14 Mayıs 2022

2022 Nisan Ayı Okuma Raporu

 

Nisan ayını geride bırakalı epey oldu ama okuma raporu için ancak fırsat bulabildim. Benim açımdan 10 kitapla verimli bir okuma ayı oldu, ne zamandır beklettiğim bazı kitapları okunmuşa havale etmenin rahatlığı var üstümde...

Körelten Hançer: Fantastik kitapları seviyorsanız tartışmasız öneririm. Bu kurguyu daha önce okumamış olmanın da güzelliği var tabi. Beşleme olarak yazılan serinin ikinci kitabı, tuğla kalınlığında ama nasıl bitirdiğinizi bile anlamayacaksınız. Bu hikayenin kurgusunun temelinde renkler var. Bazı renklere hükmedebilen kişilere ışıktar deniliyor ve tüm renklere hükmeden kişiye de Prizma deniliyor. Hikayenin tek bir kahramanının olmaması ve aynı anda devam eden yan hikayelerinin de olması nedeniyle gerçekten güzel yazılmış bir eser.

Yaz Geçer: Murathan Mungan'ın bu kitabındaki bir çok şiiri internet sağolsun zaten biliyordum ama yaz mevsimi yaklaşırken düştü aklıma bir okuma hevesi... Genel olarak çok güzel bir kitap, ben üstteki tuğlanın arasına alarak okudum.

Çengelköy Defteri: Bu kitabın bir hikayesi de yok, birşey anlatma derdi de... Ancak en çok sevdiğim Oruç Aruoba kitabı belki de bu oldu. Yazarın Çengelköy'de ikamet ettiği sırada tuttuğu not defterinden derlenmiş notlarını içeriyor. Yaşlılığın verdiği yalnızlığı, yalnızlığın düşündürdüklerini... Bir meşgale bulmak için olur olmaz şeylere kafayı takmayı anlatıyor. Ben çok sevdim. İlginizi çekerse öneririm.

Selvi Boylum Al Yazmalım: Öncelikle evet vallahi çekilen Türk filmi ile neredeyse birebir aynı diyebilirim. İkincisi neden esas kızın adının Asya değil de Asel olduğunu daha önce hiç duymadım bilmiyorum ama siz de eğer duymadıysanız benden duymuş olun. :) Aytmatov çok geç okumaya başladığım bir yazar olsa da çok sevdiğim bir yazar oldu. Belki de daha önce okusam bu kadar sevmezdim. Böyle çok sevince de sevgili Leylak Dalı'nın önerdiği bütün Aytmatov kitaplarını sipariş ettim. Maceralarımız devam edecek efenim. :)

Rakipler: Baştan uyarıyorum bu kitap 18 yaş üstü ve de önermiyorum. Vi Keeland'ın kitaplarının hepsini okudum. Çoğunu da severim fakat en az sevdiğim bu oldu diyebilirim. Ana konu güzeldi aslında ama artık "yok ben bu adamdan nefret ediyorum lakin cazibesine dayanamıyorum" çerçevesinde yazılan kitaplardan da bıktım. Yok illa okuyup bende biraz sinir olayım derseniz. Yorum bırakın bendeki kitap sizin olsun. :)

Soğuk Kazı: Elimdeki Birhan Keskin kitapları bir bir tükeniyor ve yazar yenisini de çıkarmıyor. Hafif depresifim bu hususta... Ah canım Birhan, yine çok güzeldi.

Şeftali Kokan Bir Aşk: Sonunda bu seriye noktayı koydum. Serinin bence en güzel kitabı ilk kitabıymış ama neyleyelim diğerlerini de okudum, yoksa merakımdan duramazdım. Çok fazla para vermediğim için üzgün değilim ve küçük kitap arkadaşıma göndereceğim için onun yaşı itibariyle kıymetini benden daha çok bileceğini düşünerek kendimi avutuyorum.

Bir İdam Mahkumunun Son Günü: Bu ay ki kitap okuma rutinimde her telden çalmışım görüyorsunuz. Klasik olmadan olmazdı. Kitabı bloglardan birinde görüp not almıştım ama affola blogun ismini anımsayamadım. Bu kitabı çok sevdim ve sayfa sayısı itibariyle de yormadığı için bence merak eden herkes okumalı. Zaten konusu isminde aşikar olduğu için çok bir yoruma gerek yok bence.

Aşk-ı Memnu: Bildiğim hikayeleri okumak niyeyse ilgimi çektiğinden almıştım kitabı malumunuz. Bence bu kadar eski tarihte yazılmış bir kitabın dizi uyarlamasını yaparken muhteşem bir iş çıkarmışlar. (Gerçi diziyi de tastamam izlemiş değilim, annemler izlerken aralarda gördüğüm kadarıyla vâkıfım.) Diziyi izlediyseniz kitabı okumanıza gerek yok. Pek az olay, bolca ruhsal durum analizi barındırıyor. Bu tarz okumayı sevmediğim için beni okurken bayıltmasına ramak kaldı diyebilirim.

Tanrı Tavşanken: Sarah Winman ile geçen sene Teneke Adam kitabıyla tanıştım. İlginç bir dili var; çok akıcı, günlük dile çok yakın, çok yalın ve naif. Kendisini okumayı bu nedenle sevmiştim. Bu kitap da beni yanıltmadı. İki küçük arkadaşın çocukluğundan başlayıp günümüzde sona eriyor olay örgüsü. Sarah Winman kitapları biraz farklı değerlendirebilir sanırım çünkü "eh işte" diyecek kimse olmayacaktır diye düşünüyorum. Ya çok seveceksiniz, ya da hiç sevmeyeceksiniz. Arası yok hissi veriyor. Ben seven kısma dahil olduğumdan son kitabını da sepetime attım.

Bu ay okumalar böyleydi işte, biraz o türden biraz bu türden. 
Sizde nasıl durumlar? Neleri okudunuz?

Sevgiyle kalın.

28 yorum:

  1. Körelten Hançer'i merak ettim. Bir araştırayım fiyatını falan. :) Tek kahramanın olmamasını da severim.
    Aytmatov'un birkaç kitabını alacağım ben de. :)
    Çok okumuşsun, ben çok yavaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Körelten Hançer'in ilk kitabı Kara Prizma. Şu anda üçüncü kitap Sakat Göz de çıktı.
      Aytmatov'u çok sevim valla. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bir aya epey kitap sığdırmışsınız, tebrikler. Victor Hugo'nun Bir İdam Mahkumunun Son Günü adlı eserini radyo tiyatrosunda dinlemiştim, güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdi siz yazınca fark ettim bu klasiği sesli kitap olarak dinlemek de güzel olabilir. Var mı sesli kitabı bir bakayım. :)

      Sil
  3. Tür olarak yelpaze geniş olmuş bu ay; şiir, fantastik, klasik, yerli, yabancı, 18+ :) Asya Aselmiş demek. Bunu bilmiyordum. Oruç Aruoba'nın Çengelköy Defteri biraz da muhiti sevdiğimden olsa gerek ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Little little in the middle bu ayki benim okuma günlüğüm tam olarak. :D
      Gerçekten Asel'miş, ve ben hep şimdilerde koyulan Asel isminin nerden çıktığını yadırgardım.
      Çengelköy Defteri güzeldi, sevdim.

      Sil
  4. Körelten Hançer sanırım Kara Prizma nın devam kitabı. Bir yerlerde Kara Prizmanın konusuna rastlamıştım, tanıdık geldi. :)
    Hepsi güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Körelten Hançer'i merak ettim, seriye bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde fiyatları el yaksa da okumak için güzel bir seri Işıkyaratan Serisi, tavsiye ederim. :)

      Sil
  6. Asel o zamanlar yoktu da izleyiciye ağır gelmesin diye mi Asya yaptılar acaba adını? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, doğru bir yaklaşım olabilir bu, ama valla Asya daha güzel ne yalan söyleyeyim. :)

      Sil
  7. Körelten Hançer serinin adı kara prizma sanırım bir ara hepsiburada yanlışlıkla on tlye satılan kitap, yorumundan sonra almadığıma pişman oldum :D bardak da çok güzel bu arada **

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin adı Işıkyaratan Serisi, ilk kitap Kara Prizma. Bir ara İthaki ilk ve ikinci kitabı tanesi 7 tl den satmıştı indirimde bende iki set alıp hediye etmiştim arkadaşlarıma. :D

      Sil
  8. hançere bi bakayım neymişmiş :) yaz geçer ne şiir ama yaa eski baskı üstü mavi bir kitabını bulup okuduydum, bu da aynı kapak mı aceba :) çengelköy notları, keyiflidir okunabilir pekii :) aytmatov cemileeee en sevdiğim :) rakipler ve tavşan tanrı yı not aldım. saol. bu arada sen iyi bir kitap okurusun vallahisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hançer aslında Işıkyaratan Serisi'ne dahil. Yaz Geçer çok güzel, bendeki beyaz üzerine mor yazılı bir kitap. Çengelköy Notları kalp ben. :)

      Sil
  9. Çengelköy Defteri'ni beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çengelköy Defterini bende beğendim. Hatta orada geçen adrese de gittim geçenlerde merakımdan. :)

      Sil
    2. Onu da yazsaydın ya blogda :)

      Sil
    3. :) Sonra adım takipçi bloga falan çıksın. Şaka şaka unuttum valla.

      Sil
  10. Ne çok okumuşsunuz bravo gerçekten, en çok çengelköy defterini merak ettim, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim. Çengelköy Defteri'ni tavsiye ederim, çok sevdim.

      Sil
  11. benim yorum spamda yine herhaldesi :)

    YanıtlaSil
  12. On kitap bir ay için mükemmel bir sayı bence. Darısı başıma. Bu sene ayda yedi kitabı geçemedim ama hazirandan ümitliyim :-)

    Her telden çalan okumaları ayrıca seviyorum. Aynı tarz kitapları arka arkaya okumak insanı sıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende haziranda biraz azaltacağım muhtemelen sayıyı, tatil falan derken kitaba konsantre olamam çocukla uğraşmaktan muhtemelen.
      Aynı tarz kitapları peşpeşe okumayı bende çok sevmiyorum. Böyle karışık karışık daha verimli geliyor bana. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.