1 Ocak 2011

Siz Hala Bu Kitapları Okumadınız Mı?

   İsveçli yazar Stieg Larsson tarafından yazılmış bir üçleme Millennium. Aslında yazar on kitaplık bir seri olarak yazmayı planlamış. Ancak ilk üç kitabı tamamladığı ve dördüncü kitabın dördüncü bölümünü yazdığı sırada vefat ettiği için seri sadece üç kitaptan oluşuyor. Kitapların yazarından ölümünden sonra yayınlanmasının nedeni ise Stieg Larsson'un bu kitapları sadece işten sonra kendi keyfi için yazmasıymış. Bir insan bu kadar güzel yazsın, kitapları 41 dile çevrilsin, dünya bestselleri arasına girsin ancak kendisi bunların hiç birini göremesin bu durum bana oldukça ironik geldi.
   Gelelim kitaplara; serinin ilk kitabı "Ejderha Dövmeli Kız" aslında kitabın orjinal ismi "Kadınlardan Nefret Eden Adam" ancak İngilizce'ye Ejderha Dövmeli Kız olarak çevrilmiş ve dilimize de İngilizce'den çevrildiği için bize bu isimle geldi. "Ateşle Oynayan Kız" ise serinin ikinci kitabı genel olarak kitapları okuyan herkes ikincisinin ilkinden daha güzel olduğunu yazmış. Bense tam aksini iddia ediyorum. Ejderha Dövmeli Kız'ı soluksuz okudum. Bir gecede bitirdim. Müthişti! Ancak bu kitabın olağanüstülüğünden ve hızlı geçen temposundan sonra Ateşle Oynayan kız bana oldukça yavan geldi. Serinin son ve üçüncü kitabı olan Eşek Arısı Kovanını Tekmeleyen Kız'ın ise bu ay içerisinde çıkması bekleniyor.
   Filmler; İlk filmin yönetmeni Niels Arden Oplev, ikincisinin yönetmeni ise Daniel Alfredson. Lisbeth Salander'i İsveçli oyuncu Noomi Rapace, Mikael Blomkvist'i ise yine İsveçli oyuncu Michael Nyqvist canlandırıyor. Kitapların tam aksine ben ikinci filmi daha başarılı buldum. Bakalım sizler neler düşüneceksiniz?? 

P.S: Lisbeth Salander'in omzunda yer alan ejderhe dövmesi her kitabın kapağında biraz daha yukarı doğru çıkıyor. Ve hepsinin baş kahramanı Lisbeth Salander iken her kitabın kapağında farklı bir kız var. İnanmayan aşağı baksın. :)


2 yorum:

  1. en kısa zamanda bu kitapları okumaya başlayacağım biliyosun :) hele bi gidelim de memleketimize...

    YanıtlaSil
  2. gidelim de başla artık bende üçüncüsünü alırım o arada meraktan ölcem yoksa :)

    YanıtlaSil

Search

About

Bendenizle ilgili bilgiler için "Kim Bu Kız" sayfasına gidiniz lütfen.