okuma olmus. Amin Maalouf okumak istiyorum ama şimdiye kadar giç sıra ona gelmedi. Uygarlıkların batışı başlığı ilgimi çekti. Paskalya adasi diğer bir çok uygarlığın da batışını anlatan bir fragman gibi olmasi dolayisiyla aklima orasi geldi. Lübnan özelinde konuya nasil deginmis bakmak lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çarpıcı bir hikaye gerçekten, özellikle ailesinin yaşadıklarından yola çıkarak yazdığı için de okurken insanı çok düşündürüyor.

      Sil
  10. Felaketzedeler Evi kitabına bakacağım.
    Çok güzel bir anlatım olmuş.
    İyi okumalar diliyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim, Felaketzedeler Evi de gerçekten hem çarpıcı hem düşündürücü bir eserdi öneririm.

      Sil
  11. Uygarlıkların Batışı kitabını merak ettim. Ehliyet almak istesem benimde kalacağım kesin yapamam gibi geliyor panik atak bir tipim. Geçmiş olsun sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla panik bir insan değilim ama uygulamalı sınav gerçekten çok zor... Üçüncüde zor geçtim. :D

      Sil
  12. Sıkı kitaplar okumuşsun .

    YanıtlaSil
  13. İlginç kitaplar bulmuşsun yine:) keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  14. Ooo ne güzel seçme kitaplar olmuş , harikasın ☺ İngiliz yazarlarla aran nasıl bilmiyorum ama bu ay Sophie Kinsella okudum. "Yirmiler kızı" ve "Pasaklı Kraliçe" Kitapları. Bana çok iyi geldi ikisi de. Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaklı Kraliçe'yi çok önce okumuştum. Sophie ablamızı severim. :)

      Sil
  15. Üçleme deyince kaç kez seri kitap almışlığım ve yanlışlıkla son kitaptan başlamışlığım var :) olsun sonda güzeldir ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ahahahs üzücü ama tatlı, benimde aynı kitabı iki kere okumuşluğum çoktur. Kapak tasarımını değiştirip tekrar basıyorlar fark etmeden alıyorum.

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.