12 Eylül 2023

12- Karar verme sürecinde düşünceler mi? Sezgiler mi?


Sezgiler ve düşünceler...

Benim için doğru cevap ikisi de. Çünkü bazen düşününce çok mantıklı gelen, aklıma çok iyi yatan birşeyi içimde bir nokta asla kabullenmiyor.

Bazen de bir durum hakkında bir sezgim var mı diye düşünüyorum. Bakıyorum, yok hissetmemişim hiçbirşey...

Sadece o ya da bu diyememem de bu sebepten.

Bazen biri, bazen diğeri, bazen de hepsi...

İşimize geldiği gibi ya da içimizden geldiği gibi. :)


Yazarın Notu: Bu aralar ilginç şeyler oluyor ama her gün bir challenge yazısı girdiğimden ikinci bir yazı girmeye de elim gitmiyor. Siz yine de bekleyin; bir durum raporu, bir de okuma raporu her an okunacaklar listelerinize düşebilir...

24 yorum:

  1. Ben de arada kaldım şimdi. Bence her ikisi de...

    YanıtlaSil
  2. Düşünce olmayınca sezgiye sahip olamayız, bu benim düşüncem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir bakış açısı, ben sezgileri daha çok tecrübelere bağlıyorum.

      Sil
  3. Geliyor musunuz kitap kulübünee:))

    YanıtlaSil
  4. Mantığımızla duygularımızın buluştuğu bazen de çatıştığı zaman dilimleri yaşıyoruz hepimiz. İkisi de bizi biz yapan farklı güçler. Bazen birinin bazen diğerinin baskın çıkması çok doğal.
    Düşünürler ne güzel demişler:
    "Düşünüyorum, öyleyse varım."
    Var oldukça sezgilerimiz de hiç tükenmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel bir bakış açısıydı bunu sevdim. Düşünelim ve var olalım öyleyse. Hemde keyifle. :)

      Sil
  5. Kesinlikle ben de böyle düşünüyorum. Yaşamımdaki önemli karar aşamalarına baktığımda, çoğu zaman sezgilerimin mantığımdan önde gittiğini bile söyleyebilirim. Yani bir karar veriyorum, o an için nedenini tam açıklayamıyorum ama içime siniyor o seçim. Sonradan yaşadıkça neden o seçimi yaptığımı anlamaya başlıyorum ve mantık çerçevesine oturtabiliyorum. Mesela ben yeni tanıştığım bir insana ısınamadığımda ve diyelim ki o insan herkesçe sevilen biriyse filan kendime "Dur bakalım. Zamana bırak. Neden böyle hissediyorsun? Bi anlayalım durumu. " Diyorum ve sonrasında gerçekten de sezgilerim beni yanıltmayabiliyor. İkisi de olmazsa olmazım, sadece bazen birinin ötekine yetişmesi için araya zaman girmesi gerekiyor 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da güzel bir bakış açısıydı. :) Evet bazen ikisinin birbirine yetişmesi için araya zaman girmesi kesinlikle gerekiyor. Ne bileyim iş olsun başka konu olsun sezgilerimde yanılabilirim ama insanlar konusunda hiç yanılmam. Sevmediysem o ilk anda, mutlaka çıkıyor birşey.

      Sil
  6. eveeet amel defterin nerdeee :)

    YanıtlaSil
  7. Bu challenge çok iyi olmuş valla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bana da yaradı. Bir sonraki ay da yapalım sende gel bak. :)

      Sil
  8. Bence düşünceler zaten sezgilerimizi oluşturuyor. Yani bilinçaltımızda farkına vardığımız düşünceler sezgi. Bilinçüstüne çıkınca da düşünce diyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm bence ikisi farklı şey ya da ben öyle olduğuna kendimi inandırmışım. :)

      Sil
  9. Benim için tamamen içinde bulunduğum duruma göre değişiyor, o yüzden net cevap veremiyorum bu soruya:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde bulunulan durum kesinlikle belirleyici etken, hak veriyorum. :)

      Sil
  10. Hem işimize geldiği gibi hem de içimizden geldiği gibi aynı anda olsa süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bir bizde bu dünyanın eşref saatine denk geliriz elbet beh. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.