3 Eylül 2023

3- En beğendiğiniz mimari eser? Neden?


Her ne kadar bu fotoğraf Dolmabahçe Sarayı'nda çekilmiş olsa da benim gönlümün sultanı Süleymaniye Camii'dir.

Selimiye'yi de kaç kere gördüm. Yine de Selimiye'nin Koca Sinan'ın ustalık eseri olduğuna hala ikna olamadım.

Süleymaniye Camii'nin o mistik havası Selimiye'de asla yok.

Süleymaniye'de avluda oturup öyle kendimi dinlesem mesela, o huzur başka yerde yok...

Süleymaniye'ye gidince dönüşte Ağa Kapısı'nda bir şerbet içmeyi unutmayın.

İkinci bir tane söylemem gerekirse de Şerefiye Sarnıcı derim. Yolunuz düşerse bakıverin. :)

20 yorum:

  1. evet güzel camiilerimiz var, yalı camileri hoşuma gider benimde, deniz kenarına da çok yakışıyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel mekanlar gerçekten ben iki camiide çok seviyorum tarihi camilerin huzuru hiç bir yerde yok :)

    YanıtlaSil
  3. Süleymaniye Camisi bence de muhteşem :) Şerefiye sarnıcını görmedim İstanbul'a yolum düşerse gitmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süleymaniye kesinlikle bambaşka bir yer. :) Şerefiye Sarnıcı'nı ben Yerebatan Sarnıcı'ndan daha çok seviyorum.

      Sil
  4. Sarnıcı İstanbula gezmek için gidersem görmek isterim.

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok severim avlusunu.

    YanıtlaSil
  6. Öyle çok orada olmak istedim şimdi ki anlatamam :)

    YanıtlaSil
  7. İkisini de merak ediyorum, inşallah bir gün İstanbul'a yolum düşer. :)

    YanıtlaSil
  8. Ölmeden önce yapılacaklar listesinde olmalı diyorsun yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa yoksa sen hala??? İstanbul'a gelince bir uğra bence pişman olmazsın. :)

      Sil
  9. İki camiyi de görmedim.
    Dolmabahçe Sarayı'nı çok severim, mükemmel bir yer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Süleymaniye'yi bir gör bak. Selimiye için yorum yok. :D

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.