27 Eylül 2023

2023 Ağustos Ayı Okuma Raporu

Ağustos ayında gezmekten bu yazıyı yazmaya fırsat bulamamıştım. Bu ay da challenge aldı yürüdü derken, kısmet bugüneymiş.

Ten ve Ateş Krallığı: Bu kitap en çok kitabını okuduğum yazar unvanını hala elinde bulunduran J. L. Armentrout'un Kan ve Kül serisinin ikinci kitabıdır. Serinin ilk kitabını geçen sene okumuş ve çok sevmiştim ama seri ilerledikçe -ki bu yazıda üçüncü kitabı da göreceğiz- baş karakter Poppy'den ruhuma gına geldi. Güçlü kadın karakterler yazdığı için sevdiğim yazar bu sefer nasıl oldu da hem bu kadar güçlü hem de gerzek bir karakter yarattı anlamış değilim. Fantastik sevmiyorsanız pas geçiniz. Seviyorsanız baş karaktere rağmen çok güzel bir dünya. :)

Kaç Zil Kaldı Örtmenim: Sevgili Şule'nin geçen sene düzenlediği Seri Kitapları Seri Okuyoruz etkinliğinde kazandığım kitaplardan birisiydi. Kitap doğu bölgesinde öğretmenlik hayatına atılan Filiz'in anılarından oluşuyor. Filiz de aslında yazarımızın kendisi yani bir nevi anı derlemesi diyebiliriz bu kitap için. Dili çok güzel olan bu kitabı çok sevdim. Gencecik bir kızın yaşadığı zorluklar, düştüğü ikilemler, sevdiği adamın peşinden koşamayacak kadar ayrı dünyaların insanları olduğunu okumak acıklıydı bir yerde... Sonuyla da beni bayağı bir ağlattı ama neyleyelim hep de gülecek değiliz ya?

Yaldızlı Kemikler Tacı: Yukarıda bahsettiğim Kan ve Kül serisinin üçüncü kitabı olmakla beraber son kitabı da değil anladığım kadarıyla çünkü kitap öyle bir yerde bitti ki herşey daha yeni başlıyor gibi bir efekt yarattılar. Bu arada üretkenlikte çığır açan yazarımız serinin bir de yan kitabını yazmış. "Ablam önce bir seriyi bitireydin be." diye söylensemde de tabii ki gittim onu da aldım.

Not: İşte ben böyle böyle iflah olmuyorum arkadaşlar...

Karabibik: Kısacık bir Anadolu öyküsü, Ege bölgesinin diliyle yazılmış -ne kadar günümüze uyarlansa da okumak hala çok zor-, ilginç bir şekilde sıcak ve uzak ama düşündürücü. Edebi anlamda da önemli bir yeri vardı aslında ama unutmuşum valla, neyse zaten kırk sayfa alın okuyun canım aaa...

İslami Tasarım: Geometrik olarak İslami tasarım öğelerinin anlatıldığı bir kitap, kısa ama ilgi çekici olsa da eğer çok iyi bir şekilde geometri bilmiyorsanız benim gibi sadece okuyup geçersiniz sanırım.

Ağustosta hasılat sayı olarak az olsa da sayfa sayısı olarak bayağı etkileyiciydi diyor ve kapatıyorum. Eylül değerlendirmesinde görüşürüz.

Çüs...

24 yorum:

  1. Maşallah bayağı okuyorsun. Fantastik olanlar güzel gibi. :)) Bu aralar pek okuyamadım ya kafam bozuktu. Birkaç gündür yeni yeni okumaya devam ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fantastikler seni açmayabilir gibi ama bir arka kapaklarına bakarsın canım. Okumak iyi geliyor insana senin de modun bir anda değişecektir eminim. :)

      Sil
  2. Ağustosta ne yaptım ben??? Hım, "null" :) Fantastik okumayalı da yıllar oldu sanki. Ha Tom Robbins var bak, Parfümün Dansı. Onu sayabilirim. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tom Robbins de fantastik ama o fantastikle bu fantastik aynı şey değil bence. Tom Robbins kendisi fantastik bir yazarken buradakiler fantastik bir evren yazan sıradan yazarlar... :)

      Sil
  3. Kaç Zil Kaldı Örtmenim ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  4. Az dediğiniz sayı bile bence bir maşallah denmeyi hak ediyor. Maşallah :) Daha fazlası diğer aylara diyelim.

    YanıtlaSil
  5. Güzel kitaplar ve kitap gibisi yoktur. İyi okumalar dilerim. 😊

    YanıtlaSil
  6. Sana yetişmek zor, o nedenle yarışı baştan kaybettiğimi kabul etmek zorundayım:)

    YanıtlaSil
  7. J. L. Armentrout'u çok görüyorum ama hiç okuma hissi yaratmadı bende (Vampirli romanlar mı yazıyor acaba?) başka kitaplara diyelim:) Adede takılmayın çok iyi okuyorsunuz. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampir içeren bir serisi var. Bir sonraki serisi özel güçleri olan -tanrısal- karakterler doluydu. Uzaylılarla ilgili bir serisi de var. Ay var allah var ama bu son okuduğum daha çok epik fantastik türünde yine de vampir var içinde. :D

      Sil
  8. Kaç Zil Kaldı Öğretmenim bir yerden sonra sıkmıştı beni, son kısmı fıytırık geldiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elime terlik alıp dövesim gelmedi değil ama gene de ağladım. :D

      Sil
  9. Karabibik, çok duymuştum ama okumadım. Baya verimli bir ay geçirmişsin bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısacık minnoş bir kitaptı, kendi çapında ilginç diyebilirim. :)

      Sil
  10. bu liste denişik geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh halimi ay içerisinde okuduğum kitaplardan yorumlayınız. :D

      Sil
  11. Karabibik çok güzeldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni biraz zorladı ama çok gerçek hayatın içinden bir hikayeydi. :)

      Sil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.