13 Haziran 2023

Durum Raporu: Yokluğumda....

Hey,

* Buralarda olmadığım o günlerde kendimi çiçek böceğe verdim biraz da, evdeki çiçek sayısı öngörülemez bir şekilde arttı. Bir maşallah deyin de bende size vallahi bu sefer ölmüyor çünkü gönül gözümle bakıyorum onlara diye sırrımı vereyim. :)

* Geri dönüp de son yazdığım yazıyı okuyunca Çınar'ın yanlış telaffuzlarını ne kadar özlediğimi fark ettim. Büyüyor yavru tosbağam, artık konuşmaları oldukça düzgün. İşte analığın handikapı da o yanlış telaffuz edilen kelimeleri anımsayınca içinde peydah olan ufak sızıda gizli...

* Birde sağlıklı yaşama merak saldım. Aslında merak salmadım da doğrudan geçtim gitti. Gluteni, şekeri ve süt ürünlerini bıraktım. Damak tadıma uygun yeni tarifler keşfetmekle meşgul oluyorum aralarda... Ayrıca baharatları ve tuzu ısıl işlem görmemiş olanlarla değiştirdim. Deterjanları da kimyasal olmayan ürünlerle değiştirdim ama çamaşır deterjanına alışmakta zorlanmıyor değilim. Geçici birşey ya da sağlık sorunu olarak değil ama kalıcı bir yaşam şekli olması amacıyla geçtim. Tabii evdekilerin eski yemek düzenine benim yeni yemekler de dahil oluyor. Böyle böyle herkesi sağlıklı yaşama geçireceğim. Çınar tabii ki çocuk olduğu için onda sağlıklılar ağırlıklı ama süt ürünleri de dahil olmak üzere devam ediyoruz.

*Sağlıklı yaşama alıştığım şu sıralarda ofiste ya da gün içinde atıştırma ihtiyacım azaldı. Dün ofiste birisi karşımda gün içerisinde sıklıkla abur cubur yedi ve o yerken ben istemsizce kendimi içimden ıykklardan buldum. :) Sanki bende daha önce öyle değilmişim gibi böyle de hemen dışlarım yani, ne fena bir insanım.

*Sağlıklı rutinler ve sağlıklı yemeklerle ilerlerken kendimi bir anda 17 saat açlık 7 saatlik bir yeme düzeni içinde buldum. Ay hayatta o kadar saat aç kalamam derken çabasızca oraya doğru döndü rutinim. Hatta ilk fark ettiğimde bir toplantı yüzünden kalktığımdan beri birşey yeme fırsatım olmamıştı ve sonra 17 saattir hiç birşey yemediğimi fark edince çok şaşırdım. Ayrıca çay, kahveye olan düşkünlüğüm de çok azaldı...

*Blogda hangi içeriklere devam etsem hangilerine etmesem kararsızlığı yaşıyorum. Bu sene leyleği havada gördüm de fark etmedim sanırım. Sürekli bir seyahat halindeyim, o nedenle sırayla gittiğim yerleri yazmaya karar verdim. Ama aylık okuma raporu konusunda çok kararsızım, sizce devam etmeli miyim? Ya da burada okurken en çok sevdiğiniz yazı tarzı hangisi, yorumlarda beni bir aydınlatın rica edeceğim. :)

*Şimdilik bende durumlar böyle bir başka durum raporunda görüşmek üzere, çav.

33 yorum:

  1. Geri döndüğünüze sevindim hocam.

    YanıtlaSil
  2. Öğünlerinizi ikiye indirin tavsiyelerini çokça duymaya başladım. Abur cuburu kesince iştah da kontrol altına alınıyor zaten.

    Bu aralar blogda okunma oranları çok düştü sanki ya da bana uğrayanların sayısı azaldı bilemiyorum :)) Yaz rehaveti de olabilir. Sen her konuda yaz kanka. Ne yazsan okutursun maşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ahahaha o zaman içimden geldiği gibi ortaya karışıklı devam. Muhtemelen bloglarda yaz rehaveti başlamıştır diye düşünüyorum. Ben yaklaşık iki senedir iki öğün besleniyorum ama saat aralığım farklıydı.

      Sil
  3. Sağlıklı beslenmek önemli, ben tam geçemedim daha bir yaklaşıp bir uzaklaşıyorum. :))
    Kitap yazılarını çok seviyordum ben, tabii gezi yazıları da güzel olur. Hoşgeldin. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hoşbuldum canım, o zaman yavaştan okuma raporlarını da toparlayayım.

      Sil
  4. Sabah 10 akşam 18 beslenenlere bende katıldım. Çiçeklere sevgini vermene sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni beslenme düzenimiz hayırlı olsun o zaman. :) Çiçeklerle sonunda anlaşmanın yolunu buldum valla.

      Sil
  5. Ekmeği kestin mi peki :) İçinden geleni yaz sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gluteni kestim kardeş ekmek otomatik olarak kapsam dışı kaldı. Hatta makarnalar da. :D

      Sil
  6. "Gluteni, şekeri ve süt ürünlerini bıraktım" bunu ben kendime kaç kere söyleyip kaç kere yemin bozdum bilmiyorum :)))) İnşallah sen nmuvaffak olursun canım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ahahahaha bakalım bir müddettir bu yolda devam ediyorum aslında çok da zor değil ya.

      Sil
  7. Ben hepsini seviyorum. Yaşam biçimi değiştirmek, alışkanlıkları bırakmak zor ama, bravo valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Canımsın. Benim birşeye önce ikna olmam kafamda karar vermem lazım. Kafamda karar verdiysem tamamdır. ÇAya şeker atmayı da bir sabah bırakmıştım, bırakış o bırakış.

      Sil
  8. Sağlıklı yeme-içme düzeni bence de güzel bir sistem.. başta zorlanır insan belki ama o kadar da kolay alışabiliyor.
    Bence içinden geldiği gibi yaz, çünkü diğer yazılarında da öyleydi durum raporu olsa bile. :)) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yazıları hazırlayıp da ateşlemeye başlayayım. :)

      Sil
  9. sağlıklı yeme düzenini çok oturtamasam da yapmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı yeme düzeninin faydası çok büyük ama alışmak zaman alabiliyor tabi.

      Sil
  10. PC'den girince sizin yorum kısmını göremedim, telefondan girince görebiliyorum. Bende mi bi sorun var bilemedim.
    Çınar'ın büyüdüğünü fark eder ve sevinirken bir yandan da hissettiğiniz o sızıyı çok iyi anlıyorum. Sanırım bunu bir ömür hissedeceğiz :)
    Valla siz ne yazsanız okurum, keyifle yazdığınız her şey kabulümüzdür hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Blogdan yorum yapmak istersen yazının başlığına tıklayıp yazının içine girmen lazım çiçeğim.
      Ah analık....
      Eyvallah hocam, büyüksün.

      Sil
  11. Sağlıklı beslenmek en güzeli:) İlk başta alışmakta zorluk çekiyor insan. Ben de çikolataya, tatlıya, abur cubura dayanamıyorum ama 3 gündür bayağı azalttım, akşamları da yeşil çay içmeye başladım:)))
    Nasıl istiyorsan, içinden geldiği gibi yaz:))) Özlemişim yazılarını okumayı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı beslenmek güzel de abur cuburlar da güzel aslında herşeyden o ıvır zıvır insanı bitiriyor. :D Hadi bakalım senin de gazan mübarek olsun.

      Sil
  12. Mustafa sandal'dan alıntı yapıp "yokluğunda çok kitap okudum" demek isterdim ama cıks, olmadı:))) kitap yorumlarından vazgeçemem asla...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Bende buralarda yokken ne okudum be canım demek isterdim ama cıks o da olmadı.

      Sil
  13. Aralıksız oruç şu sıralar çok meşhur nedense. Bizim ofiste de bir arkadaş başlayıp başlayıp bozuyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Her şeyin bir popüler olma zamanı var şimdi sıra aralıklı oruçta bende çok duyuyorum çevrede.

      Sil
  14. blogunda içerikler gayet iyi, bişi deniştirme :) unlu şeyleri de bırak madem ve asitli şeyleri de tabii :) maşallah bir de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gluteni bırakınca unlu olanların hepsi kadro dışı kaldı Deep, asitli şeyleri senelerdir içmem zaten. :D

      Sil
  15. :) Ayyy canımsın. Çok teşekkür ederim valla hoş bir dönüş oldu.

    YanıtlaSil
  16. Sağlıklı yaşam güzel bir adım keşke bende merak salsam. Yokluğun hissediliyordu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel yorumun için teşekkür ederim. Belki daha zamanı vardır sağlıklı yaşama geçmenin ya.

      Sil
  17. Bir süredir uygulamaya çalışıyorum ben de bu düzeni. Kahve içim sayım azalmasa da süslü, şekerlemeli şeylere hayır derken bir koltuklarımın kabarma durumu söz konusu. Sütü oldum olası tüketmiyorum da yoğurt olmadan yaşayamam muhtemelen :3 Alışkanlığında mı yoktu yoksa sen nasıl uzaklaştın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yoğurt olmasa aramam ama ayran ve süte düşkünlüğüm vardı açıkçası. Ayran yerine soda ya da şalgam tüketmeye başladım o da dışarda yemek yerken sadece.
      Peynir pek sevmezdim çok da aramadım açıkçası. Süt yerine de hindistan cevizi sütü alıyorum ama çok da alışamadım ona da. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.