27 Haziran 2023

2023 Edirne

Bazen içinizden birşey geçirirsiniz, çok anlıktır aslında ama hayatın eşref saatine mi denk geliyor bilinmez bir zaman sonra gelir vuku bulur.

Bloglardan birinde Edirne gezisi okumuş ve içimden öyle bir gitmek hissi geçirmiştim. Erkek kardeşimin askerliği bitince onu almaya gitmek nasip oldu, gitmişken de bir miktar gezdik.

Burada Karaağaç Tren İstasyonu'na girerken Çınar'ı ve sağda da istasyon bahçesinde görünce bayıldığım o tatlı bankı görüyorsunuz.

Burası hem eski tren istasyonu hemde aslında üniversitenin bahçesi oluyor. 
Solda eski trende poz vermeye çalışan ben, ortada yine aynı bahçede yer alan Lozan Anıtı, sağda ise öyle eski bir kapı...

Yine aynı bahçede Heykel Atölyesi gibi birşey vardı. Çınar heykellere bayıldı, tek tek hepsini inceledi, detaylarına hakim olmadan hiçbirini bırakmadı. 

Sanatın ve sanatın destekçisi olarak yetiştiriyorum çocuğumu. :)


Anlatmaya gerek yok karışınızda Meriç...

Soldaki resim arabayı park ettiğimiz yerden, sokak ortasında böyle bir ayna vardı ve ben bayıldım.
Sağ üstte Meriç önünde aybalamla poz verdik.
Sağ altta ise gene bir eski kapı. :)


Burası Selimiye Camii'nin bahçesinin dışındaydı. Belki yirmi kere gitmişimdir Selimiye'ye
lakin burayı ilk kez farkettim ya da yeni çıkarıldı meydana.

Halam Edirne'de ikamet ettiği için aslında Edirne'ye çok gittim ama Selimiye dışında
hiçbiryerini gezmeye fırsatım olmamıştı.

Bu sefer akrabalara görünmeden gezip geldik.
Güzel oldu.

Not: Selimiye'de restorasyon çalışması vardı ondan sebep girmedik.

20 yorum:

  1. Sene 2008, cayır cayır yanan bir Ağustos günü çok sevdiğim bir arkadaşımın, o film seti gibi inanılmaz güzel tarihi binadaki, nikahı için günü birlik hatta saatlik gitmiştim Edirne'ye. Şimdi bu yazını okuduktan sonra, eşref saatine denk gelmiş olsa da yine gitsem, bu defa çokça gezsem diye içimden geçirdim. Karmamız amin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karmana bir kalp de benden o zaman. :) Gidersen yazarsın da ne güzel okuruz. Çok güzel bir şehir aslında hele ayçiçekleri olduğu zamanlarda daha da güzel oluyor ortalık sarı sarı.

      Sil
  2. O taraflara yolum düştüğünde Edirne'den geçmişliğim var sadece. Bir türlü kısmet olmadı detaylı görmek Edirne'yi. Umarım en kısa zamanda fırsat bulurum.
    Hem fotoğraflar hem de açıklayıcı notlar çok harika olmuş. Emeğinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu yazıdan sonra bir sürü Edirne yolcusu çıkacak hissediyorum. Benim de aslında çok gittiğim ama hep gezmeden döndüğüm bir şehirdi.

      Sil
  3. Bana yakın gelmişsin..
    Selimiyeyi gezdiğinde ters laleyi gördün mü?
    İyi bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selimiye'yi sayısız kez gezdim, ters laleyi de seneler evvel görmüştüm. :) Bu sefer restorasyon var diye girmedik.

      Sil
  4. Edirneye hiç gitmedim. Her hangi bir bilgim yoktu Edirne ile ilgili. Sizin sayenizde gezmiş gibi olduk.hayirli bayramlar

    YanıtlaSil
  5. Edirne'ye gitmeyi hiç sevmiyorum, kafa dengim olan insan yok. Bayramda geldik, yine iki gündür başım ağrıyor sinirden. Allah düşürmesin bir daha. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Senin eşinin memleketi Edirne mi yoksa? Bende hep akraba ziyareti amaçlı gittiğim için hiç keyif almazdım, ilk kez keyif aldığımı hissettim.

      Sil
    2. Bu biraz daha farklı, kültür farkı olması çok kötü bir şey. Bana karşı olumsuz bir şeyleri yok ama düşünce yapıları, lafları beni ayar ediyor, ruhum daralıyor içlerinde. Ben takarım böyle şeyleri.

      Sil
    3. :) Kocamın memleketinde ben... Ama artık hiç kimseyi takmamayı da öğrendim valla. Umursamamak çok güzel birşey ve ben umursamadıkça onlar daha da deli oluyorlar.

      Sil
  6. Edirne'yi hiç görmedim, çok güzel yerler var, ben fırsat bulup gidemiyorum o ayrı konu:) Meriç fotoğrafı çok hoşuma gitti:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kısmetse olur ya, mesela bende senelerdir gidip Bursa'yı gezmek istiyorum sanırım bu sene de kısmet olmayacak.

      Sil
  7. ne olursa olsun neresi olursa olsun gezmek kadar keyifli bişi yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, her yerini her karışını hakkını vere vere gezmek istiyorum önce ülkemin sonra dünyayın. :)

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor yine dolu dolu geçirmişsin. Kardeşine kavuşmuşsun gözün aydın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim, bugün de diğer kardeşime kavuşacağız inşallah gözümüz yollarda.

      Sil
  9. Bende görmüşsündür belkim diye düşündüm bir an. Karaağaç sonbaharda masalsı bir yerdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sende gördüm, evet eminim. :) O yazıyı okurken o kadar içten keşke demiştim ki geldi beni buldu dileğim. <3

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.