9 Eylül 2023

9- Bize bir nasihat vermenizi istesek?

Benim arkadaşlarıma genelde ilk nasihatim benim dediğimi yapın, yaptığımı yapmayın olur. :)

Tam bu anda size başka şeyler de demek geldi içimden; nasihat olarak değil, kendi deneyimlerinden yola çıkarak bir kaç birşey söylemek istiyorum. Öncelikle yaşayın bu hayatı, dolu dolu, alabildiğine özgürce ve her bir an bir mucizeymiş gibi...

Hissedin. Mesela sabahları işe koştur koştur gitmek için evden çıktığınızda gökyüzüne bakar mısınız hiç? Bakmıyorsanız büyük kayıp, yarın sabah bir bakın. Küçük küçük anların kıymetini bilin.

Hata yapmaktan korkmayın, hata yapmak da insana mahsus. Yapmadan pişman olmayın, yapmamaktan pişman olun. Keşkelerin geri dönüşü olmaz fakat denersiniz ve olmazsa denedim dersiniz en azından bunu unutmayın.

Kim ne der diye düşünmeyin. Bir hayatınız var, bu fırsat size bir kez daha verilmeyecek. İnsanların ne dediğini umursamadan içinizden geldiği gibi yaşayamaya gayret edin.

İyilik iyiliği doğurur bunu unutmayın. Size yapılan kötülüklere bile iyiliğin ezici gücüyle karşılık verebilirsiniz.

En çok kendinizin kıymetini bilin. Kimsenin size değer vermesini beklemeyin, kendinize değer verin. Unutmayın, sizin kendinize vermediğiniz kıymeti kimse size vermez.

Duygularınızı yaşamaktan korkmayın. Gülerken de dolu dolu gülün, ağlarken de dolu dolu ağlayın. İçinize atmayın hiçbirşeyi, her söz yerinde güzeldir, gerekeni gereken yerde söyleyin.

Önce kendiniz, kendinizin farkına varın. İstediğiniz herşey olabilirsiniz, istediğiniz herşeyi yapabilirsiniz. İstemekten korkmayın, hedeflerinizin peşine düşmekten çekinmeyin.

Kötü gün dostlarını hayatınızdan uzak tutun. En tanımadığınız insan bile kötü gününüzde yanınızda olur. İyi gününüzde yanınızda olan, mutluluğunuzla mutlu olan, sevincinizle sevinen insanlarla donatın çevrenizi...

Sonra da yaşayın bu hayatı, her anının kıymetli olduğunu bilerek.

Sevgiyle.

20 yorum:

  1. Hepsi de birbirinden güzel :)

    YanıtlaSil
  2. doğru sözlere ne denir.katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir manifesto. Ne kadar çok insan uygulayabilse o kadar güzel olur herşey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıya manifesto demek aklıma gelmezdi ama ne güzel dediniz tam oldu. :)

      Sil
  4. Kulaklara küpe olsun, tabi burada gözlere demek daha uygun düşüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun da kulağa, göze yeri hiç fark etmez yeter ki faydası olsun. :)

      Sil
  5. Hepsi de çok kıymetli...

    YanıtlaSil
  6. Hepsi çok güzel ve yaptığım şeyler ve benim de insanlara önerdiğim şeyler açıkçası. Özellikle hissetmek. Yürürken ağaçların, kuşların, dediğiniz gökyüzünün ve daha birçok şeyin güzelliğini çoğu insan fark etmez maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah evden çıkınca başımı kaldırıp gökyüzüne bir bakıyorum. Bize her sabah aynı geliyor ama aslında her gün herşey değişiyor. Mesele fark etmekte. :)

      Sil
  7. Çok güzel bir motivasyon yazısı olmuş. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  8. Motivasyon yerinde olmuş....
    Önemli olan uygulamak...

    YanıtlaSil
  9. ooooo kişisel gelişim semineri pekiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen şimdi böyle yazınca sahnede anlattığım geldi gözüme, Tedx konuşmacısı mı oluyorum ne?? :D

      Sil
  10. Yapmadan pişman olmayın, yapmamaktan pişman olun. Bu cümle fena gaza getirdi beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişmanlık zaten denememekten ötürü olur bence, ha denersin olmazsa o zaman da ders alırsın. :) Verdim gazı verdim coşkuyu hadi bakalım. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.