20 Eylül 2023

20- İyi ki itiraz ettim dediğin bir konu var mı?

Arkadaşlar ben mütemadiyen itiraz ederim.

İnsanların sessiz kalmasına da pek tahammülüm yok açıkçası, özellikle de iş hayatında... Bana, benimle hiçbir ilgisi olmayan bir iş verildiğinde "Bu iş benim görev tanımımda yer almıyor." diye ben diyim itiraz siz deyin çemkirmek işte yapıyorum birşeyler.

Bundan birkaç sene evvel işyerinde bir proje için satıştan sorumlu arkadaş "Bu çok acil bunu yapman, lazım elindeki herşeyi bırak." dedi.

Dedim ki ona "Üzgünüm ama elimdeki herşey zaten acil, o nedenle en acilinden sıralayarak işleri elimden çıkarıyorum ve sen benim listemde yoksun."

Bana şöyle dedi "O zaman bunu git X Bey'e de anlat da görelim." X dediğim kişi zamanın satış müdürü oluyor.

Burada şöyle bir dipnot düşeyim, bu arkadaş bizimle çalışmaya başlayalı bir yıl olmamıştı daha ve kendisiyle çok fazla projede çalışmadığımız için de beni pek tanımıyordu.

Bu tehdidin üzerine yerimden kibarca kalktım, aheste aheste satış müdürünün odasına gittim. İçeri girdim ve şöyle dedim. "X Bey maalesef bu bina projesine çalışmam mümkün değil.". Tabii ki "Neden?" diye bir soru geldi. Bende elimdeki işleri saydım ve dedim ki "Ama siz diyorsanız ki bunları bırak, bina projesine başla tamam o zaman, benim için sorun yok."

X Bey de şöyle dedi; "Yok yok sen elindekilere devam et, bu proje kalsın."

Kendimi övmek için yazmadım aslında, sadece insanlar her yolla sizi ezmeye çalışır bunu anlatmak için yazdım. Hakkımızı savunmayı bilelim arkadaşlar, bunun en önemli yollarından biri de itiraz etmekten geçiyor. 

Full itiraz, hep itiraz, yaşamaya devam ne yapalım. :)

16 yorum:

  1. pekiiii iş dışında nasıl? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orda da öyle dedim ya ben mütemadiyen itiraz eden bir bireyim. :)

      Sil
  2. Evet böyle olmak lazım. O kişinin amacı uyanıklık mıydı yoksa değil miydi bilemem ama böyleleri çok. Siz de çok iyi yapmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacı uyanıklık değildi de neyse o da neyin ne olduğunu görmüştü o zaman. :)

      Sil
  3. Aman saygısızlık etmeyelim, aman idare edelim diye diye kendimizi kullandırtıyoruz biz genel olarak. En iyisi senin yaptığın, tam da böyle olmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kimseye saygısızlık etmem ama saygı çerçevesinde çok iyi laf sokarım. Lafı soktuğum kişi üçüncü günün sabahına belki anlar ona laf soktuğumu. :D

      Sil
  4. Ben sürekli itiraz edemiyorum ve sanırım bu yönümü geliştirmem gerekiyor. Umarsızlığı daha iyi kullanıyorum galiba. Ama sana hayran kaldım. Ne güzel yapıyorsun ve yapmışsın. Bazen insanlara sınırlarını göstermek gerekiyor özellikle de iş ortamında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş ortamında özellikle de kadınsan herşeyi söke söke alman gerekiyor. Diş göstermezsen dişini sana geçirirler. O sebepten ben çirkef bir iş insanı olmaya devam edeceğim. :D

      Sil
  5. Offf kendimi gördüm :D Ama bazen de sus, kır dizini otur be kadın diyorum kendime maalesef :( Üstüme vazife olmayan şeylere bile başkası için itiraz edip ahali için haliyle birlikte filleri şikayete gidip padişahın karşısında bir anda yapayalnız kalan Nasreddin Hoca gibi kalmışlığım çoktur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ahahaha biliyorum o hissi, ama ben artık başka insanlar için sesimi çıkarmıyorum. Çünkü gerçekten hak etmiyorlar. Artık o yalnız kalma hissinden usandım tüm itirazlarım kendim için...

      Sil
  6. İtirazların dikkate alınması için standart işlerin iyi yapılması lazım. Hem yeterince iyi iş yapmayıp hem de itiraz edilirse problem çıkar derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız bu hususta fakat övünmek gibi olmasın da (galiba olacak) işimde pek iyiyimdir. :)

      Sil
  7. Helal :) Böyle hep senin gibilere imrenmişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmrenmeyelim aksiyon alalım, bugün en az birşeye itiraz ettiğini duymayı bekliyorum bak. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.